Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Michelin: Anvelopele uzate premium sunt mai bune decât unele bugetare noi!

18 Mai 2017 - 11:29
Denis Godorozea
Michelin: Anvelopele uzate premium sunt mai bune decât unele bugetare noi!
La moment înălțimea minimă legală pentru banda de rulare a anvelopei atât în Europa, cât și în Moldova, este de 1.6 mm. În Europa, unele organizații din cadrul industriei de cauciucuri, doresc să ridice limita minimă legală de la 1.6 mm la 3 mm, compania Michelin însă, se opune acestei modificări. Potrivit producătorului francez de cauciucuri, aceste modificări vor avea un impact negativ asupra mediului, cauciucurile vor trebui să fie schimbate mai des, iar acest lucru îi va costa pe automobiliștii din Uniunea Europeană 6.9 miliarde de euro în costuri anuale inutile. Anual vor fi procurate cu 128 de milioane de cauciucuri mai mult, iar emisiile de CO2 la utilizarea cauciucurilor uzate vor crește anual cu 9 milioane de tone. În prezent, testele cauciucurilor sunt efectuate doar pentru cauciucuri noi (7-8 mm adâncimea benzii de rulare), ne fiind cunoscută performanța acestora, atunci când adâncimea benzii rulante va fi diminuată. Astfel, cei de la Michelin propun să fie schimbat regimul de testare ale cauciucurilor, prin introducerea testelor de frânare pe uscat și ud pentru cauciucurile cu o adâncime a benzii rulante de 1.6 mm.



Evident, odată cu uzura cauciucurilor, acestea nu mai au aceleași performanțe, precum cauciucurile noi. Într-un test recent însă, în care au fost testate 24 de cauciucuri diferite cu dimensiunea 205/60 R15, cei de la Michelin au demonstrat că anvelopele uzate premium sunt mai bune decât unele bugetare noi, iar în unele cazuri chiar mai bune decât cauciucurile similare noi! Performanțele cauciucurilor scad nu doar de la diminuarea adâncimii benzii de rulare, dar și de la proprietățile cauciucului în sine, componentele utilizate în cauciuc, structurii cauciucului și formei protectorului. Tehnologiile moderne fac posibilă menținerea performanțelor cauciucurilor de-a lungul duratei de viață, de la momentul atunci când acestea sunt noi, până la momentul, când acestea ajung la limita legală a uzurii benzii de rulare.

Cei de la Michelin dezvăluie adevărul despre cauciucurile uzate, pentru a încuraja organizațiile de testare și asociațiile de consumatori să înceapă compararea și testarea anvelopelor uzate până la limita legală (1.6 mm). Înlocuirea prematură a anvelopelor (înainte ca acestea să fie complet uzate) nu garantează un beneficiu de siguranță și nici un studiu curent nu a demonstrat legătura directă între rata accidentelor și grosimea benzii de rulare. În urma testelor s-a demonstrat că pe asfalt uscat cauciucurile uzate garantează o distanță de frânare chiar mai mică față de aceleași cauciucuri, dar noi cu până la 3 metri!

Un alt lucru surprinzător, este consumul mai redus de combustibil, obținut cu cauciucuri uzate. Cauciucurile uzate sunt mai puțin gălăgioase, față de aceleași cauciucuri, dar noi. Testele au demonstrat, că unele cauciucuri uzate pot avea aceleași performanțe de frânare pe ud, precum cauciucurile noi bugetare, fiind în stare chiar și să le surclaseze! Pe de altă parte, odată ce sunt uzate, cauciucurile bugetare pierd mult din performanțele sale inițiale, în timp ce cauciucurile uzate premium (nu doar Michelin), au demonstrat performanțe similare sau apropiate cu cele noi.

Prin acest test cei de la Michelin au dorit să aducă consumatorilor la cunoștință, că este mai sigur să exploateze cauciucurile premium până la limita legală (1.6 mm), decât să le schimbe prematur pe altele noi, dar bugetare, care nu vor asigura performanțe mai bune, decât cele uzate premium!

Iată că miturile despre cauciucurile uzate au fost spulberate!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (12 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter