Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Acestea sunt maşinile care vor merge din Moldova spre Laponia cu scrisori pentru Moş Crăciun! Dezvăluim secretele lor!

2 Decembrie 2016 - 10:28
Ilie Toma
Acestea sunt maşinile care vor merge din Moldova spre Laponia cu scrisori pentru Moş Crăciun! Dezvăluim secretele lor!
Dragii noştri, în timp ce răvaşele pentru Moş Crăciun au început a fi aduse deja la punctele de colectare din ţară, noi vrem să vă spunem mai multe despre „săniile” noastre motorizate, care ne vor purta în acest an la Moş Crăciun! E pentru prima dată când în această minunată expediţie vor merge două maşini şi, vă daţi seama, va fi o concurenţă acerbă între cele două echipaje de aventurieri de la bord! De ce? Ho-ho-ho! Păi staţi să le aflaţi secretele!

Ia spuneţi-ne, Dumneavoastră ce preferaţi – o maşină diesel sau una pe benzină?

Dar ce motorizare credeţi că ar putea să consume mai mult la un drum lung şi plin de provocări în această iarnă, care se anunţă a fi cea mai dură din ultimele decenii?

Da, aţi şi intuit deja probabil, că una din maşinile noastre este diesel şi alta e pe benzină! Şi, dacă ar fi motoare de aceeaşi capacitate, puse pe două maşini de talie comparabilă, atunci răspunsul ar fi evident – DIESELUL E MAI EFICIENT!

DAR!...

Maşinile noastre nu au motoare de aceeaşi capacitate cilindrică! Sunt două BMW-uri, ambele cu tracţiune integrală xDrive, dar sunt situate la poli opuşi în ceea ce priveşte conceptul de motorizare – ho-ho, auzi tu, POLI opuşi; fireşte, că mergem la Cercul Polar cu ele!

Ei bine, ştiţi deja că avem un BMW X1 şi un BMW Seria 3 Touring pentru marea noastră expediţie spre Laponia. Dar ceea ce nu ştiaţi până acum e ceea ce se ascunde sub capota maşinilor care vor livra scrisorile copiilor din Moldova către Moş Crăciun!

BMW X1

Da, avem şi un proaspăt BMW X1 în echipă, cel mai proaspăt SUV în gama BMW, gata să-şi pună la treabă abilităţile în condiţii dure! BMW-ul X1 are sub capotă un motor pe benzină, turboaspirat, de 2.0 litri, cu 192 CP şi 280 Nm la activ – fiind vorba de motorizarea X1 xDrive20i. Acest minunat SUV poate prinde prima sută în numai 7.4 secunde când apeşi pedala acceleraţiei în podea, iar dacă de-abia o mângâi, atunci poate consuma 7.7 litri/100 km în regim mixt. Are şi un rezervor de 61 de litri de combustibil, fapt foarte important atunci când mergi pe la capătul lumii şi staţiile de alimentare sunt rare de tot!

BMW Seria 3 Touring

Eu am condus maşina asta atunci când am adus-o de la uzina BMW din Munchen spre Chişinău şi am înnebunit după ea! E absolut fantastică şi e unul din BMW-urile pentru care mi-aş schimba maşina actuală, dacă n-ar avea un preţ cam măricel. De ce mi-a plăcut atât, dar chiar atât de mult? Pentru că, dragii mei, e un 330d xDrive! Iar asta înseamnă că sub capota acestui break de segment D se află un motor diesel delicios de 3.0 litri, cu 6 cilindri în linie! Trei, 3 litri! Iar firul logic merge mai departe la ceea ce înseamnă că de sub capotă izvorăsc la cea mai mică apăsare a pedalei 258 CP şi 560 Nm! Mammma mia! Pe o maşină de talia asta! Cu asemenea putere uriaşă sub capotă, maşinuţa noastră prinde prima sută în doar 5.4 secunde de la start! E o rachetă! Şi cât credeţi că ar trebui să consume în regim uşurel de condus? Ei bine, doar 6.4 litri la sută! Iar în rezervorul său încap 57 de litri de diesel. Dar, pe lângă toate aspectele tehnice, suntem fascinaţi de culoarea asta fantastică de albastru, căreia îi spune Mediterranean Blue în familia BMW. E adorabilă şi-i conferă maşinii o personalitate impozantă şi elegantă, iar toate astea, în tandem cu puterea imensă a motorului de sub capotă, sunt capabile să-ţi sucească minţile după acest exemplar şi să te facă să de îndrăgosteşte ireversibil de el, în contradicţie absolută cu trendul de SUV-uri şi cu percepţia generală din Moldova că break-urile nu sunt nişte maşini prea atractive. Oh, vă asigurăm că dacă aţi gusta cel puţin o dată din maşina asta, veţi înţelege cu totul altfel calităţile pe care le poate oferi un asemenea break premium!

