Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Relatare de la faţa locului: premiera globală a noii generaţii Ford Fiesta

30 Noiembrie 2016 - 08:59
Ilie Toma
Relatare de la faţa locului: premiera globală a noii generaţii Ford Fiesta
Astă-noapte Ford a dezvăluit noua generaţie a unuia din cele mai importante modele ale sale pe piaţa europeană, iar de ani buni şi pe cea globală – Ford Fiesta – iar PiataAuto.md a fost prezentă în Cologne, Germania, la uzina Ford, acolo unde a avut loc dezvăluirea. Astfel, suntem onoraţi să vă relatăm în acest reportaj şi primele impresii pe viu, pe care ni le-a furnizat noul model!

Fiesta calcă pe urmele bine bătătorite ale generaţiilor anterioare de succes, dar aduce şi foarte multe schimbări şi elemente noi. Spre exemplu, vine din start în patru ipostaze – Vignale, ST-Line, Titanium şi Active. Dacă versiunea Titanium e cunoscută de mai demult, fiind cumva mai mult o linie de echipare la Ford, atunci ST-Line înseamnă o Fiesta cu puternice accente sportive, cu profilări mai ascuţite pe caroserie, cu prize de aer mai accentuate, cu jante mai mari şi cu un spoiler mai profilat pe hayon. Vignale, pe de altă parte, este interpretarea lui Fiesta menită să fure din clienţii lui Citroen DS şi MINI, întrucât vine cu dotări de top şi elemente de personalizare, menite să-i alinte pe clienţii mai individualişti. O şi mai mare noutate e dată de ediţia Fiesta Active, care se vrea a fi un mini crossover, cu zone de protecţie din plastic de jur împrejurul caroseriei şi stilizări aventuriere.

Şi deoarece vorbim de o nouă generaţie, lansată într-o epocă galopantă de tehnologii informaţionale, păi Fiesta se laudă în primul rând nu cu motoare sau şasiu, ci cu cel mai avansat sistem multimedia Ford de până acum, cu cele mai avansate comenzi vocale şi funcţionalităţi de interacţiune cu smaprtphone-urile de ultim răcnet. Sistemul va fi disponibil opţional, evident.

La capitolul motoarelor, marea noutate vine de la renumitul propulsor EcoBoost turbo în 3 cilindri de 1 litru, pentru care nu mai e suficient nici faptul că are doar 3 cilindri la activ – în regim constant de condus acesta va mai dezactiva unul dintre ei şi va funcţiona pe baza a doar doi cilindri şi vreo 665 cm cubi, ceea ce le-a permis celor de la Ford să declare că e primul motor cu cilindree variabilă din segmentul său. Deconectarea sau reconectarea unuia din cilindri are loc în 14 milisecunde, adică de 20 de ori mai rapid decât ai clipi din ochi!

În mare parte, gama de motoare a lui Fiesta a rămas aceeaşi, toate din ele fiind de cilindreea, puterea şi eficienţa potrivită. De asemenea, cei de la Ford menţionează că au perfecţionat un şasiu şi aşa perfect pentru noua Fiesta, ceea ce ne sugerează păstrarea aceleiaşi platforme tehnice pentru noua generaţie. Totuşi, Ford încă n-a dezvăluit detalii tehnice foarte exacte despre noua Fiesta, şi asta pentru că dezvăluirea ei încă n-a luat sfârşit – astăzi mergem din nou la uzina Ford pentru a intra în profunzimea elementelor tehnice şi probabil abia după aia vă vom putea informa despre mai multe aspecte tehnice!

Acum, revenind la prezentarea modelului de astă-noapte, am vrea să vă spunem câte ceva despre primele impresii pe viu, pe care le lasă noua Fiesta. Din partea frontală, ea a păstrat limba actuală de design, deşi aduce şi nişte forme şi elemente noi, în special la blocurile optice. Posteriorul a suferit mult mai multe modificări, venind cu o altă siluetă, iar linia plafonului spre partea spate pare mult mai înaltă, astfel încât s-ar putea să descoperim la un viitor test drive că pasagerii spate din noua Fiesta beneficiază de mult mai mult spaţiu. Pe total, Fiesta şi-a modificat simţitor silueta, parcă pentru a asigura un habitaclu mai spaţios, dar în acelaşi timp a obţinut nişte proporţii uimitor de dinamice pentru direcţia în care a evoluat. Posteriorul, de altfel, nu mai are blocurile alea optice imense pe verticală, ci vine cu nişte lumini foarte inspirat desenate şi întinse pe orizontală. Şi linia profilată ce leagă cele două blocuri optice e foarte potrivită, conferindu-i maşinii un aspect foarte dinamic şi elevat.

Ei bine, aici încheiem relatarea primelor impresii şi vom reveni cu noi detalii după experienţele de astăzi de la uzina Ford din Cologne, acolo unde se asamblează Fiesta! Urmăriţi şi filmuleţul de mai jos, transmis live de PiataAuto.md, cu dezvăluirea de astă noapte a noii Fiesta!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE):
GALERIE FOTO (68 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter