Audi a produs 8 milioane de automobile dotate cu tracţiunea integrală quattro
20 Ianuarie 2017, 12:20
Tehnologia sistemului de tracţiune integrală Quattro a debutat în anul 1980 pe modelul Audi Ur-Quattro, care în 1986 a primit în locul diferenţialului
central blocabil manual un diferenţial autoblocabil Torsen. Tehnologia quattro a fost recunoscută de lumea întreagă, mai cu seamă, după victoriile
spectaculoase în campionatul mondial de raliuri, concurenţa fiind distrusă la propriu de legendarul Audi Sport Quattro S1
De atunci tehnologia a evoluat mult, iar acum este disponibilă în peste 100 de versiuni de modele Audi. Nu este de mirare, că tehnologia quattro a ajuns în 8 milioane de automobile Audi,
modelul jubiliar fiind noul Audi Q5 2.0 TFSI quattro de culoare Garnet Red, care a părăsit noua uzină mexicană din San Jose Chiapa.
Tracţiunea integrală quattro vine în dotarea standard pentru modelele
Audi Q7, A4 allroad quattro, A6 allroad quattro, A8, R8, dar şi pe toate modelele dinamice din seriile S şi RS, pentru celelalte modele tracţiunea integrală quattro fiind oferită optional.
Sistemul de tracţiune quattro este disponibil în diferite interpretări, adaptat pentru orice model în parte. Spre exemplu, modelele compacte cu propulsorul montat transversal, au un cuplaj hidraulic multi-disc controlat electronic şi poziţionat pe axul spate, în timp ce super-car-ul Audi R8, cu motorul amplasat central, îl are montat pe axul faţă. În regim normal cuplul este distribuit între axe în raport de 40 la 60%, sistemul quattro însă poate varia acest raport în dependenţă
de situaţie.
Cea mai nouă evoluţie a sistemului de tracţiune integrală este noua concepţie quattro ultra (doar pentru modelele cu amplasarea longitudinală a propulsorului), care pentru spori eficienţa, poate deconecta tracţiunea integrală, cuplul fiind transmis doar
către roţile faţă. Versiunile de performanţă sunt disponibile şi cu diferenţial spate sport, care distribuie activ cuplul între roţile spate. În cazuri extreme practic tot cuplul este transmis roţii spate de la exteriorul curbei, pentru a preveni subvirarea.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
2,511
GALERIE FOTO (3 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!