Competiţie între maşinile expediţionale şi echipaje! Diesel versus benzină, SUV versus Touring!

Cu asemenea motorizări sub capotă, expediţia noastră de multe mii de kilometri va fi inevitabil şi o competiţie să obţină un consum mai bun. Pe de altă parte, BMW Seria 3 Touring 330d xDrive are un motor imens sub capotă, de tocmai 3.0 litri, şi chiar dacă e diesel, cilindreea mai mare l-ar putea determina să consume mai mult, însă silueta maşinii e mai aerodinamică, iar dimensiunea şi greutatea maşinii sunt floare la ureche pentru un asemenea motor şi astfel el s-ar putea odihni în cea mai mare parte a timpului, propulsând această maşină!

Ambele maşini au sisteme de tracţiune integrală xDrive, ambele au cutii de viteze automate cu 8 trepte şi ambele vor fi conduse prin condiţii de iarnă tot mai dure pe măsură ce înaintăm! Mai mult ca atât, traseul din acest an e foarte diferit faţă de cele din anii precedenţi şi include până şi Ucraina, acolo unde dieselul nu are o reputaţie prea bună şi unde va trebui să ne bazăm pe autonomia mare a maşinii ca să alimentăm cât mai puţin sau deloc! Iar dincolo de asta, o mare parte a Europei se bucură deja de zăpadă, iar în Finlanda avem şanse aproape sigure să avem parte de cele mai dure condiţii din câte le-am întâlnit vreodată prin acele regiuni! Şi apoi, noi vom trece dincolo de Cercul Polar, unde gerurile şi zăpada sunt o regulă aproape absolută, iar lumina zilei e oferită cu picătura!

Şi printre toate aceste anturaje, cele două echipaje de aventurieri de la bord vor concura la obţinerea unui consum cât mai bun pentru maşina lor! Vom diviza echipajele din start pe maşini, iar şoferii din interiorul unei maşini se vor schimba doar între ei, pentru că vom conduce pe drumuri cu gheaţă şi aderenţă redusă, iar în asemenea condiţii e mai sigur să se conducă mai mult o singură maşină, pentru a o simţi mai bine şi a controla mai bine în cazurile pierderilor de aderenţă! Uh, ce aventuri neverosimile ne aşteaptă în cale, dragii noştri! Dar Dvs. pe cine pariaţi, care dintre maşini credeţi că va obţine un consum mai mic din Moldova spre Laponia – cea cu motor 2.0 turbo pe benzină sau cea cu motor 3.0 turbodiesel?

Pe lângă asta, în lista de secrete ale maşinilor noastre se numără şi dotările extrem de generoase. BMW Seria 3 Touring este un Luxury Line, cu un minunat habitaclu de piele maro cognac, cu volan M, cu sistem de navigare de top şi un sistem audio superb, cu head-up display şi cu tot setul de dotări de siguranţă, inclusiv asistenţă la menţinerea benzilor, asistenţă la existenţa unor maşini în unghiurile moarte şi tot ce ne-am putea dori la bord.

BMW X1 vine cu un interior de culoarea maro închis, cu sistem audio Harman Kardon, head-up display, cruise control activ, asistenţă la menţinerea benzilor. Suntem extrem de norocoşi, deci, să fim adăpostiţi în aceste minunate automobile BMW noi, oferite de BMW Group Germania şi BMW Moldova, automobile echipate cu anvelope noi şi bune de iarnă şi pregătite să ne poarte într-o asemenea expediţie fantastică şi provocatoare!

Iar între timp, avem week-end-ul în faţă, şi nu uitaţi că cele 26 de puncte de colectare din ţară vă aşteaptă cu nerăbdare scrisorile! Iar lor tocmai li s-a alăturat un nou punct de colectare în Chişinău – Dekora.md, situat pe str. Uzinelor 1. Nu lăsaţi depunerea scrisorilor pentru ultima zi, colectarea durează doar până la 9 decembrie!

Iar de astăzi puteţi auzi îndemnurile la colectarea scrisorilor şi pe undele noului nostru partener media – RadioZUM, pe 93.3 FM! Tot acolo veţi auzi şi despre marea metamorfoză ce urmează în cel mai apropiat timp pe site-ul nostru!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (46 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter