Unicul BMW M1 Procar destinat drumurilor publice a fost restaurat la o stare imaculată!
26 Septembrie 2016, 13:47
Unul dintre cele mai impresionante modele BMW create vreodată, cu siguranță, este super-car-ul M1. Și mai impresionante au fost modelele de curse derivate din acesta - BMW M1 Procar. Exemplarul din imagini însă, este cu totul și cu totul special! Este unul din cele 40 BMW M1 Procar
produse, fiind al 31-lea la număr. Având rolul de vehicul de rezervă în campionatul BMW M1 Procar Championship, acesta nu a mai ieșit
pe circuit, fiind ulterior transformat în model de producție pentru a fi utilizat pe drumurile publice, astfel fiind unicul de acest fel!
Mașina de curse pregătită pentru stradă a fost vândută unui client german în noiembrie 1979, ca mai apoi să ajungă în posesia unui artist, care
o utiliza drept „draperie” pentru creațiile sale, iar în 1983 a ajuns la distribuitorul BMW, AHG, care a instalat pe el unul din cele 10 kituri AHG M1 Studie, cu
desing identic mașinilor M1 Procar. În 1983 acest exemplar a fost procurat de către un colecționar american, iar către 1984 mașina a fost legalizată pentru exploatarea pe drumurile publice din SUA.
În 2012 acest BMW M1 unic a ajuns la cei de la Canepa, având în jur de 6,000 km la bord. Cei de la Canepa au decis că exemplarul necesită o restaurare minuțioasă, iar în timpul dezasamblării a fost depistat, că exemplarul în cauză
a fost cândva un model original BMW M1 Procar, destinat curselor! Astfel, s-a decis că acesta să fie restaurat la
aspectul și substratul tehnic original de mașină de curse, însă să fie destinat drumurilor publice.
Toate elementele utilizate în timpul restaurării sunt autentice, inclusiv suspensia, kitul aerodinamic și jantele BBS cu prindere centrală. Doar sistemul de frânare original nu a fost de găsit, iar în locul acestuia a fost utilizat sistemul de frânare cu etriere Brembo de pe Porsche 962 și discuri de frână de pe Porsche 935.














Propulsorul M88 în
6 cilindri în linie a fost restaurat de către cei de la VAC Motorsports.
În rezultatul adaptării elementelor de performanță acesta a primit 414 CP și 484 Nm sau 360 CP și 420 Nm la roata. Rezultate impresionante, dar ne fiind pe măsura originalului M1 Procar, care dezvolta 476 CP.
Caroseria a fost vopsită în culoarea Basalt Blau, iar interiorul retapițat în piele și recondiționat cu introducerea unei izolări fonice mai bune, eliminării scrumierelor și instalării turometrului și
vitezometrului, gradate până la 7,700 rpm (zona roșie) și, respectiv,
200 mile pe oră (321 km/h).

Acum, unicul BMW M1
Procar destinat drumurilor
publice, este scos la
vânzare de către cei
de la Canepa.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
3,727
GALERIE FOTO (60 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!