BMW Alpina B6 3.5 – mai rar şi mai performant decât un BMW M3 E30!
25 Ianuarie 2017, 17:50
Pentru majoritatea pasionaţilor brandului bavarez, celebrul BMW M3 E30 este unul dintre cele mai favorite modele. Construit în 16,202 de exemplare (inclusiv 786 decapotabile), M3 E30 este un model rar şi costisitor.
Aţi ştiut însă, că a existat un model bazat pe Seria 3 E30, care este mai performant şi mai rar, dar la fel de scump, precum este legendarul M3 E30?! Este vorba despre Alpina
B6 3.5! Produsă în perioada anilor 1984-1990, Alpina B6 3.5 a fost construită în doar 219 exemplare, iar preţul acesteia la moment se egalează cu cel al renumitului M3 E30!
Dar ce îl face atât de special? Fiind creat pe baza modelului BMW 325i, modelul Alpina B6 3.5 avea sub capotă propulsorul cu 6 cilindri în linie de 3.5 litri, care a primit o chiulasă revizuită, ceea ce a sporit puterea de la 218 la
261 CP, iar cuplul maxim la tocmai 346 Nm! Versiunea dotată cu catalizator însă, dezvolta 254 CP. Totuşi, chiar şi cea din urmă era mai potentă decât unitatea în 4 cilindri a modelului M3 E30, care dezvolta între 195 şi 238 CP (în dependenţă de evoluţie şi volumul
propulsorului). Propulsorul a fost cuplat la o transmisie manuală cu 5 trepte, unde prima treaptă se include pe schemă inversată - nu înainte, dar înapoi! Diferenţialul dispunea de auto-blocantă care bloca roţile spate în raport de 25%.
Cei de la Alpina indică o acceleraţie de la 0 la 100 km/h de 6.4 secunde şi o viteză maximă de 250 km/h, însă în testele celor de la Auto Motor und Sport, B6 3.5 a indicat o acceleraţie de 6.0 secunde şi o viteză maximă de
253 km/h! Rezultate peste cele a legendarului M3 E30, inclusiv a celei mai performante versiuni M3 Sport Evolution (Evo 3) cu 238 CP la activ, care putea accelera în 6.5 secunde şi
atinge o viteză maximă de 248 km/h. Versiunea cu catalizator opţional indica o acceleraţie de la 0 la 100 km/h de 6.6 secunde şi o viteză maximă de 246 km/h, iar germanii de la Auto Motor und Sport, iarăşi au demonstrat că maşina poate mai mult decât atât.
Alpina B6 3.5 a primit amortizoare Bilstein, arcuri progresive pentru axul faţă, sistem de frânare performant cu discuri ventilate faţă, spoiler frontal, ataşamente pentru aripile spate,
spoiler spate şi jante tipice Alpina de 16 inch. La interiorul Alpinei se regăsesc scaunele sport Recaro, căptuşite în materialul special Alpina, volanul sport, vitezometrul gradat până la 260 km/h şi indicatoare digitale suplimentare amplasate în locul unei incizii de aer a sistemului de ventilare.
O altă curiozitate sunt butoanele „S” şi „N” de pe consola centrală, care trebuiau incluse în dependenţă
de benzina turnată în
rezervor – benzină „Super” sau, respectiv, „Normală”.

Exemplarul din imagini este scos la vânzare în Olanda, de către cei de la Premium Classics, deosebindu-se
printr-o culoare verde specifică Alpina, condimentată de accente aurii. Această Alpina B6 3.5 din anul 1987 este a 118-cea la număr din cele 219 exemplare produse, având la bord 140,929 de kilometri. Starea este de-a
dreptul excepţională! O adevărată bijuterie de colecţie!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
9,212
GALERIE FOTO (51 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!