Șefii Volvo și Fiat-Chrysler prezic moartea diesel-urilor către anul 2020!
10 Martie 2017, 15:13
Din cauza emisiilor ridicate de NOx și a particulelor fine, soarta motoarelor diesel este incertă. Tot mai multe orașe europene tind să restricționeze accesul vehiculelor diesel, în special celor vechi, pentru a reduce nivelul de poluare. Este o tendință care escaladează extrem de rapid, iar aceasta, treptat ar putea ucide motoarele diesel. Dacă până acum în Europa nivelul permisibil al emisiilor NOx pentru motoarele diesel a fost mai ridicat decât cel stabilit pentru motoare
pe benzină, în curând europenii vor cere ca emisiile NOx pentru motoarele diesel să fie la același nivel cu motoarele pe benzină. Potrivit șefului Volvo, Hakan Samuelsson, elaborarea unor diesel-uri care să emită mai puține noxe, va fi extrem de costisitoare, iar după anul 2020, va fi practic lipsită de sens, pentru că vor apărea tot mai multe modele hibride și electrice, mai accesibile. Pe cele din urmă și se va miza, dar nu pe o tehnologie, care va necesita prea multe investiții pentru a o
actualiza la nivelul tot mai strict al normelor ecologice. Samuelsson, de asemenea, admite că la moment diesel-urile ajută la minimizarea nivelului de CO2 pe gamă și o vor continua să o facă până în 2020, după care va intra în joc electrificarea. Potrivit lui Samuelsson viitorul este electric, iar către 2019, cei de la Volvo vor lansa primul vehicul electric, în timp ce către anul 2025 toate modelele din gama Volvo vor avea câte-o versiune electrică.
De o părere similară este și șeful Fiat-Chrysler, Sergio Marchionne, care a declarat că motoarele diesel mici sunt practic moarte, iar electrificarea este inevitabilă. Modelele mai mari ar putea oferi propulsii hibride, în timp ce cele mici vor adopta sistemul „mild hibrid” construit în jurul unui sistem electric de 48 de volți, care nu va permite deplasarea în regim pur electric, însă va avea efecte pozitive asupra consumului și emisiilor. Un asemenea sistem ar putea primi viitoarea generație Fiat 500.

Un alt impediment pentru vehiculele cu propulsoare diesel vor fi testele de consum și emisii realizate în lume reală, care vor fi substanțial diferite de cele de laborator. În realitate chiar și diesel-urile consumă mai mult, iar emisiile sunt mai mari. Acest lucru a fost confirmat pe la mijlocul anului trecut de către cei de la PSA Peugeot-Citroen, care au dezvăluit primele date de consum în regim real. Rezultatele acestora erau cu 1.4-2.7 l/100 km mai mari, decât cele de laborator.

Totuși, nu vă grăbiți să puneți cruce pe motoarele diesel. Cererea pentru acestea este extrem de mare în Europa, iar 50% din vânzările anuale a producătorilor revin pe seama automobilelor diesel și este cert faptul, că tranziția de la diesel-uri la vehicule hibride nu va avea loc atât de rapid, iar diesel-urile, cel puțin, cele cu cilindree mare vor fi prezente pe piață și după 2020.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru via Automarket.ro
0
3,259
GALERIE FOTO (2 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!