Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Mazda va produce succesorul sport-car-urilor cu motoare rotative RX-7 şi RX-8!

25 August 2016 - 11:36
Denis Godorozea
Mazda va produce succesorul sport-car-urilor cu motoare rotative RX-7 şi RX-8!
Conform ultimilor zvonuri cei de la Mazda au aprobat designul şi producţia succesorului sport-car-urilor cu motoare rotative RX-7 şi RX-8! Noul sport-car cu motor rotativ Wankel se va numi, cel mai probabil, Mazda RX-9 şi va avea un design inspirat din conceptul excepţional Mazda RX-VISION (pe imagini), păstrând proporţiile caracteristice cu capota lungă şi posteriorul scurt. Conform surselor, noul model va fi prefaţat de un alt concept la Salonul Auto de la Tokyo din 2017, care va marca jubileul de 50 de ani de la lansarea primului sport-car cu motor rotativ – Mazda

Cosmo Sport, iar versiunea de producţie va debuta doar în 2019, la acelaşi Salon Auto de la Tokyo. Vânzările noului RX-9 vor demara doar în 2020 – anul în care Mazda îşi va celebra 100 de ani de istorie. Astfel, avem de aşteptat cel puţin 4 ani până apare noul sport-car.

Acesta din urmă însă, merită toată aşteptarea! Zvonurile ne-au confirmat informaţiile aflate din discuţia pe care am avut-o în 2015 cu reprezentanții Mazda, conform cărora viitorul sport-car Mazda va avea tracțiune spate, cutie de viteze manuală și, cel mai important, propulsor rotativ Wankel turboaspirat! Nici urmă de hibridizare de care s-au învrednicit cei de la Honda reînviind modelul NSX și cei de la Nissan, care au promis un sistem hibrid pentru viitorul GT-R. Bucură faptul că viitoarea Mazda RX-9 va fi un sport-car pur sânge, autentic, care se va focusa asupra plăcerii condusului fără a interveni cu chestii inutile și grele, gen propulsie hibridă. Astfel, inginerii vor putea menţine greutatea sub 1,300 kg, iar amplasarea transmisiei în axul spate, va ajuta la o distribuire egală a maselor între axe.

Propulsorul rotativ SKYACTIV-R va avea un sistem turbo secvenţial, precum unitatea 13B-REW de pe modelul RX-7 (FD3S), va avea două rotoare a câte 800 cm cubi volum pentru un total de 1.6 litri şi va dezvolta aproximativ 400 CP!

Sursele vehiculează şi cu informaţia cum că propulsorul nu va avea bujii şi va miza pe aprindere prin compresiune, precum pe motoarele diesel! Acest principiu de aprindere ar putea fi implementat pentru prima dată pe propulsoarele pe benzină, iar efectul acestuia ar rezulta în emisii reduse – problema, pe care inginerii nu o puteau rezolva anterior.

Se aşteaptă că preţul viitoarei Mazda RX-9 să fie în jur de 70,000 de euro – simţitor mai puţin faţă de Nissan GT-R sau Honda NSX, al căror preţ depăşeşte cifra de 100,000 de euro!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (12 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter