Road trip la costum: croasante franceze, jazz şi plăcere în condusul lui BMW Seria 5!
10 Martie 2017, 06:07
Există zile şi momente pe care, atunci când le trăieşti, ştii imediat că-ţi vor rămâne în minte toată viaţa, prin intensitatea şi unicitatea celor trăite. În
această zi, am avut aceste senzaţii unice încă de la prima cafea sorbită. Era o zi în care nu aveam altă sarcină de serviciu decât să ajungem din
oraşul francez Annecy în cel elveţian Zurich, aflate la o distanţă de vreo 300 km şi un pic unul de celălalt. Iar această singură sarcină a zilei ne-a dat şansa savurării fiecărei clipe a acestei zile la intensitate maximă!

Părăseam hotelul din Annecy fără a lua micul dejun la modestul nostru loc de
înnoptare, pentru că ne doream să luăm un mic dejun francez adevărat, clasic, cu croasant şi o cafea gustoasă. Am urcat la bordul Seriei 5 şi i-am setat sistemul de navigare pentru a ne ghida spre centrul frumosului oraş francez în care ne aflam. Aici am lăsat maşina într-o parcare plătită chiar lângă imensul lac din centrul urbei şi am mers pe jos
să căutăm o brasserie, sau pur şi simplu un restaurant ce ne putea servi un mic dejun francez.

Pe stradă, un chelner curăţa mesele unui restaurant destul de drăguţ, dar ne
anunţase că încă nu deschiseseră. Apoi am zărit din depărtare un restaurant un pic mai retras într-o curte şi un alt francez de şcoală-veche ce-şi pregătea localul pentru deschiderea de mai târziu. L-am întrebat pe el unde am putea găsi un restaurant să lucreze la ora asta şi ne-a ghidat chiar spre
vecinul său de după colţ. Recomandarea se dovedi a fi extraordinară.

Un aer francez nezdruncinat de timp domina înăuntru. Era un restaurant în care nu luceau cele mai noi piese de mobilier, dar care avea o atmosferă ce
te relaxa imediat. Un chelner amabil ne sfătuise în alegerile noastre ale micului dejun perfect, iar peste ceva timp sosiseră şi platourile compacte, cu ingredientele clasice ale unui mic dejun francez. Începusem prin a sorbi cafeaua espresso, iar un gust consistent ne deschisese imediat receptorii de
gust. Era de departe una din cele mai gustoase cafele pe care le savurasem în ultimele luni! Apoi a urmat şi savurarea omletei clasice franceze, dar şi a renumitelor croasante
proaspete. Toţi păream să fim de acord că avem parte de un dejun într-atât de gustos şi special, încât ne vizitase acea senzaţie că ne vom aminti mult timp mai departe de această dimineaţă franceză!
De după geam se perinda viaţa negrăbită a unui orăşel francez provincial. În interior la alte câteva mese oamenii îşi savurau la fel de negrăbiţi propriul dejun. Ritmul negrăbit ne
pătrunsese şi pe noi şi savuram fiecare nouă bucată de croasant, condimentată cu confitură şi alternată cu suc sau cafea. Şi toată experienţa minunată a acestei dimineţe nici n-a costat prea
mult – vreo 12-13 euro pentru fiecare din noi, iar plata pentru acest savuros „le petite dejeuner” o făcusem tot cu unul din cardurile Mastercard. Plata cu cardul e atât de firească deja, încât nici nu mai face să întrebi anterior dacă se acceptă carduri, cum făceam acum vreo 10 ani.
Montreux Jazz… cu BMW

Înainte să ieşim din Annecy, oprisem la o benzinărie pentru a ne face plinul cu diesel. Preţurile acestuia sunt mai mici în Franţa decât în Elveţia, deşi 1.35
euro per litru nu prea poate fi numit un preţ mic. Totuşi, BMW Seria 5 530d xDrive se dovedise a fi extrem de eficient până acum, consumul mediu al expediţiei fiind de doar 7.1 litri/100 km până acum.
Urmase un traseu frumos dinspre Annecy spre Elveţia, presărat cu viraje strânse şi peisaje frumoase. Asfaltul uscat îmi permitea să abordez virajele mult mai curajos, iar maşina are o ţinută de drum impecabilă.
Peste vreo oră de condus ne apropiam de Montreux, un minunat oraş elveţian, care ne-a uns sufletele în această zi. Situat pe o fâşie între malul
lacului Genevei şi nişte munţi stâncoşi de alături, oraşul acesta ştie să te încânte prin fiecare stradă, prin plantele
neobişnuite de aici, prin edificii opulente, dar şi prin tot soiul de sculpturi, pentru că Montreux e o adevărată capitală a culturii şi a muzicii jazz. După o scurtă plimbare de admiraţie, ne doream să
mai sorbim o cafea la costum
aici, în Montreux. Iar cel mai indicat
loc pentru asta e cu siguranţă Montreux Jazz Cafe, o cafenea care a devenit sinonim cu muzica jazz europeană şi cu istoria ei.
Atmosfera din interior este pe cât
de selectă şi rafinată, pe atât de
caldă. Aici se pot găsi tablouri şi
fotografii cu renumiţi oameni
din jazz, pentru că nu
există nici un
muzician
renumit de jazz care să nu fi călcat pragul acestei legendare cafenele. Aici puteţi vedea şi tonomate, şi dulăpioare speciale pentru colecţii de muzică şi chiar aparate vechi de reprodus muzică! Iar nouă ni s-au oferit canapelele centrale din jurul unui şemineu, unde am putut să servim relaxaţi câte o băutură. Până şi cafeaua se serveşte în ceşti de porţelan poleite cu un strat aurit… Da, simţeam din nou că trăim
unul din acele momente măreţe ale vieţii, alături de camarazii acestei expediţii la costum!
Cu noua generaţie BMW Seria 5, la înălţimea lucrurilor măreţe

