Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Garajul redacţiei: Mercedes-Benz C-Class împlineşte 2 ani de exploatare!

3 Iunie 2016 - 08:49
Ilie Toma
Garajul redacţiei: Mercedes-Benz C-Class împlineşte 2 ani de exploatare!
Aproape că nu ne vine a crede că avem deja doi ani petrecuţi alături de noua generaţie Mercedes-Benz C-Class! Aţi observat că i-am zis „noua generaţie”, pentru că şi astăzi, la doi ani de la lansarea ei pe piaţa din Moldova şi doi ani în care suntem alături de ea, maşina ne lasă încă impresia uneia absolut noi. Şi aici ne referim atât la designul exterior, care este mai actual şi mai proaspăt ca niciodată, dacă tot şi noul E-Class a preluat acelaşi stil de design ca şi C-Class, cât şi la cel interior, care e parte a unei noi ere în gama Mercedes-Benz, la care au aderat abia cele mai noi şi mai proaspete modele ale mărcii. Pe dinafară şi dinăuntru, deci, Mercedes-Benz C-Class W205 este un model la fel de proaspăt azi!

Astăzi, la 2 ani de exploatare, maşina a ieşit deja din garanţia oficială a producătorului, iar noi avem aproape 50,000 de kilometri parcurşi cu ea! Deloc puţini, veţi spune! Dar cât de plăcuţi au fost aceşti 50 de mii de kilometri? Ce probleme a avut maşina noastră până acum? Ce experienţe speciale ne-a oferit? Care este starea ei tehnică astăzi după atâţia kilometri parcurşi? Ce se poate spune în general despre noua generaţie Mercedes-Benz C-Class? Despre toate astea vrem să vă spunem în acest articol!

Cât de plăcuţi au fost primii 50,000 km?

Plăcerea în condus e cuvântul-cheie al acestei generaţii Mercedes-Benz C-Class. Am condus şi generaţia precedentă înainte de apariţia acestui model şi ne plăcea foarte mult şi acel model, dar noul C-Class se conduce mult mai plăcut, în toate regimurile sale, oferite de sistemul AGILITY SELECT, numit în prezent DYNAMIC SELECT. Poziţia la condus, antrenarea şi senzaţiile din volan, manevrabilitatea, confortul – toate sunt unele la superlativ şi chiar şi astăzi, la atâţia kilometri parcurşi şi ani de exploatare, încă mai savurăm fiecare moment în care conducem maşina asta. Şi tocmai această senzaţie de plăcere continuă pe tot parcursul exploatării unei maşini ne confirmă încă o dată cât de important este ca maşina pe care o cumperi să fie nu doar mare, practică, sau cu orice alte calităţi, dar şi PLĂCUTĂ ÎN CONDUS! Pentru că, dacă portbagajul îl foloseşti în 20% din cazuri, bancheta din spate în alte 20% maxim, garda la sol mai înaltă în 15 sau chiar 10% din cazuri, atunci senzaţiile din condus sunt alături de tine în 100% din cazuri! Şi cât e de plăcut să simţi plăcere de la simpla aflare la volan în fiecare zi! Şi nici nu mai contează dacă faci 15 km până la serviciu, sau mergi într-o călătorie de câteva sute sau mii de kilometri – în ambele cazuri ştii că fiecare moment la volan la fi unul plăcut. Ei bine, asta înseamnă Mercedes-Benz C-Class W205 şi până şi astăzi, la 2 ani de la lansarea lui pe piaţă, îl mai considerăm de departe unul din modelele cele mai plăcute în condus din lumea auto!

A fost această plăcere însoţită şi de mici secrete pe care le afli doar în momentul exploatării? Da, cu siguranţă că da. În primul rând, suspensia maşinii e un pic poate prea focusată spre drumuri bune, în special în versiunea noastră Avantgarde, fiind un pic mai dură şi cu 15 mm mai coborâtă, iar asta o face un pic mai zgomotoasă la luarea gropilor autohtone. E clar, atunci când dai de o zonă cu gropi cu C-Class trebuie să reduci viteza şi să treci peste ele cu multă prudenţă, dacă-ţi pasă de maşină, deoarece capacitatea de absorbţie a suspensiei pe asemenea teren nu e tocmai cea mai mare. E preţul plătit pentru confortul suprem pe drumuri bune şi pentru manevrabilitatea aia desăvârşită pe drumuri sinuoase, şi pentru civilizaţia de la bord, dacă vreţi. Întotdeauna pe drumuri rele trebuie să se selecteze regimul Comfort al suspensiei, cel mai moale dintre ele – e şi recomandarea producătorului pentru asemenea carosabil. Poţi trece uneori şi mai repede peste gropi, dar vei avea întotdeauna impresia că nu aşa trebuie condusă maşina asta prin asemenea gropi. Dacă e vorba doar de denivelări, valuri de asfalt, atunci acestea sunt tratate mult mai bine. Iar pe drumuri bune maşina e de-a dreptul superbă în confortul oferit la rulare.

Ce probleme ne-a creat maşina până acum?

