Acum 20 de ani apărea „controversatul” Mercedes-Benz A-Class care a devenit un model de succes!
30 Martie 2017, 17:53
Odată cu apariția sa acum 20 de ani, în 1997, la Salonul Auto de la Geneva, modelul A-Class (W 168) a stârnit un val de nemulțumiri din partea fanilor. Nu este un Mercedes-Benz adevărat! Este caraghios! Este prea compact! Are tracțiune față! Spuneau ei.
„Benzină pe foc” au mai turnat și jurnaliștii suedezi, care practic au răsturnat un exemplar în timpul testului elanului, stârnind un adevărat scandal de proporții.

Toate cele aproximativ 2,600 de exemplare vândute până în acel moment au fost rechemate, primind modificări la suspensie și
sistem de stabilitate ESP în dotarea de bază, pentru a contracara „efectul de răsturnare”. Ulterior, cu aceste
modificări au fost produse toate exemplarele A-Class de prima generație.
Prefațat de conceptul Vision A 93, care a fost dezvăluit la Salonul Auto de la Frankfurt din 1993, A-Class a adoptat aceleași proporții a unei compacte urbane.
Modelul A-Class a primit inovații nemaivăzute în acest segment, printre care același ESP, dar și podeaua dublă de tip sandviș, în care puteau fi ascunse componentele sistemelor alternative, precum bateriile sau
rezervoarele de hidrogen, pentru propulsii cu celule de combustibil.

Deja în 1997, a fost creat un vehicul electric pe baza lui A-Class, cu bateriile Zebra amplasate în acea podea de tip
sandviș. În același an la Frankfurt debuta și versiunea propulsată de hidrogen NECAR 3 (New Electric Car). Cea din urmă s-a transformat în A-Class F-Cell apărut în 2002.
Datorită conceptului podelii duble, A-Class oferea o siguranță comparabilă celei al lui E-Class, deși avea o parte frontală scurtă! Interiorul versatil putea fi transformat precum cel al unui monovolum, iar portbagajul avea un volum comparabil cu un break – 390/1,340 de litri.
În 2001 prima generație A-Class a trecut printr-un facelift de mijloc de carieră, odată cu care debuta și versiunea cu ampatament mărit cu 170 mm (V 168). Tot atunci au fost introduse airbag-urile laterale, debutate pentru prima dată pe nava amiral S-Class.
În 2002 a fost creată și o versiune AMG, numită A 32 K AMG, dotată cu un V6 de 3.2 litri cu compresor mecanic, care transmitea pe puntea spate (!) 370 CP și oferea o accelerație de la 0 la 100 km/h de aproximativ 5 secunde! Viteza maximă era în jur de 250 km/h, vitezometrul fiind gradat până
la 300 km/h!
În ciuda criticilor, aproape 1.1 milioane de exemplare Mercedes-Benz A-Class au fost produse la uzina din Rastatt
până în mai 2004, inclusiv 63,448 de exemplare A 160 și A 190 produse la uzina braziliană din Juiz de Fora (1998-2005).
A doua generație A-Class disponibilă
în caroserie cu trei uși (C 169) sau cinci uși (W 169), a continuat ideea designului primei generații, fiind creată și în versiune electrică E-Cell cu baterii litiu-ion în 2011. Pe platforma celei de-a doua generații a fost creat un nou model – B-Class (T 245).
A treia generație a reinventat modelul A-Class, transformându-l într-un hatchback arătos cu o siluetă dinamică, orientat tineretului. Cea mai
dinamică versiune, Mercedes-AMG A 45, a ridicat standardele de performanță pentru hatchback-urile dinamice. Fiind echipat cu tracțiunea integrală și propulsorul de 2.0 litri Turbo, care livrează 381 CP, A 45 poate












accelera de la 0 la 100 km/h în doar
4.2 secunde! Acum fanii nu mai au întrebări, este sau nu, A-Class un adevărat Mercedes-Benz!
Actuala generație a generat o mulțime de modele, inclusiv B-Class, CLA, CLA Shooting Brake și cel mai compact SUV Mercedes-Benz, modelul GLA. Astfel, deși au pășit cu stângul din start cu prima generație A-Class, cei de la Mercedes-Benz acum se bucură de un succes enorm datorită gamei modelelor compacte.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
3,752
GALERIE FOTO (36 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!