Un nou automobil al redacţiei PiataAuto.md: Ford Focus 1.0 EcoBoost! Accesibil, turbo, cu 3 cilindri!
16 Noiembrie 2016, 13:44
Redacţia noastră are experienţe vaste de exploatare a automobilelor redacţionale pentru perioade lungi de timp şi relatare a experienţelor noastre
cu acestea, plăcute şi mai puţin plăcute – pentru că atunci când exploatezi un timp cu adevărat îndelungat un automobil, inevitabil mai apare şi
necesitatea unor reparaţii neprogramate. E suficient să amintim aici de Mitsubishi Lancer X, achiziţionat de noi în anul 2008 şi exploatat pe parcursul a 6 ani, timp în care v-am relatat totul despre el! Apoi, în 2009 am achiziţionat un Mercedes-Benz B-Class W245, pe care îl mai avem încă şi astăzi şi care a învârtit sute de mii de kilometri deja – despre cifrele lui jubiliare tocmai împlinite vom publica în
cel mai scurt timp o relatare. În 2014, am achiziţionat o maşină de vis, pe care am îndrăgit-o de la primul test drive cu ea şi care e de asemenea alături de noi şi astăzi – noua generaţie Mercedes-Benz C-Class.

Toate aceste maşini s-au
bucurat de relatări detailate,
regulate şi obiective de
exploatare, iar Dvs. aţi
putut afla totul din experienţa reală de posesor a acestor modele. De Mitsubishi Lancer X ne-am despărţit în 2014, şi de atunci în exploatarea redacţională rămăseseră doar cele două modele premium. Astăzi, însă, lor li se alătură un nou model accesibil, exploatarea pe lungă durată a căruia s-ar putea dovedi cea mai intrigantă dintre toate! Pentru că sub capota maşinii e un motor turboaspirat de cilindree mică –
doar 1.0 litri – şi pe deasupra e un motor de doar 3 cilindri! Ştim că Dvs. aveţi milioane de întrebări despre „cum se va comporta în timp un motor de 3 cilindri de capacitate cilindrică mică, şi pe deasupra şi turbo?”! Da, nici noi nu prea suntem adepţii unui downsizing atât de drastic, nici noi nu prea suntem adepţii motoarelor în 3 cilindri, dar, dacă vă amintiţi testul nostru drive de acum aproape un an cu Ford Focus Sedan 1.0 EcoBoost, spuneam că e motorul în 3 cilindri care e cel mai delicios dintre toate pe care le condusesem vreodată! Iar la un an distanţă, uite că în redacţia
noastră vine un Ford Focus hatchback cu acelaşi motor, în dotări elementare, pentru a fi cât mai accesibil. De fapt, e unul din exemplarele Ford Focus promoţionale, vândute acum la un preţ de 9,900 euro în Moldova! Haideţi să vă zicem în detaliu cum şi de ce am ajuns la această nouă achiziţie în garajul redacţiei!

La drept vorbind, achiziţia propriu-zisă
este a colaboratorului redacţiei
noastre, Petru
Amihalachioaie,
aşa că cuvântul
final în alegerea modelului l-a avut tot el. Tot Petru va fi cel care va merge zi de zi cu acest Ford Focus şi tot el ne va relata cu regularitate experienţele de la bordul noii maşini redacţionale. Celelalte două maşini redacţionale rămân deocamdată intacte, iar în curând vom avea relatări proaspete şi despre ele. Dar să revenim la
proaspătul membru din garajul redacţional, Ford Focus 1.0 EcoBoost, şi să-l lăsăm chiar pe Petru să ne spună întreaga poveste despre cum s-a ajuns aici!

Alegerea unui automobil nou poate fi la fel de importantă ca și alegerea unei locuințe. Cel puțin așa a fost în cazul nostru. Mă refer la importanța unui mijloc de transport pentru o familie tânără, care în viitorul apropiat planifică și un copil. Demult voiam un automobil nou, dar niciodată nu am pus capăt acestei întrebări. Și dacă în cazul locuinței am avut nevoie de un an intens de căutări și informări, atunci găsirea
soluției de transport ne-a luat vreo 8 luni, cu o intensitate mărită în ultimele 2-3 săptămâni. Dar haideți să o luăm de la capăt.

