lată, am luat-o pe asta de 35 de mii, continuă eroul nostru de astăzi. În acest răstimp, observ că praful din afară nu răzbate la interior, deoarece combina e bine căptuşită, închisă aproape ermetic. În interior sistemul de climatizare asigură o răcoare confortabilă, iar scaunul şi elementele esenţiale sunt căptuşite cu piele roşie. Nu în zadar proprietarul său o numeşte un Porsche al combinelor. Iar atunci când ne-am aprofundat niţel cercetările tehnice, am aflat că o asemenea combină e motorizată de un propulsor turbodiesel de 11,100 cm cubi, cu 6 cilindri în linie. Spre deosebire de maşinile turbodiesel,
unde se foloseşte intercooler-ul de obicei, aici e vorba de un aftercooler, care produce răcirea în faza ulterioară a circuitului. Motorul dezvoltă 498 CP la 2,000 rpm! Combina are 8.05 metri lungime, 4 metri înălţime şi 3.5 metri lăţime cu anvelopele cele mai subţiri. Combina pe care am mers noi, însă, are anvelope duble, mult mai late! E o chestie de transfer mai eficient a puterii, dar mai ales pentru distribuirea mai uniformă şi mai vastă a greutăţii pe sol, ca solul să se taseze cât mai puţin. Bolidul acesta agricol cântăreşte 18.4 tone, iar containerul său pentru roadă are un volum de 11.1 tone!
I-am strâns mâna acestui om excepţional, iar câteva clipe mai târziu el ne striga vesel de sus, de lângă cabina combinei sale CASE IH: Gata, dacă eu nu vă mai trebuiesc, atunci am plecat să dau câmpul acesta mai departe!. Vă ziceam noi că asemenea oameni n-au timp de pierdut. Ei nu pot sta pur şi simplu, în aşteptări. Eu sunt obişnuiţi să acţioneze, să muncească, pentru că doar aşa îşi îndeplinesc misiunea, doar aşa pot progresa. Doamne, de-ar avea şi politicienii noştri un asemenea simţ al timpului!
Am condus după asta maşina îngândurat, inspirat şi cu acelaşi sentiment de dragoste şi mândrie pentru naţiunea noastră. Cu asemenea oameni, avem un viitor puternic înainte. Cu asemenea oameni, care nu ezită