Peste mai mult timp ieşeam din minunata cafenea şi urcam din nou la bordul sedanului nostru. Energizaţi de cafeaua de mai devreme, ieşisem în scurt timp pe autostrada suspendată de lângă Montreux şi ne continuaserăm
drumul spre Alpii elveţieni! Da, ne îndreptăm spre nişte regiuni muntoase, cu trasee ce ne promiteau un condus şi mai savuros decât până acum!
La început vedeam munţii doar în faţa noastră, de după parbriz şi ne minunam de peisajele acestora. Sunt nişte peisaje magnifice, care nu te pot lăsa indiferent mai ales atunci când eşti la volanul unei
noi Seria 5 cu motor 530d sub capotă, de 3.0 litri!

În scurt timp, a venit şi timpul plăcerii supreme! Au venit drumurile
sinuoase, care începuseră să urce hotărât în sus. Apoi acestea s-au transformat în nişte serpentine extreme,
cu curbe care puteau fi luate cu pedala de acceleraţie apăsată curajos! Parcă şi volanul maşinii e mai informativ şi mai plăcut acum, parcă şi motorul imens de
sub capotă are mai multă logică acum! Iar locurile astea magnifice din jur îţi acutizează simţurile şi te fac din nou, să savurezi clipa ca pe una memorabilă
pentru toată viaţa înainte! De sus se vedea şi valea-platou dinspre care veniserăm – se vedea totul ca în palmă, pe o suprafaţă imensă!
Ah, ce plăcere de condus! Ah, ce momente măreţe la volanul acestei maşini. Deja pot spune că noua generaţie BMW Seria 5 şi-a păstrat intensitatea plăcerii de condus, ba
chiar a condimentat-o cu noi caracteristici, care-mi plac şi mai mult. Volanul se simte altfel, dar a migrat spre bine, spre mai multă informativitate. Noua ipostază de 265 CP a dieselului
de 3.0 litri pare să facă un tandem şi mai bun cu transmisia, iar tot ce simte în rezultat cel de la volan este şi mai multă plăcere veritabilă în condus! Îmi place maşina, îmi plac senzaţiile ei şi
proprţiile, dar şi felul în care toate acestei proproţii mecanice se simt în volan, într-o echilibrare şi o dimensionare perfectă. Iar perfectul la peste 1,500 metri altitudine pare să fie multiplicat cu un factor similar!
Am continuat să înaintăm, pe trasee de tot soiul, iar ploaia ne însoţea din nou cu intensitate. Am ajuns în Zurich seara târziu şi de această dată echipa noastră
avea rezervat un hotel mai superior, de 4 stele. A doua zi urmau nişte misiuni de lucru, şi trebuia să avem parte de o bună odihnă înainte de asta. Iar faptul că am ajuns târziu şi am mai avut noroc să găsim un spaţiu de parcare lângă hotel ne-a economisit banii pentru parcare, întrucât în Zurich majoritatea spaţiilor de parcare sunt gratuite după 7 seara, până la 8 dimineaţă a doua zi.
Ajunşi în Zurich, noua generaţie BMW Seria 5 din mâinile noastre număra aproape 1,100 km şi un consum mediu de 7.1 litri la sută în continuare, deşi condusesem prin regiuni mai solicitante. Iar 7.1 litri la sută în viaţa reală, pentru
un asemenea motor mare, cu 4 ocupanţi la bord şi bagaje, dar şi condus intens, e o cifră mai mult decât rezonabilă!
PiataAuto.mdIlie Toma
4,483
GALERIE FOTO (72 IMAGINI)