Pentru a ne ușura căutarea, noi am avut criterii bine definite. Iată care au fost acestea:

● Preț – în limita a 10,000 Euro;
● Producător - recunoscut mondial pentru producerea unor automobile
fiabile și sigure, cu o bună reputație (unele branduri au fost excluse din start);
● Design – important să ne placă nouă;
● Volum portbagaj – suficient pentru un cărucior de dimensiuni normale + ceva bagaj (că doar știți voi, când pleci pe la bunei, trebuie să ai loc pentru câteva merinde în plus) sau în cazul unei călătorii, să ofere un volum mediu pentru tot bagajul necesar;
● Spațiu interior – suficient pentru a
crea o ambianţă confortabilă, atât vizual, cât și practic;
● Consum – maximum 7-7.5 l urban;
● Motor – fiind pe ultimul loc în lista noastră de criterii, pentru noi era important ca mașina să ofere o putere acceptabilă pentru cele mai întâlnite situații, cum ar fi urcarea la un deal, depășirea unui automobil, o călătorie de vacanță, precum și însuși senzația că la o necesitate, întotdeauna va fi o mică rezervă de putere;
Am colindat toți distribuitorii din Chișinău, care credeam că ar trebui să vândă modele conform criteriilor noastre. Concomitent, consultam și rubrica "Automobile noi" de pe PiataAuto.md pentru a compara diferite automobile. Fiind o familie cu valori democrate, am decis că mașina trebuie să ne placă ambilor soţi. Dar
realitatea ne-a arătat că ceea ce-mi plăcea mie, nu-i plăcea soției și viceversa, iar anumite modele care ne plăceau ambilor, erau deja prea scumpe. Credeam că nu vom mai găsi numitorul comun și cineva va fi nevoit într-un final să cedeze. Dar, iată că într-o bună zi, uitându-mă pe net, am avut norocul să dau peste informaţiile
despre Ford Focus nou, la preț de 9,900 Euro. Sincer să fiu, până în acel moment nici nu mă gândisem să trec în vizită pe la Ford. Aveam două motive: această marcă era oarecum ignorată în capul meu, habar n-am de ce, şi de asemenea, știam că la așa un preț, aș fi obținut maxim un Ford Fiesta, iar Fiesta fusese ștearsă din lista noastră. Dar acel anunț mi-a stârnit interes. Brand bine cunoscut, automobil de clasa C, motor econom și preț rezonabil. Am
accesat site-ul Ford Moldova și-am început să mă informez mai mult. Într-adevăr, Focus în dotare de bază la preț de 9,900 Euro!

În următoarele zile am fost în showroom să-l vedem pe viu. Știți în ce moment ne-a plăcut ambilor și-am înțeles că îl vrem? Atunci când am urcat la volan. Nu găseam nici un minus. Ne plăcea totul. Poziția în scaun, amplasarea
elementelor de control, materialele panoului de bord și mai ales volanul de piele, care pur și simplu m-a frapat! Atât de plăcut se ține în mâini! Toată ambianța din interior ne ducea la gândul că asta e mașina pe care am căutat-o. Spațiu suficient avem atât în spate, cât și în portbagaj. Prețul e ok, avem un design plăcut și un brand recunoscut în toată lumea. Unde mai pui că mașina este asamblată în Germania! Da, în Germania!
Cu toate acestea, era totuși un singur lucru care mă punea pe gânduri: motorul cu 3 cilindri. Am fost în trecut proprietar de mașină cu 3 cilindri (Daewoo Matiz) și cunosc care este boala lor: vibrațiile mari și sunetul de tractoraș. Desigur, de când s-a conceput Matizul au trecut mulți ani iar tehnologiile au evoluat. Dar cu toate astea, rămâneam un pic sceptic. Managerii pe vânzări Ford m-au asigurat că nici nu voi înțelege că am
sub capotă un motor cu 3 cilindri. Am făcut un mic test drive și am ajuns la următoarea concluzie: un necunoscător nu va auzi diferența dintre un motor cu 4 cilindri și unul cu 3. Eu însă l-am deosebit imediat. Ulterior, după ce am cumpărat și condus Focusul mai mult timp, am înțeles că sunetul îmi provoacă un pic de confuzie. O simbioză dintre un motor cu 4 cilindri, unul cu 3 cilindri și unul diesel! Da, anume așa îl aud eu. Dar despre senzația de diesel o să vă
povestesc mai mult în următorul articol. La moment, vă spun că îmi place foarte mult cum se aude motorul. Apropo, dispune de turbină.
Marea bătălie pentru noi s-a dat între Ford Focus și Renault Clio. Sunt din segmente diferite, cel din urmă fiind mai mic. Ca dotări, Clio oferea destul de multe pentru prețul său, care era cu mult mai mic comparativ cu Focus. Într-un final, după o rundă de consultări şi
meditaţii, am decis totuși să mergem pe varianta de Focus. Am optat pentru o culoare argintie metalizată, care a mai adăugat 360 Euro la prețul final (10,260 Euro).
După trei zile de condus, pot să vă spun că ambii suntem extrem de mulțumiți de alegerea făcută. Mai multe detalii despre motor, manevrabilitate, date tehnice și senzații la volan o să vă relatez în următorul articol. Apropo, mașina va fi condusă și de către soția mea, așa că cine știe, poate cititorii
noștri vor avea parte și de un feedback feminin, destinat tot femeilor? :)

Până atunci, vă prezint mai jos lista de dotări și caracteristicile tehnice ale noului nostru Focus, "viața" căruia va fi relatată în detalii pe PiataAuto.md.

Ford Focus Hatchback 5 uși 1.0 EcoBoost M5 Trend

● Aer condiționat manual cu filtru de carbon
● Computer de bord
● Geamuri față acționate electric
● Închidere centralizată cu telecomandă
● Indicator de schimbare optimă a treptei
● Sistem de monitorizare a presiunii în pneuri
● Jante din oțel (16") cu capace decorative
● Radio-CD, MP3, USB și 6 difuzoare
● Volan multifuncțional îmbrăcat în piele
● ABS + ESP + Hill Launch Assist
● Airbag-uri frontale, laterale și de tip cortină
● Oglinzi reglabile electric și încălzite
● Sistem Start / Stop
● Faruri anticeață spate
Caracteristici tehnice

Lungime: 4.358 mm
Lățime: 1.823 mm
Înălțime: 1.469 mm
Ampatament: 2.648 mm
Volum portbagaj: 316 / 1,215 litri
Volum rezervor: 55 l
Motor: 3 cilindri, benzină, turbo
Capacitate cilindrică: 999 cm3
Putere: 100 CP @ 6,000 rpm
Cuplu: 170 Nm @ 1,400-4,000 rpm
Transmisie: manuală, 5 trepte
Consum: 5.9 l urban / 4.2 l extra-urban / 4.8 l mixt / 100km
Emisii CO2: 109 (Euro 6)
Euro NCAP: 5 stele
Deci, dragii noştri, aţi aflat de la Petru cum s-a făcut alegerea acestui nou automobil, iar noi i-am zis cu mare drag „bun venit” în garajul redacţional! Cu
siguranţă ne va fi tuturor super interesant să vedem cum se comportă în timp mai ales motorul turboaspirat 1.0 EcoBoost în 3 cilindri! Deci, urmează
multe relatări noi de acum încolo despre acest nou automobil exploatat!
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md, Petru Amihalachioaie
3
7,973
GALERIE FOTO (43 IMAGINI)
COMENTARII (3)
Delfin
Duisburg, Germania
la 17 Noiembrie 2016 - 13:24
Felicitari cu noua achizitie! Dar cum de inteles corect? Cine este totusi proprietarul, redactia sau familia Amihalachioaie?
0
0
Redacţia PiataAuto.md
Chişinău
la 22 Noiembrie 2016 - 08:56
Mulţumim pentru felicitări! În acest caz maşina aparţine familiei Amihalachioaie şi, deoarece Petru e colegul nostru de redacţie, ea va beneficia de toată avalanşa de relatări din experienţa de exploatare ale unei maşini redacţionale. :)
0
1
Petru Amihalachioaie
Chişinău
la 27 Noiembrie 2016 - 15:27
@Delfin, nu ezita să adresezi toate întrebările tale ce țin de acest Focus. O să răspund tuturor cu plăcere. :)
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!