Automobilele redacţiei: service major la 60,000 km pentru Mercedes-Benz C-Class. Cât a costat?
30 Mai 2017, 12:34
De multe ori suntem întrebaţi cât de scump în întreţinere e un Mercedes-Benz C-Class de generaţie nouă. Acum, că automobilul nostru redacţional a împlinit 3 ani de exploatare, putem da un răspuns şi mai complet. Mai mult ca atât, chiar înainte de a marca cei 3 ani de exploatare, C-Class-ul redacţional a vizitat service-ul oficial Mercedes-Benz Moldova pentru marea deservire de la 60,000 km.
Deservirile programate la C-Class se fac cam o dată la 12,000 km, maşina anunţându-te când e cazul să faci service-ul. Acum un an, când automobilul redacţional împlinea doi ani, vă anunţam cât au costat primele patru deserviri programate împreună – 13,118 lei în total. În anul cu numărul 3 am parcurs ceva mai puţini kilometri, din cauza faptului că maşina a suferit un accident şi a stat o perioadă
îndelungată în proces de reparaţie,
accident despre care v-am povestit
într-o relatare anterioară, iar
acea lecţie ne-a confirmat încă o
dată că la asemenea automobile
asigurarea CASCO e pur şi simplu obligatorie.

Aşadar, cât a adăugat în costurile totale de deservire anul numărul 3 de exploatare?
Service nr. 5 la 60,000 km

E firesc ca în primii 60,000 de km să nu prea ai multe de schimbat, cu excepţia uleiului şi filtrelor, plăcuţelor de frânare. Însă în cazul nostru până la 60,000 km am schimbat doar plăcuţele de frânare spate, cele din faţă neanunţându-ne despre necesitatea schimbării.
Atunci când am intrat în service pentru deservirea majoră de la 60,000 km, i-am rugat pe cei de la Mercedes-Benz Moldova să verifice starea plăcuţelor faţă, chiar dacă maşina nu ne anunţa că ele trebuiesc schimbate, aşa cum ar trebui s-o facă. Aparent, faptul că nu a fost nevoie să schimbăm plăcuţele pe parcursul a 60,000 de kilometri poate fi
un motiv de bucurie, însă nu este aşa, fizica n-a anulat-o nimeni, iar rodajul atât de îndelungat al plăcuţelor înseamnă că ele consumă mai mult din discul de frână. Verificarea celor de la service a confirmat un fapt alarmant: grosimea discurilor de frână faţă tocmai trecuse cu 0.2 mm de minimul recomandat, ceea ce însemna
necesitatea înlocuirii lor. Plăcuţele mai aveau o mică rezervă teoretică, dar, odată ce e nevoie să schimbăm discurile de frână, evident că am optat şi pentru schimbarea plăcuţelor. Însă e pentru prima dată în istoria exploatării automobilelor de către noi când plăcuţele şi discurile de frână s-au uzat simultan şi a fost nevoie să le
schimbăm pe ambele din prima. Din fericire, n-avem discuri perforate la automobil, sau artificii mai scumpe, aşa că un disc de frână nou, original, costă mai puţin de 2,000 lei.

Pe lângă lucrările la frânele faţă, service-ul la 60 mii km mai presupune şi schimbul obişnuit de ulei de motor cu
filtru, motorul având în continuare nevoie de aceiaşi 8 litri de ulei la fiecare schimb. Din nou, am vrut să răspundem la o altă întrebare frecventă a cititorilor noştri – dacă motorul M274, turboaspirat, pe benzină, de sub capota automobilului nostru, consumă ulei între intervalele de service, aşa cum se zvoneşte despre o mulţime de alte
motoare moderne turbo pe benzină. Încă niciodată în cei 60 de mii de km de exploatare a maşinii n-a fost nevoie să adăugăm ulei între deserviri, dar baia de ulei mare, de 8 litri, putea masca un mic consum de ulei, aşa că de această dată ţineam minte foarte bine nivelul de ulei la ultimul service şi cel de acum, înainte de a-l scurge. Este exact
acelaşi, astfel încât, la acest parcurs de 60 de mii, putem spune răspicat: motorul turboaspirat M274 de la Mercedes-Benz nu consumă câtuşi de puţin ulei.

Maşina noastră a mai primit şi un filtru nou de admisie, dar şi un filtru nou de polen pentru sistemul de climatizare. Uleiul în cutia de viteze trebuie schimbat la 80 de mii de kilometri, aşa că acum a fost nevoie doar de o scurtă verificare,
însă la 60 de mii e nevoie de schimbarea curelei de transmisie a motorului. Distribuţia motorul se realizează pe lanţ, însă noi vorbim aici
de acea curea unică de transmisie ce mişcă şi generatorul, şi rolele lui. Cei de la service-ul din Chişinău au verificat starea ei şi ne-au spus că ea arată
impecabil, aşa că am putea teoretic să o mai lăsăm în funcţiune pentru încă 12 mii de kilometri cel puţin. Noi, însă, avem o afinitate mai specială pentru
curelele şi lanţurile de distribuţie schimbate la timp, ştiind că ele garantează un tact potrivit de funcţionare şi lungesc viaţa motorului atunci când nu sunt neglijate, aşa că am insistat să facem totul ca la carte şi să
schimbăm cureaua la 60 de mii de kilometri. Schimbul ei se realizează cu tot cu o rolă de întindere.

A fost nevoie să adăugăm lichid de răcire în circuitul de răcire a turbinei,
întrucât motorul M274 de pe C 180 are un circuit separat pentru intercooler şi răcirea turbinei, acest circuit continuând să funcţioneze după oprirea motorului de la cheie, având astfel rolul de menajare suplimentară a sistemului de
turboaspirare şi asigurare a
longevivităţii lui. Deci, există un
rezervor separat în care se toarnă
acelaşi lichid de răcire ca şi în
sistemul de răcire principal al motorului, rezervorul fiind mai mic şi mai dosit – aşa că atenţie pentru cei ce vor cumpăra aceste automobile la mâna a
doua, aveţi grijă de nivelul lichidului în acest circuit separat, or, el are grijă de componente foarte preţioase ale motorului!
Am făcut şi o verificare minuţioasă la suspensie şi direcţie. Din fericire, la 60,000 km parcurşi, suspensia e într-o stare perfectă şi nu are nevoie de nici o intervenţie.
Aşadar, pe lângă un service obişnuit, service-ul la 60 de mii de kilometri a necesitat înlocuirea curelei de transmisie şi a unei role, a plăcuţelor de frânare faţă şi a discurilor de frână
faţă. Costul acestei vizite la service, însă, a însemnat mai mult decât toate cele 4 vizite anterioare sumate, situându-se la valoarea de 13,928 lei. E o sumă deloc mică, evident, însă ea
merită judecată în raport cu segmentul premium şi costurile de deservire pentru alte modele premium sau chiar non-premium şi atunci vom constata că aceste costuri de deservire nu sunt deloc mai mari în cazul unui asemenea
model Mercedes-Benz în Moldova. Şi apoi, atrageţi atenţia la costul deservirilor numărul 1 şi 3 – nici măcar în segmentul service-ulor mărcilor non-premium din Moldova nu prea veţi găsi asemenea preţuri, e adevărul pur.
Astfel, costurile totale pentru deservirile tehnice programate pentru Mercedes-Benz C-Class C180 în intervalul 0-60,000 km şi 3 ani de exploatare însumează 27,046 lei, adică aproximativ 9,000 de lei pe an, sau 751 lei pe lună.
Reparaţii neprogramate

Pe lângă aceste vizite programate,
cel de-al treilea an de exploatare a însemnat o intervenţie tehnică
neprogramată pentru înlocuirea
termostatului motorului, intervenţie
care a costat în total 5,105 lei. Astfel,
cel mai corect ar fi să includem şi
această cifră în mentenanţa tehnică
a maşinii până la 60 de mii de
kilometri, având la final o sumă de
32,151 lei. Cam 50 de bani per
kilometru pentru mentenanţa
tehnică totală, deci.
Un nou an de exploatare, un nou contract de asigurare CASCO

Odată ce maşina noastră
redacţională a împlinit în aceste zile 3 ani şi a intrat în cel de-al patrulea an de exploatare, era nevoie de un nou contract CASCO, la care nu ne obligă nimeni, dar de necesitatea căruia ne-am convins anul trecut, atunci când cei de la Donaris Vienna Insurance Group – companie la care aveam făcută
asigurarea CASCO – şi-au făcut treaba de minune şi-au achitat în termen o reparaţie de peste 217 mii lei la distribuitorul oficial în urma unui accident în care nu eram vinovaţi noi. Evident, compania şi-a restituit banii ulterior de la compania de asigurări a vinovatei, dar pentru noi existenţa asigurării CASCO a însemnat reparaţie profesionistă şi la timp, cu înlocuirea tuturor pieselor care au fost câtuşi de puţin afectate.
Şi odată ce-am avut această experienţă cu Donaris VIG anul trecut, vă imaginaţi unde s-a îndreptat alegerea noastră în acest an. Evident. Tot către cei de la Donaris VIG şi este, de fapt, al patrulea an la rând când C-Class-ul nostru redacţional este asigurat la ei. Ba mai mult ca atât, am asigurat CASCO şi B-Class-ul redacţional, chiar dacă cel din urmă are deja o vârstă mai mare şi un parcurs uriaş. Despre B-Class, însă, vă spunem mai multe într-o altă relatare.
Despre alegerea anvelopelor de vară, în următoarea relatare

Într-o relatare anterioară vă spuneam că la instalarea anvelopelor de iarnă, cei de la service-ul oficial Mercedes-Benz
au descoperit că anvelopele de vară Pirelli, cu care venise din uzină automobilul, erau uzate pe interior, iar la venirea unui nou sezon urma să avem nevoie de anvelope noi de vară. Ei bine, iată că acum, primăvara, am avut o
întreagă aventură de căutare şi alegere a anvelopelor de vară prin magazinele Chişinăului, despre care vă vom spune în următoarea relatare!
PiataAuto.mdIlie Toma
1
20,520
GALERIE FOTO (30 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!