Uneori, chiar şi în mediul urban, motorul poate ajunge exact la etapa în care să înceapă regenerarea, dacă e condus mai mult. Pe lângă faptul că regenerarea la turaţii mici nu va fi la fel de eficientă adică arderea reziduurilor nu va fi nici pe departe completă, unii posesori ajung să oprească motorul mai înainte decât regenerarea s-a terminat, iar atunci ciclul este din nou incomplet şi ineficient. Prin urmare, arderea nu se
întâmplă, iar când aceste eşuări se perindează, se ajunge la depuneri groase şi vâscoase în filtru, iar atunci e nevoie de multe cicluri de regenerare completă pentru a se putea curăţa filtrul, iar uneori nici acestea nu mai pot salva deja filtrul şi e nevoie de înlocuirea lui cu unul nou, iar filtrele DPF, după cum spuneam mai sus, sunt extrem de scumpe., conchide inginerul motoarelor TDI şi TSI de la Skoda.
Şi cum se pot evita aceste probleme, atunci?
Extrem de simplu, de fapt, ne răspunde Matthias Benz. Ţine de asigurarea unui regim de exploatare corectă a maşinii şi implicit a motorului. Pe scurt fie spus, e nevoie să-i daţi voie din când în când maşinii să alerge mult şi repede! Motoarele diesel au rost atunci când călătoriţi frecvent pe distanţe un pic mai mari decât cei 3-5-8 km urbani, spre exemplu călătoriţi des cu familia la distanţe lungi, sau trăiţi într-o suburbie şi faceţi naveta până în oraş în fiecare zi, sau trăiţi într-un oraş, dar munciţi în altul. Spun astea, pentru că motorul diesel TDI, la fel ca şi alte motoare diesel moderne, are nevoie de aceste sprint-uri mai lungi, în care, pe de o parte, funcţionează pe o perioadă ceva mai lungă, măcar vreo 30 minute, spre exemplu, iar pe de altă parte, măcar pe vreo 15-20 minute poate merge la turaţii de 1,500-2,500 rpm, turaţii de traseu extra-urban, turaţii de autostradă, dacă vreţi. Acestea sunt condiţiile ideale pentru ca regenerarea să aibă loc complet şi corect la asemenea turaţii la viteză motorul se încălzeşte complet şi regenerarea are loc corect şi stabil, fără cicluri de reducere a turaţiilor pe la semafoare. Astfel, filtrul se va curăţa complet şi acest proces se va repeta de câte ori maşina va considera că e nevoie, iar