Moldova Pick-up Maraton: în ce stare au ajuns cele 3 pick-up-uri la final, după îndurarea offroad-ului moldovenesc?
15 Mai 2017, 11:02
Moldova Pick-up Maraton 2017 a fost cu siguranţă cel mai dur maraton al nostru de până acum, cu cele mai multe şi mai dure porţiuni de offroad. Din tot traseul nostru, cred că am avut maxim vreo sută-două de kilometri pe traseu cât de cât asfaltat, iar în rest roţile maşinilor noastre au avut a înghiţi prundiş, gropi, noroi şi pur şi simplu pământul prăfuit sau înnămolit al dealurilor Moldovei.
Traseul maratonului a fost într-atât de dur, încât e pentru prima dată când ne-am confruntat cu o problemă neaşteptată – disponibilitatea precară a conexiunii de internet mobil 3G şi 4G, pentru că, se pare, dealurile ţării nu sunt acoperite la fel de excelent ca şi traseele sau localităţile. Dar răspunsul
operatorului de telefonie mobilă a fost unul cât se poate de logic: „noi acoperim populaţia, nu teritoriul, deci acolo unde e zero populaţie pe o rază mare s-ar putea să existe aceste carenţe”.
Dar aceste condiţii dure ne duc cu
gândul şi la starea în care o fi
ajuns la final cele 3 pick-uri
dure – Ford Ranger Wildtrack, Nissan Navara şi Toyota Hilux. După ce ne-am marcat prezenţa simbolică
în Piaţa Marii Adunări Naţionale din Chişinău, finalizând astfel maratonul nostru, am mers la profesioniştii de
la MasterLUX, partenerii expediţiei noastre. Am ales să vizităm cel mai apropiat punct de vânzare şi deservire a lor, situat pe str. Petricani din capitală.
Să fim cât se poate de expliciţi: maşinile se simţeau cu toate super sănătoase, nu aveau nici un simptom de defecţiune, dar o estimare a stării lor era cât se poate de oportună, mai ales pe partea
de anvelope, jante şi suspensie – cele care au avut de îndurat cele mai multe provocări. Dacă vom descoperi vreun defect la anvelope sau jante – putem efectua înlocuirile chiar aici, având la
îndemână gama de anvelope LASSA, importate în Moldova de către cei de la MasterLUX. Gama de anvelope destinaţie vehiculelor de offroad e cât se poate de cuprinzătoare – de la modele
precum Competus în mai multe variaţii până la cele de offroad extrem şi sarcini grele OK144 sau LT/A. Dacă vom
descoperi defecte mai serioase, care necesită intervenţia la componentele automobilelor, vom fi nevoiţi să
mergem în centrele oficiale de deservire Ford, Nissan sau Toyota, după caz, pentru că toate cele 3 pick-up-uri ale
maratonului se află încă în perioada de garanţie. Ei bine, dar haideţi să vedem care este, deci, starea celor 3 pick-up-uri după ce-au îndurat cu dârzenie condiţiile de offroad dur ale Moldovei.
Am ridicat pe escalatoare toate cele 3 pick-up-uri şi profesioniştii de la MasterLUX au început prin a le analiza anvelopele şi jantele. De nenumărate ori pick-up-urile noastre au sărit ca de
pe trambulină prin gropile Moldovei, aterizând viguros pe cele patru roţi după nişte salturi spectaculoase. Dar, roţile maşinilor au anvelope cu profil suficient de mare încât să înghită primul şoc al
unor asemenea salturi, după care suspensia durabilă preia restul forţei cu brio. De fapt, nici în cele mai dure salturi n-am simţit vreodată ca suspensia vreo unuia din pick-up-uri să ajungă la limita
absorbţiei! Da, într-atât de capabile sunt aceste maşini prin asemenea condiţii!

Dedesubtul maşinilor am putut vedea doar urmele provocărilor crâncene prin
care au trecut, sub forma zecilor de kilograme de noroi, aciuate pe unde s-a nimerit. Da, maşinile noastre au revenit pline de noroi la final, dar e absolut firesc să fie aşa după un asemenea
traseu! Nici o anvelopă, însă, nu are vreo defecţiune, nici o jantă nu are vreo cicatrice a traumelor pe care le-a suportat!