Am avut vreo defecţiune la suspensie în aceşti doi ani de exploatare şi 50,000 km parcurşi? Nu! Am verificat suspensia de fiecare dată când am mers la deservirile programate, cam o dată la 12 mii km parcurşi, şi chiar şi atunci când încălţam jantele cu anvelope de sezon şi de fiecare dată starea suspensiei a fost perfectă. Totuşi, la ultima vizită la service mecanicii de acolo au decis să ne facă o surpriză, un bonus dacă vreţi. Au testat suspensia, au mai analizat-o, apoi ne-au zis că dacă nu suntem împotrivă, ei ne vor schimba amortizoarele spate, pentru că există un mic grad de uzură a lor şi o vor face în scop profilactic, în cadrul garanţiei oferite de producător. Scop profilactic! Nu exista nici o bătaie, nici o scurgere, nici o schimbare în comportamentul maşinii pe care să o simţim la volan sau la bord, poate doar la solicitarea geometriei maşinii prin suspendare pe diagonală, de exemplu la urcarea pe o zonă înălţată, se putea auzi un mic sunet la roata spate stângă. Probabil acel sunet i-a determinat pe cei de la service-ul Mercedes-Benz să ne propună acest schimb, pe care, evident, l-am acceptat bucuroşi, mai ales că a fost unul absolut gratuit pentru noi! Alte adresări pe garanţie, pe probleme mecanice sau electronice nu am avut – C-Class a funcţionat ireproşabil în toţi aceşti 50,000 km, fapt care ne face în continuare să spunem că e cel mai fiabil automobil pe care l-am explotat pe termen lung până acum! Totuşi, a existat o adresare de care am pomenit în relatările anterioare, cu o bulă apărută pe vopseaua barei de protecţie faţă după o ploaie puternică, acum un an. Atunci bara a fost vopsită din nou la service-ul oficial, pe garanţie.

Un mic deranjament e dat de materialul piano black de la interior, şi nu e o chestie ce ţine doar de marca Mercedes-Benz. În C-Class-ul nostru acesta acoperă toată consola centrală şi, deşi avem o comportare foarte atentă cu el, e foarte uşor să se lase mici zgârâieturi pe suprafaţa lui, de la unghii de doamne până la cârpe de la spălătorii, care şterg praful. Deşi aspectul acestei zone în C-Class-ul nostru este încă unul ca de maşină absolut nouă la prima privire, o inspecţie mai atentă va arăta mai multe zgârâieturi subtile prezente pe ici, pe colo.

Pielea scaunelor e la fel şi astăzi, cum a fost la o lună de la exploatare, când au apărut doar câteva cute pe scaunul şoferului. În rest – calitate impecabilă, nici o uzură, nici un defect. Inserţiile metalice, componentele de plastic – toate sunt excelente şi astăzi, exact ca în prima zi de exploatare. Interiorul nu scoate nici un sunet, niciun scârţâit, cu excepţia unui singur scenariu – maşina lăsată în soare pe mai mult timp. La pornire, sistemul de climatizare începe a răci mai repede habitaclul, şi diferenţa de temperatură face ca acelaşi piano black de pe consola centrală să scoată mici sunete până se răceşte şi el. Din nou piano black! :) Uneori când călătoresc pasageri pe bancheta spate şi-şi pun, evident, centurile de siguranţă, lăcata centurii este trasă spre rădăcina din care acestea ies din montanţi, iar acolo e o zonă de plastic. În rezultat, pot apărea mici sunete în denivelări, dar aceasta nu e problemă de fapt, pentru că nu trebuie decât să se tragă lăcăţile centurilor în jos, şi atunci sunetul dispare. Ah, nu se aud oare sunete de la display-ul central, suspendat din planşa de bord – ne întrebau mulţi atunci când am cumpărat această maşină? Nu, nu se aud nici astăzi, după 50 mii km parcurşi şi 2 ani de exploatare. Şi sperăm că nu se vor auzi nici de aici încolo.

Ce costuri de întreţinere tehnică a presupus Mercedes-Benz C-Class de la 0 la 50,000 km parcurşi?

Motorizarea noastră C180 e echipată cu un motor turboaspriat pe benzină, de 1.6 litri, care dezvoltă 156 CP şi 250 Nm, fiind cuplată la o cutie de viteze automată 7G-TRONIC PLUS, cu 7 trepte. Dacă în ţările Uniunii Europene perioada de deservire tehnică programată este mai mare, în jur de 25,000 de km, atunci pentru Moldova producătorul german a redus intervalele de service până la aproximativ 12,000 km, o reţetă care permite menţinerea maşinii într-o stare impecabilă chiar şi în condiţii mai dure de exploatare. Astfel, în cei 50,000 km parcurşi, am mers la 4 deserviri tehnice programate – la 12, la 24, la 36 şi la 48 de mii, cu o uşoară aproximaţie în funcţie de sugestiile maşinii. Baia de ulei a motorului nostru e foarte mare, în el încăpând 8 litri de ulei la fiecare schimb de ulei! Acest fapt, evident, sporeşte un pic costurile de exploatare, însă păstrează fiabilitatea motorului şi a turbinei, iar uleiul original Mercedes-Benz are un preţ foarte acceptabil, şi ar fi păcat să ne plângem.

La fiecare deservire tehnică s-au schimbat cei 8 litri de ulei, filtrul de ulei şi filtrul de aer, cu procedurile corespunzătoare. La fiecare a doua deservire tehnică s-a schimbat şi filtrul de polen al sistemului de climatizare. Astfel, prima deservire a costat 2,555.00 lei, a doua – 4,510.00 lei, a treia – 2,277.00 lei, a patra şi cea mai recentă – 3,776.00 lei. Deci, în total deservirile tehnice programate au costat 13,118.00 lei în doi ani de exploatare şi 50,000 km parcurşi – adică aproximativ 550 lei pe lună sau 26 bani per kilometri parcurs. E o sumă foarte mică, dar aşa e întotdeauna, în primii 50 de mii de kilometri costurile de exploatare sunt cele mai mici.

La toate astea mai putem adăuga un set de plăcuţe de frână, pentru puntea spate, pe care le-am schimbat la vreo 45 mii de kilometri parcurşi. Acesteau au costat 1,568 lei cu tot cu setul de senzori aferenţi, la care s-a mai adăugat 270 lei pentru manoperă, însumând 1,838 lei. Da, am schimbat plăcuţele spate înainte celor din faţă, iar pe cele din faţă încă nu le-am schimbat niciodată!

Şi atât a fost cu mentenanţa tehnică directă a maşinii. Am mai cheltuit recent, când am schimbat şi plăcuţele, vreo 250 lei pentru o verificare a geometriei suspensiei, unica din cei doi ani de exploatare, fiind necesară o corecţie absolut minimă. Şi, mai putem menţiona cei vreo 360 de lei cheltuiţi de fiecare dată pentru reîncălţarea jantelor în anvelope de iarnă sau de vară, cu tot cu balansarea roţilor. Aici cheltuielile de mentenanţă tehnică iau sfârşit.

Desigur, o maşină mai trebuie şi spălată din când în când, cu nişte costuri suplimentare, dar asta o ştiţi cu toţii şi nu merită menţionat aici. Pe lângă asta, în cei doi ani am contractat şi asigurare CASCO de la Donaris Vienna Insurance Group, preţul căreia a început la peste o mie de euro în primul an şi s-a redus treptat odată cu vârsta maşinii, dar şi datorită faptului că n-am avut nici o adresare pe CASCO în primii doi ani. Astfel, şi acum, recent, am perfectat un contract CASCO pentru al 3-lea an de exploatare a maşinii şi am făcut-o tot la Donaris Vienna Insurance Group, obţinând şi un preţ mai bun datorită istoriei noastre bune.

Care este starea tehnică a maşinii astăzi?

Toate acestea fiind spuse, este cât se poate de clar că starea tehnică a maşinii astăzi este impecabilă, de maşină nouă am putea spune. Toate deservirile tehnice au fost efectuate la timp şi vom continua deservirea la service-ul oficial Mercedes-Benz chiar şi de acum încolo, când nu mai avem garanţia producătorului. Astfel, C-Class-ul nostru e astăzi o maşină de starea căreia suntem absolut siguri, încât să pornim oricând cu ea la un drum de mii de kilometri, aşa pur şi simplu, pornind şi plecând, eventual cu o rebalansare a roţilor înainte de drum doar ca să fim siguri că drumurile noastre nu le-au debalansat între timp. În rest, ştim că avem o maşină în stare tehnică ideală şi ne putem baza pe ea în fiecare zi la orice distanţă. În 50,000 de km n-am avut nici un rateu tehnic al maşinii, nici o problemă tehnică, ceea ce ne face să spunem în continuare că Mercedes-Benz C-Class e unul din cele mai fiabile modele de pe piaţă şi, evident, tradiţionala confirmare că noul Mercedes-Benz C-Class e unul din cele mai BUNE modele create de Mercedes-Benz în ultimii ani!

Ce se poate spune despre Mercedes-Benz C-Class W205 în general?

Să ştiţi că maşina asta nu ne-a dezamăgit în nici o clipă a explotării ei vreme de doi ani, ba dimpotrivă, ne convinge în fiecare zi că e extraordinar de BUNĂ şi extraordinar de PLĂCUTĂ! Şi dacă astăzi ţintiţi cu ochii spre un C-Class nou în showroom-ul Mercedes-Benz, credeţi-ne sfatul din proprie experienţă: se merită să-l cumpăraţi! Îl veţi exploata cu o plăcere crescândă în fiecare zi, indiferent de motorul ales, linia de design sau orice altceva. Bifaţi un set demn de opţionale, cel puţin, şi savuraţi plăcerea unei maşini-etalon în segmentul său, dar şi în general pentru lumea auto! Noi am mers 50 de mii de kilometri cu ea, vreme de 2 ani, pe aici, prin Moldova, dar şi pe trasee europene, pe coaste de mări, pe drumuri montante, şi v-o spunem cu toată conştiinţa: Mercedes-Benz C-Class W205 e un automobil extraordinar!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (36 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter