Impresii despre 25 maşini populare astăzi la mâna a doua, scrise atunci când acestea erau noi
10 August 2016, 12:57
Suntem o entitate de presă cu o istorie extrem de vastă, cu ani buni în spate şi uite că automobilele testate de noi demult, au reuşit, între timp, să devină automobile populare astăzi la mâna a doua! Astfel, noi, cei de la Redacţia PiataAuto.md, am decis să vă readucem aminte impresiile noastre despre 25 de automobile populare astăzi la mâna a doua, scrise atunci când acestea erau noi. Mai jos puteţi urmări un Top 25 cu o scurtă recapitulare a impresiilor pe care
le-am simţit la volanul acestor modele care deja nu mai sunt în producţie, fiind înlocuite de generaţii noi, excepţie fiind doar Audi Q5, care va primi şi el, în scurt timp, o nouă generaţie mult aşteptată.

1. Audi Q5 - 2009

“Audi Q5 te inspiră din prima clipă în care te faci comod în scaunul şoferului. Un interior bine conceput, cu materiale fără cusur, dar mai ales un
aranjament cu o ergonomie de excepţie pentru tot ce te înconjoară. Toate indicatoarele sunt uşor de citit, dar la fel de plăcuta este şi armonia generala pe care o creează acestea. Pentru un SUV, Audi Q5 se conduce inimaginabil de uşor. Senzaţia de uşurinta este prezenta mai ales la rulare. Nu se simte nici un sunet de rulare, şi ai impresia că ai o rezistenţă zero în tendinţa ta de a înainta, pe orice tip de teren.” Ilie Toma.
2. Audi Q7 – 2010

“O grilă frontală enormă, dimensiuni titanice şi o prezenţă dominantă pe carosabil – ăsta e profilul pe care şi l-a format Audi Q7 de-a lungul a celor patru ani de la lansarea sa. Ne-am
dorit să descoperim dacă abilităţile luiQ7, atât on-road cât şi off-road, atât în materie de confort, cât şi în materie de uzanţă cotidiană, adeveresc renumele pe care l-a obţinut modelul. Da - presupunerile se adeveresc, o spunem direct. Q7 oferă un
comportament excelent pe drumuri asfaltate şi autobahn-uri. În off-road - nu va urca stânci şi nu va doborî copacii la pământ, însă se va descurca foarte bine pe un teren accidentat până la limita unor provocări logice.” Ilie Toma.
3. BMW X3 (F25) – 2010

“Deşi publicul-ţintă al lui X3 e format din populaţie urbană, care îl vor pune foarte rar la încercare pe teren dificil, BMW a creat un nou model excepţional de bun. Într-atât de bun, încât pot cu greu să îi găsesc vreun cusur. BMW a adus o evoluţie impresionantă a şasiului, acesta devenind într-atât de inteligent,
încât face faţă cu brio în cele mai dificile condiţii de teren accidentat, dar reuşeşte şi să ofere performanţe excelente pe asfalt. Motoarele pe care le găsim sub capotă sunt de nota zece, fie că e vorba de motorul diesel sau de cel pe benzină. În interior
spaţiul a crescut considerabil, mai ales pentru pasagerii spate, consola centrală este orientată spre şofer, sporindu-ţi senzaţia de „driver’s car".” Ilie Toma.
4. BMW X5 (E53) – 2010

“Tentaţia devine tot mai mare şi, necătând la limita de viteză, pe sectoarele drepte doreşti să accelerezi în continuu! Dar ce te faci în curbe?!
Automobilul din test era dotat cu o suspensie sport şi jante imense de 20 de inch, datorita cărora X5-ul aproape că nu se înclina în viraje, parcurgându-le sigur şi lejer. Direcţia şi comportamentul sportiv în viraje sunt
trăsăturile principale ale unui X5. Uneori mai uiţi să încetineşti şi ţi se pare că ai intrat în viraj cu o viteză prea mare, însă reacţiile prompte la rotirea volanului impun automobilul de peste două tone să descrie traiectorii precise, demonstrând, că se poate şi mai mult de atât.” Valeriu Bahnaru.



5. BMW X6 (E71) – 2012

“Deşi sesizezi că te afli la volanul unui SUV, cu centru de greutate ceva mai înalt, felul în care virează X6 se aseamănă cu cel al unui automobil sport. Volanul are caracteristici cu totul deosebite – de la punctul central la oricare din extremităţi făcându-se mai puţin de o rotaţie completă!
Asta înseamnă că cea mai mică virare a volanului se transformă în schimb ferm de direcţie a maşinii. E ca şi cum ai conduce un roadster sportiv şi nu un SUV, unica diferenţă făcând-o înălţimea la care te afli.” Ilie Toma.
6. Honda CR-V – 2011

“Marea revelaţie a acestei maşini este dată, însă, de ţinuta de drum. Cu o suspensie de tip McPherson în faţă şi una multilink în spate –
comportamentul rutier al Hondei C-RV este absolut impresionant. Răspunsul suspensiei este într-atât de bine echilibrat între confort şi rigiditate, între agilitate şi capacitate de a absorbi denivelările, încât te întrebi dacă poate exista ceva mai bun! Nu este o glumă – C-RV are un comportament cu mult
mai echilibrat chiar şi decât modele marcante din segmentul premiu – Mercedes-Benz ML sau BMW X5. În mod paradoxal, un C-RV absoarbe toate şocurile carosabilului fără a compromite câtuşi de puţin ţinuta de drum. Este un comportament incredibil de bun, la care chiar nu m-aş fi aştepat!” Ilie Toma.


7. Kia cee’d – 2011

“Kia cee’d, în forma în care este disponibilă astăzi pe piaţă, are câteva avantaje greu de neglijat: este deosebit
de fiabilă, chiar şi în contextul ţării noastre, are un cost de achiziţie accesibil şi un cost de exploatare la fel de permisiv, iar modelul te face să simţi că ai primit o calitate onestă, cu o investiţie corectă şi raţională.” Ilie Toma.
8. Kia Sportage – 2011

“Partea care bucură extrem de mult este izolarea fonică, mult mai bună decât a concurenţilor direcţi. De fapt, Sportage se detaşează de segmentul bugetar la acest capitol, apropiindu-se mult mai mult de modelele premium. Chiar şi la viteze mari, confortul
acustic la interior rămâne a fi foarte bun. Clienţii lui Sportage vor primi un maxim de avantaje pentru un preţ cât se poate de optim, şi, dacă nu sunt prea pretenţioşi în căutarea
interioarelor cu covoraşe albe pe jos, atunci vor avea o experienţă fericită în calitate de posesor al modelului.” Ilie Toma.


9. Mazda3 - 2009

“Noua Mazda3 este mai buna la toate capitolele decât predecesoarea sa, poate doar cu excepţia preţului. Însă după doar câteva ore de condus
sesizezi ca ai in maini un model de o scara ierarhica noua, unul care a urcat o treapta majora in direcţia calităţii, a securităţii, a design-ului si a aspectelor
tehnice. Asta te face sa inţelegi exact pentru ce plăteşti şi iţi da si senzaţia de tratare corectă din partea producătorului.” Ilie Toma.
10. Mercedes-Benz C-Class (W204) – 2011

“C-Class te fixează în scaun şi te cheamă să-i soliciţi potenţialul. Şi e incredibil cât potenţial dinamic există!
Dacă vrei un sedan Mercedes-Benz, care să mai fie şi un driver’s car veritabil – optează pentru Clasa C în favoarea mai scumpelor Clase E sau S! Asta în cazul în care nu tinzi spre
divizia AMG, desigur... Pentru că un C-Class îţi sportivitatea şi confortul într-un pachet promoţional greu de refuzat!” Ilie Toma.
11. Mercedes-Benz E-Class (W212) – 2009

“Astăzi, avem în faţă o nouă mostră a tehnologiilor care vor fi prezente pe majoritatea automobilelor abia peste mai mulţi ani. Noua Clasa E este expresia genialităţii inginereşti a germanilor, înglobând în sine lucruri absolut fascinante. În primul rând, aproape toate motoarele disponibile pe noua generaţie sunt noi. Locul
indicelui K, care semnifica
Kompressor, a fost luat acum de CGI. Motoarele diesel au devenit într-atât de ecologice şi econome, încât un E Class CDI poate parcurge 100 km în regim extra-urban cu doar 4.4 litri de
combustibil! În regim mixt, acelaşi motor are nevoie de doar 5.3 litri de combustibil! Şi asta pentru un motor de 170 CP, care accelerează la prima suta în doar 8.6 secunde!” Ilie Toma.
12. Mercedes-Benz GLK – 2008

“Este un Mercedes-Benz cum n-a mai existat, aş tinde să spun. Germanii au reuşit într-un mod paradoxal să transpună în GLK valorile esenţiale ale mărcii, cum ar fi exclusivitatea, calitatea, luxul, inovaţiile, însă i-au
oferit şi ceva absolut nou, un aer proaspăt, care a adus o definiţie nouă, nemaiîntâlnită, modelului. Ştiţi doamnele acelea foarte critice la tot ce ţine de modă, cu genţi Louis Vition şi pantofi Prada, care ar putea privi sarcastic pe oricine nu are pantofii asortaţi cu geanta sau oricine mai
poarta încă nuanţele sezonului trecut? Ei bine, dacă le-am invita pe toate să-l critice pe GLK, cu siguranţă ar trebui să recunoască că Mercedes-Benz GLK este un tip care are mult gust şi stil şi care le fascinează chiar şi pe ele, doamnele modei…” Ilie Toma.
13. Mercedes-Benz Vito – 2009

“La viteze mai mari de traseu, forma aerodinamică a parţii frontale aduce o contribuţie majoră în reducerea zgomotelor exterioare, în interiorul lui Vito atmosfera rămânând silenţioasă şi
confortabilă. Şi suspensia este setată pentru a nu permite zgomotului rulării roţilor să rezoneze în habitaclu, iar aici Vito îşi face simţită cum nu se poate mai bine apartenenţa în gama Mercedes-Benz. Aceeaşi suspensie îl face pe Vito manevrabil în viraje, şi
capabil să absorbe reuşit denivelările de asfalt. Totuşi, vorbim de o manevrabilitate între vehicule comerciale, nu Vă aşteptaţi la reacţii sport în viraje strânse – Vito are totuşi un centru de greutate mai ridicat.” Ilie Toma.
14. Mitsubishi Outlander XL – 2010

“Outlander XL face faţă cu bine în offroad, cel puţin în cel uscat, în care l-am testat noi. Fie că e vorba de nisip, pietre sfărâmicioase sau mici stânci – maşina reuşeşte să transmită corect forţa roţilor, astfel încât cel de la volan să nu simtă vreo intimidare.
Suspensia automobilului este setată destul de potrivit pentru a aborda cu bine denivelările mari, chiar dacă versiunea testată de noi este echipata cu jante mai mari decât cele standard. Vizibilitatea în interior este în general
bună pentru o informare eficientă a şoferului în condiţii dificile, dar Outlander XL moşteneşte o mică problemă de la Lancer X – cea a montanţilor faţă cam groşi, care reduc din vizibilitate.” Ilie Toma.
15. Mitsubishi Lancer X – 2012

“Motorul e cel care ne oferă cea mai plăcută surpriză. Deşi are 117 CP, adică o diferenţă de 33 CP faţă de cei
150 CP cu care suntem obişnuiţi, noul motor este într-atât de elastic, încât aproape că echivalează capacităţile dinamice ale propulsorului de 2.0 litri.
La orice interval de turaţii, noul motor răspunde foarte rapid la pedala de acceleraţie şi îşi creşte imediat pulsul.” Ilie Toma.
16. Nissan Qashqai – 2008

“Deşi vorbim de un automobil urban, cu un ampatament relativ mic, suspensia modelului este cea care asigură un confort excelent la rulare, atât pe distanţe scurte, cât şi lungi.
Nissan Qashqai dispune de o suspensie perfect setată, care înghite foarte reuşit şocurile de pe şosea şi asigură în acelaşi timp o rulare lină la orice viteză. Am fost plăcut impresionaţi de comportamentul modelului – Qashqai este “moale” la
rulare, dar în acelaşi timp foarte agil în manevre rapizi de oraş. Puteţi schimba benzile rapid, fără nici o dificultate, iar poziţia mai înaltă în trafic vă oferă avantaje majore de vizibilitate şi planificare a traiectoriei.” Ilie Toma.
17. Opel Astra – 2010

“Noua Astra dispune şi de un sistem inovativ de dirijare a comportamentului rutier, numit FlexRide. Acest sistem a debutat pe Insignia şi acum îşi doreşte să impresioneze şi clasa compactă. Esenţa lui consta în posibilitatea alegerii între trei moduri de rulare a maşinii – de la standard la Sport, până la Tour. În modul standard, automobilul oferă un bun compromis între
confort de rulare,
acceleraţii intense şi consum, precum şi stabilitate în abordarea virajelor. Dar, cum atunci când concurenţa este dură nu mai rămâne loc de compromisuri, inginerii de la Opel şi-au dotat modelul cu posibilitatea schimbării comportamentului într-unul cu o sportivitate pronunţata, odată cu presarea butonului Sport. Suspensia devine mai rigida, motorul accelerează
mult mai însetat de viteza, iar direcţia obţine şi ea un plus de feedback. Pe langă schimbările de comportament care au loc odată cu presarea Sport-ului, se schimbă şi ambianţa interiorului – aici sunt activate o mulţime de lumini ambientale suplimentare, toate de culoare roşie, care vin să-ţi completeze setea de adrenalină şi performanţă.” Ilie Toma.
18. Skoda Octavia – 2009

“Eram aproape de ieşirea din Chişinau, şi drumul cel cu 6 benzi devenise mult mai liber. Am presat cu zel pedala acceleraţiei, şi în acel moment Octavia a lăsat jos fracul elegant şi a îmbrăcat echipamentul sport! Cutia de viteze manuală cu 6 rapoarte, dar şi reacţiile excelente ale motorului turboaspirat, ne-au permis să realizăm
adevărate acceleraţii
cascadoreşti.
Şi suspensia răspunde foarte bine solicitărilor de schimbare bruscă a direcţiei, rămânând la fel de confortabilă chiar şi în cazul unui comportament sportiv. Privită de pe
trotuar, o Skoda Octavia care accelerează rapid şi ocoleţte maşinile cu iscusinţă, depăşindu-le pe toate, nu ar da niciodată de bănuit că ascunde sub capota un motor de doar 1.4 litri…” Ilie Toma.
19. Skoda Superb – 2009

“Skoda a făcut un lucru foarte
îndrazneţ odată cu conceperea noului Superb. A sfidat toate concepţiile de până acum privind clasele şi segmentele de piaţă în ceea ce
ţine de automobile. Şi a făcut
ceva genial! Superb-ul însă
te bucură în primul rând cu
mult, foarte mult spaţiu, în
interior. Atât cei din faţă
cât şi cei din spate, au
scaune confortabile, mult
loc pentru picioare, mult
loc în lateral. La cât loc
exista în spate, s-ar putea
merge şi cu şofer... Nu mă
voi mira deloc dacă în ceva
timp îi vom vedea pe
reprezentanţii instituţiilor statale circulând cu noile Superb-uri. Ba chiar aş spune că vor face cea mai bună alegere posibila!”
Ilie Toma.
20. Toyota RAV4 – 2010

“În noul RAV4 nu te simţi nedreptăţit de lipsa calităţii şi începi să-ţi reaminteşti că noţiunea de calitate nu este neapărat un sinonim cu cea de preţ. Toyota pare să fi făcut o revizie generală asupra fiecărei componente
a lui RAV4, reasigurându-i un nivel demn de calitate şi asamblare. Plasticul inspiră încredere şi durabilitate peste tot unde îl putem găsi, fierul arata bine tratat si bine montat, vopseaua pare aplicata într-un
strat suficient de generos cu un alt strat bun protecţie. Par lucruri absolut elementare, dar pe cea mai mare parte a automobilelor nepremium acestea obţineau, şi uneori continuă să obţină, o abordare tot mai austeră.” Ilie Toma.
21. Toyota Prius – 2010

““Lansarea in spaţiu” este acompaniata de un farmec deosebit, care nu se pierde cu timpul. Senzaţiile sunt neobşnuite, ca într-un joc video, de parcă ai conduce un simulator auto. Chiar şi volanul se roteşte într-un mod neobişnuit, fără un oarecare efort şi
însoţit de un sunet caracteristic. Atunci când pedala acceleratorului este acţionată mai tare, porneşte şi motorul pe benzina, însă aceasta tranziţie se produce practic pe neobservate, întrucât însuţi motorul termic nu este atât de zgomotos. Daca Vi se pare că Prius este în stare doar să se târâie prin oraţ, atunci greşiţi amarnic!
Eu credeam la fel, până nu am ales regimul POWER. Este ceva fantastic! Nu credeam într-o asemenea agilitate din partea unui reprezentant verde al industriei auto. Accelerarea este dinamică şi energică, permiţându-mi nu doar să mă ţin după fluxul de maşini, dar şi să-l las mult în spate!” Valeriu Bahnaru.
22. Toyota Corolla – 2009

“Un motor de 1.33 litri pe un automobil ca şi Corolla înseamnă taxe mai mici de import, înseamnă preţ final mai mic. Sună atractiv, nu? Iar dacă se mai produce şi o versiune optimizată la
maxim din punct de vedere al dotărilor şi costurilor – atunci se obţine un model irezistibil în timpurile noastre. Tocmai asta reprezintă ediţia City a lui Toyota Corolla 1.33. O ediţie în care nu veţi găsi foarte multe dotări
de lux, în schimb automobilul
va avea lucrurile absolut











necesare, va indica cifre incredibile de consum, şi vă va cere mult mai puţin bani pentru o a putea parca în garajul casei Dvs.”
Ilie Toma.
23. Toyota Avensis Wagon – 2009

“Imaginea unui businessman sobru sau a unui familist? Această dilemă exista cu 10 ani în urma, astăzi însă ea nu-şi mai are locul. Pentru că astăzi există modele care ştiu să ofere un confort de neîntrecut pentru întreaga
Dvs. familie, dar şi să Vă cultive în continuare imaginea de businessman sobru şi serios printr-un design original, inovativ şi plin de carismă. Prin urmare, de ce să nu optaţi pentru un Wagon? De ce să nu aveţi un plafon panoramic, cu care să puteţi privi norii în formă de păsări cu familia,
atunci când călătoriţi? De ce să nu aveţi un portbagaj în care să încapă întotdeauna tot ce vă doriţi? De ce să nu beneficiaţi de un confort deosebit la rulare, accentuat de mulţimea de dotări din interior? Eu unul se pare că mă apropii tot mai mult de ziua în care mă voi număra printre proprietarii unui wagon…” Ilie Toma.
24. Volkswagen Golf Mk 6 – 2009

“Să vorbim însă şi despre senzaţiile pe care le obţii la modul practic, atunci când conduci un Golf. Înainte de toate, se face remarcat confortul la rulare! Cred că acest aspect m-a impresionat cel mai mult din toate câte am descoperit în noul Golf. Cred că faptul se datorează unui şir de elemente –
începând cu o suspensie suficient de “moale” încât să nu-ţi transmită vibraţiile şoselei, continuând cu angrenarea suspensiei şi a elementelor de caroserie, cât de bine poate aceasta absorbi vibraţiile la rulare, dar şi zgomotul la rulare, precum şi izolarea fonica excelentă a interiorului la sunetele de rulare şi la cele ale motorului. Este impresionant –
ca şi nivel de confort, ai senzaţia că te afli la volanul unui sedan de clasă mare, însă manevrabilitatea excelentă în viraje mici şi ambuteiaje de oraş îţi aminteşte că e vorba de un Golf. La un moment dat am fost cu adevărat confuz: ce se întâmplă, cum de poate fi astfel? Cum au reuşit nemţii ăştia să facă un automobil atât de confortabil?” Ilie Toma.
25. Volkswagen Passat B7 – 2011

“Trebuie să remarcăm o altă evoluţie realizată de noua generaţie Passat, care va spori confortul de la bord. Este vorba de izolarea fonică mult mai bună, deşi şi precedentul Passat nu se plângea de zgomote prea mari. Pe un drum bun, nu auzi nimic ce te-ar putea deranja – nici rularea roţilor, nici vântul.
Şi nici motorul nu te deranjează, deşi e normal ca sunetul acestuia să se facă niţel auzit. Pe drumuri cu adevărat rele, ca cele din minunata noastră ţară, suspensia spate a Passat-ului e cea care creează sunete deranjante. Arhitectura acesteia o face ca, la abordarea denivelărilor mici şi dese, suspensia să creeze sunete care să-ţi amintească de drumarii
autohtoni. Totuşi, această mică neîmpăcare a arhitecturii suspensiei cu drumurile noastre e comună şi pentru fosta generaţie Passat, dar şi pentru actualul Passat CC – deci, nimic grav până la urmă, totul rezumându-se la un mic disconfort acustic.” Ilie Toma.
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
1
7,645
GALERIE FOTO (25 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!