Care e starea suspensiei? Din cele 3 pick-up-uri, doar Nissan Navara are arcuri pe puntea spate, asta fiind o dotare opţională pe care o primeşti în
loc de foile obişnuite de arcuri (aşa-numitele „resoare”, mai cunoscute în Moldova), iar suspensia cu arcuri face pick-up-ul mai confortabil. Însă, după
cum ne-a demonstrat acest maraton, durabilitatea acestei suspensiei e la fel de bună.
Toyota Hilux şi Ford Ranger au punţile fixate de amortizoare şi foi de arcuri, iar foile de arcuri sunt nişte chestii
imposibile de distrus, ştiţi şi voi asta. Aşa că nu vă vom uimi deloc să vă spunem că toate cele 3 pick-up-uri au
ajuns la finalul maratonului cu suspensia în stare ideală. Asta înseamnă să fii un automobil creat pentru cele mai dure condiţii – te simţi ca-n apele tale atunci când ajungi în ele!
Şi totuşi, vor avea nevoie maşinile noastre de mici intervenţii de deservire? Da, fireşte! Toate trei vor trebui să primească filtre noi de aer atunci când ajung înapoi la Bucureşti, pentru că au
tot înghiţit praful Moldovei de s-au săturat de el, dar e important şi aici să ştiţi că refugiul filtrelor de admisie pentru cele 3 pick-up-uri e făcut în aşa fel încât praful să fie triat de gravitaţie înainte
de a ajunge la filtru, astfel că până şi înaintarea în asemenea condiţii de praf extrem nu le face rău la motor. După cum v-am spus în relatarea anterioară, Toyota avea prevăzută schimbarea parbrizului încă atunci când am preluat-o, iar maratonul i-a mai lăsat un mic
punct crăpat pe el, parbrizele offroaderelor Toyota şi Lexus fiind cunoscute ca fiind niţel vulnerabile la asemenea crăpături. Ford şi Nissan
au revenit la final cu parbrizele absolut integre, iar în acest maraton ordinea mişcării în coloană a fost în continuă schimbare, în fiecare zi.
Nissan Navara ne-a mai anunţat că are nevoie de lichid AdBlue, aditivul ăla necesar unor motoare diesel moderne pentru a neutraliza noxele din
emisii. Dar, aici e vorba de consumarea lui şi de necesitatea de a mai turna lichid, nicidecum de o problemă.
Şi atât. Nici o altă problemă pentru
cele 3 pick-up-uri, care au îndurat exemplar traseele de pe dealurile şi
văile Moldovei. Cei de la MasterLUX ne-au adus şi nişte uleiuri de motor de calitate premium – SWD Rheinol
şi Eurol – pregătite pentru cazul în care maşinile noastre ar fi avut puţin ulei şi ar fi fost nevoie poate să facem un
schimb rapid de lubrifiant al motorului. Dar cele 3 pick-up-uri n-au consumat ulei, aşa că n-a fost nevoie să intervenim câtuşi de puţin.
Şi aici îmi amintesc din nou de vorba colegului nostru de la Automarket.ro, din acest Pick-up Maraton: „trebuie să ai o maşină de asta la gospodărie, să
o iei aşa pe dealuri când îţi vine”. Fireşte, aceste pick-up-uri nu sunt cele mai ieftine vehicule pe care ţi le poţi cumpăra, şi nici cele mai confortabile,
dar cu siguranţă sunt cele mai dure şi mai capabile de condiţii extreme!

Aşadar, Ford Ranger Wildtrack, Nissan Navara şi Toyota Hilux – meritaţi cu toţii un „bravo” zis cu toată inima pentru starea în care aţi ajuns la sfârşit şi pentru fiabilitatea exemplară. Sunteţi cu adevărat invincibili!
PiataAuto.mdIlie Toma
0
8,688
GALERIE FOTO (46 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!