Pagina principală
CITIRE ŞTIRE:
Reportaj, ziua 2, cea mai provocatoare pentru maşini: alături de Orange Moldova şi Samsung într-un road show cu 4 exemplare Hyundai prin ţară
20 Aprilie 2017 - 20:27
De Ilie Toma
Reportaj, ziua 2, cea mai provocatoare pentru maşini: alături de Orange Moldova şi Samsung într-un road show cu 4 exemplare Hyundai prin ţară
În ultima noastră relatare a experienţei redacţionale din road show-ul prin Moldova, alături de Orange Moldova şi Samsung, la bordul a 4 automobile Hyundai, vă promiteam să continuăm cu un raport despre cât au consumat automobilele în prima zi a road show-ului. Toate maşinile şi-au umplut rezervoarele în prima dimineaţă a călătoriei, au parcurs în jur de 350 de kilometri, şi iată-ne acum începându-ne relatarea din a doua zi a călătoriei, iar cea de-a doua zi a început cu alimentarea maşinilor la o staţie Lukoil Moldova de lângă Edineţ, orăşelul lângă care poposisem peste noapte.

Aşadar, toate cele patru exemplare au parcurs aceeaşi distanţă în kilometri, pe acelaşi traseu. Cât cu consumat ele?

Campionul la eficienţă, exprimată în costuri, a fost cel mai mare automobil din coloană – Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi, care a consumat 30.55 litri, ceea ce, în costuri, înseamnă 450 lei 61 bani.

Hyundai Tucson 2.0 AWD – o motorizare aspirată natural, pe benzină, deci, a consumat pe aceeaşi distanţă 37.84 litri de benzină, ceea ce înseamnă costuri totale de 657.28 lei.

Sedanurile compacte Accent şi Elantra, ambele cu cutii automate şi cu benzinare aspirate natural, au fost un pic mai eficiente. Accent e dotat cu un motor de 1.4 litri şi a consumat exact 30 de litri, cantitate care s-a tradus într-un cost de 521.10 lei.

Campionul adevărat la eficienţă exprimată în litri consumaţi, însă, a fost Elantra, care, deşi are un motor de cilindree mai mare decât Accent, a consumat mai puţin – doar 26.89 litri, ceea ce înseamnă un cost de 467.08 lei. Aşadar, nu întotdeauna un model un model mai compact şi cu motor mai mic e mai eficient decât unul mai mai mare. Dar, fireşte, e şi factorul uman la mijloc, exprimat prin maniera de condus a celui de la volan.

După alimentarea maşinilor, ne-am îndreptat spre Naslavcea, cel mai nordic punct al Moldova, dar drumul până acolo e destul de anevoios, întrucât trece prin câteva sate cu drum deteriorat, iar la urmă se merge pe un traseu acoperit cu prundiş şi noroi, chit că mai aveam şi o ploaie densă de deasupra. Aşa că sărmanele maşini, atât SUV-urile cât şi cele două sedanuri compacte, s-au pomenit în scurt timp în situaţia de a înfrunta nişte realităţi mai dure decât le-a prescris doctorul... Au încălecat drumuri pietroase, au traversat chiar şi bălţi imense cu mocirlă! Sedanurile au fost mai rezervate în maniera de abordare, fireşte, dar le-au trecut. Când a venit rândul băieţilor mari, aceştia au trecut prin noroi ridicându-l la două înălţimi deasupra lor.

De aici încolo a urmat o deplasare spre oraşul Bălţi pe trasee frumoase, iar ploaia nu părea să slăbească. De la Bălţi am mers spre Ungheni, unde am poposit şi la renumita fabrică de covoare de acolo. Procesele de aici au o scară pe măsura miilor de fire ce se contopesc în ţesutul unui covor!...

De aici am bătut cale intensă spre Hânceşti, unde am poposit în vizită la cea mai performantă companie de transporturi din ţară, marea majoritate a flotei căreia cursează în ţările europene, dar logistica este oricum asigurată din Hânceşti. Da, se poate şi astfel, iar dacă vă mai spunem că flota AVIS MMS numără multe zeci de camioane Mercedes-Benz, scara şi logistica acestei afaceri pare de-a dreptul incredibilă! Directorul acestei companii era cel mai încântat de cât de mult le-au schimbat tehnologiile maniera lor de lucru în ultimul deceniu, amintindu-şi de cât de dificile erau procesele de organizare cu doar 10-15 ani în urmă. Pe fundalul acestor povestiri, până şi zecile de telefoane BlackBerry, care erau cândva un instrument modern de lucru în mâna şoferilor de camioane par astăzi învechite...

Iar de la Hânceşti ne-am îndreptat spre Comrat, unde ne aştepta o cină cu specific găgăuz. Totuşi, înainte de Comrat, ne-am făcut din nou plinul, iar de această dată traseul fusese mai lung, mai intens, şi maşinile consumaseră mai mult pe parcursul zilei. Hyundai Tucson, spre exemplu, avea o medie de peste 12 litri la sută. Iar cifrele de la pompă au confirmat consumul – 50.9 litri a consumat SUV-ul pe parcursul acestei zile, echivalentul a 881.13 lei. Mult, am spune noi, dar ăsta e ritmul expediţiei. În tabăra sedanurlor, de această dată Elantra a consumat mai mult decât Accent – 37.42 litri sau 649.99 lei versus 32.24 litri sau 560.01 lei. Unicul model diesel a consumat 41.69 litri, ceea ce înseamnă 614,93 lei.

Cu calculele făcute şi evidenţa automobilistică înregistrată, spiritele noastre de automobilişti s-au putut îndrepta liniştite spre Comrat. Pentru ce-a de-a treia zi a road show-ului e prevăzut cel mai greu şi mai lung traseu, aşa că staţi pe aproape pentru o nouă relatare în curând!
GALERIE FOTO (52 IMAGINI):
COMENTARII FACEBOOK:
MAI MULTE ŞTIRI:
Honda combină cursele reale cu cele digitale cu Civic Type R (Video)
21 Februarie 2018 - 15:08
Honda a organizat o cursă între un pilot de curse și un gamer profesionist, pentru a demonstra cât de apropiate sunt cursele reale celor digitale... sau invers. Niponii sunt într-atât de ingenioși, încât au făcut tot posibilul pentru o luptă crâncenă și o concurență eficientă, mișcările automobilului din jocul digital fiind proiectate pe parbrizul...
Alfa Romeo revine în forță în Formula 1 în sezonul 2018 cu noul său bolid
21 Februarie 2018 - 13:27
Echipa Formula 1 Alfa Romeo Sauber F1 Team a prezentat noul său bolid pentru cursele sezonului 2018 – marca italiană revine în forță în curse după o pauză de 30 ani, devenin sponsorii și partenerii echipei Sauber. Noul bolid al echipei este vopsit în nuanțe...
Lexus va prezenta la Geneva cel mai compact SUV de serie din gama sa, care va concura direct cu Audi Q3 și BMW X1 (Video)
21 Februarie 2018 - 11:53
Conceptul Lexus UX, prezentat în 2016 la Salonul Auto de la Paris s-a transformat în cel mai compact SUV de serie din gama niponilor, premiera căruia va avea loc la Geneva pe 6 martie curent. Noul crossover are plaftorma și substrat tehnic comun cu modelul compact Toyota C-HR...
Noul SUV SEAT poartă denumirea Tarraco și va fi prezentat la Salonul Auto de la Geneva
21 Februarie 2018 - 10:36
Marca spaniolă SEAT continuă ofensiva pe piața SUV-urilor. Mai devreme compania a prezentat primul SUV din gama sa, modelul compact Ateca, iar la Salonul Auto de la Geneva își va serba premiera un alt model din acest segment, mai mare, ce va putea adăposti până la 7 pasageri la bord, care a primit denumirea Tarraco...
Premieră: noul Porsche 911 GT3 RS
21 Februarie 2018 - 09:07
Cel mai puritan, cel mai orientat spre circuit Porsche 911 împrospătat îşi face astăzi debutul prin primele imagini şi informaţii...
Automobilele redacţiei: surprize de la sistemul start/stop al lui Mercedes-Benz C-Class
20 Februarie 2018 - 16:50
Vă mai amintiţi că înainte de road trip-ul nostru lung cu C-Class, vă menţionam că a apărut pe panoul de bord o alertă cu textul „Auxiliary battery malfunction”? Ei bine, la câteva zile după ce-am revenit din acea călătorie acasă, alerta a reapărut...
Noul Opel Combo împarte platforma și motoarele cu Citroen Berlingo și Peugeot Partner
20 Februarie 2018 - 15:28
Opel Combo pentru ultima dată a fost construit pe platforma proprie a germanilor la cea de-a treia generație, Combo C, ulterior, cea de-a patra utilitară bazându-se pe Fiat Doblo. Trecerea mărcii germane sub controlul concernului PSA Peugeot-Citroen din nou aduce schimbări pentru modelul german...
Volkswagen va prezenta la Geneva un nou concept din seria I.D.
20 Februarie 2018 - 14:13
Până în prezent Volkswagen a prezentat trei concepte din seria I.D., care în viitor vor ajunge în producție de serie ca o nouă familie de vehicule electrice bazate pe platforma creată special pentru electromobile și hibride MEB. Acestea sunt hatchback-ul compact I.D., care va ajunge primul în producția de serie, monovolumul I.D. Buzz...
Lecţia de inginerie şi grijă faţă de resurse de la Toyota: de ce niponii au anunţat că dezvoltă un nou tip de electromotor
20 Februarie 2018 - 13:59
S-ar părea că tehnologia electromotoarelor nu mai poate ascunde nici un secret, iar construcţia lor e simplă ca bună ziua, fiind învăţată de cei mai mulţi dintre noi în primii ani de fizică la liceu. Dar există şi aici multe lucruri nespuse...
Veste bună pentru şoferi: preţuri semnificativ mai mici pentru carburanţi în următoarele 2 săptămâni
20 Februarie 2018 - 12:47
Agenţia Naţională pentru Reglementare în Energetică a publicat astăzi preţurile-plafon la carburanţi pentru următoarele două săptămâni şi, dacă ultimele actualizări au însemnat majorări consecutive de preţuri, actualizarea de astăzi...