Viitorul Mercedes-Benz S-Class facelift va introduce noile propulsoare cu 6 cilindri în linie şi sistemul electric de 48 de volţi!
31 Octombrie 2016, 11:03
Odată cu apariţia noului Mercedes-Benz S-Class facelift, în vara anului 2017, va fi dezvăluită şi
noua generaţie de propulsoare cu 6 cilindri în linie, dar şi sistemul electric de 48 de volţi! Anterior, cei de la Mercedes-Benz au mai utilizat propulsoarele cu 6 cilindri în linie, dar,
eventual, au optat pentru unităţile V6, care s-au adeverit a fi mai compacte, în timp ce rivalii de la BMW, au continuat să construiască unităţile cu 6 cilindri în linie.
Propulsoarele cu 6 cilindri în linie sunt cele mai balansate propulsoare, având un şir de avantaje faţă de unităţile V6, singurul avantaj al cărora sunt dimensiunile compacte. Astfel, producătorul german a decis să revină la unităţile cu 6 cilindri în linie, care la moment sunt testate în laboratoare şi pe prototipurile de teste ale lui
S-Class. Noile propulsoare
cu 6 cilindri în linie vor fi
disponibile în versiuni pe
benzină şi diesel. Propulsorul pe benzină cu nume de cod M 256, va avea un volum de 3.0 litri (500 cm cubi per cilindru), va fi cu 15% mai eficient şi mai ecologic faţă de actualele unităţi V6 şi va fi mai potent faţă de motorizarea V8 de 4.7 litri, oferind peste 408 CP şi peste 500 Nm în cea mai performantă versiune!
Pentru a reduce turbo-lag-ul,
noul propulsor dispune de un turbocompresor convenţional şi de
un compresor electric (eZV), care funcţionează la rotaţii joase, fiind
turat la 70,000 de rotaţii în doar 300 milisecunde! Prin introducerea compresorului electric, sistemul electric a fost modificat din 12 volţi în 48 de volţi, iar datorită acestui lucru a fost posibilă şi integrarea generatorului (ISG), care oferă 15 kW (20 CP), înlocuind generatorul convenţional şi starterul, fiind capabil să pornească instant propulsorul şi să suplinească sistemul electric cu energia necesară.
Cel mai performant diesel din istoria automobilelor Mercedes-Benz, va fi noua unitate cu nume de cod OM 656, care, de asemenea, este cu 6 cilindri în linie şi are un volum de 3.0 litri.
Noul diesel utilizează două turbocompresoare, unul dintre care lucrează la turaţii joase şi medii, iar al doilea la turaţii mari. Pentru prima dată propulsorul utilizează şi sistemul de distribuţie variabilă CAMTRONIC. Propulsorul are un bloc din aluminiu, iar pistoanele sunt din oţel. Deşi va fi mai puternic decât cel mai performant diesel actual, livrând 313 CP faţă de 258 CP, noul diesel va fi cu 6% mai econom, iar emisiile acestuia se vor conforma cu viitoarele teste ale emisiilor în lumea reală.
Actualul V8 de 4.7 litri va fi înlocuit cu unitatea V8 de 4.0 litri, regăsită pe modelele AMG cu indicele „63”, pe super-car-ul AMG GT şi pe modelul G 500. Noul motor cu nume de cod M 176, va oferi 476 CP şi 700 Nm, dar va fi şi cu 10% mai eficient faţă de unitatea curentă, care oferă 455 CP. Eficienţa sporită se datorează şi sistemului de deconectare a patru dintre cei opt cilindri, prin intermediul sistemul de distribuţie variabilă CAMTRONIC, care închide supapele celor patru cilindri.
Mai mult decât atât, este anunţat
şi un nou benzinar turbo cu 4 cilindri
în linie (nume de cod – M 264), care va livra 136 CP per litru sau un total de 272 CP – putere, anterior oferită doar de unităţile V6. Noul benzinar va face uz de sistemul electric de 48 de volţi, turbocompresor twin-scroll, starter/generator, care poate recupera până la 12.5 kW de energie şi sistem de distribuţie variabilă CAMTRONIC. Acest benzinar turbo cu patru cilindri, de asemenea, se va regăsi sub capota viitorului S-Class facelift. Precum şi noua unitate cu 6 cilindri în linie M 176, noul M 264 va utiliza filtrul de particule pentru reducerea nivelului noxelor.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
3,576
GALERIE FOTO (8 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!