Pagina principală
CITIRE ŞTIRE:
Automobilele redacţionale: Ford Focus, despre consum real al motorului turbo 1.0 EcoBoost
28 Iunie 2017 - 08:28
De Ilie Toma
Una dintre cele mai frecvent auzite întrebări din ultimul timp, atunci când vine momentul procurării unui automobil este ce consum are? Chiar și atunci când stăm de vorbă cu prietenii și discutăm despre pasiunea noastră comună, mașinile, vrem noi sau nu, oricum la un moment dat cineva o să înceapă subiectul consumului. Ce motor are? E diesel sau benzină? A, e hibrid? Și ce consum înregistrezi în oraș? Dar în afara orașului?
Tendința actuală a producătorilor este să dezvolte motoare puternice, dar totodată mai ecologice și mai econome. Pentru a atinge acest scop, recurg la diferite metode: downsizing, motoare pe gaz natural, programe ajutătoare pentru șofer, sisteme hibride și integral electrice, etc. Acest lucru va continua să se întâmple, atât timp cât din urmă ne presează emisiile de CO2 și fenomenul de încălzire globală.

Când analizam ce mașină să-mi procur, unul dintre criteriile cele mai importante era consumul. De ce? În primul rând, un consum mai mare înseamnă cheltuieli lunare mai mari. Apoi, eu chiar sunt tipul cărui îi pasă de natură, și credeți-mă că dacă mi-aș fi permis un automobil electric, era să-l cumpăr fără dar și poate. Toate automobilele pe care le-am condus până acum în familie, nu au înregistrat un consum mai mare de 7.5 litri în regim de oraș. În fișa tehnică a Focusului redacțional era indicat un consum urban de 5.9 litri, extra-urban de 4.2 litri și mixt de 4.8 litri. Cunoaștem cu toții că e bine să mai adăugăm 1-2 litri la aceste cifre, pentru a afla consumul real, din viața de zi cu zi.

Cum credeți, cum se descurcă Ford-ul nostru cu motor EcoBoost de 1.0 litri în 3 cilindri, turboaspirat, ce livrează 100 CP și 170 Nm?
Mixt

Am reușit să conduc peste 9,000 km până acum. Raportul urban/extra-urban a fost de 40/60. Computerul de bord nu a fost resetat niciodată, iar ecranul afișează 6.3 litri/100 km. Și pot să vă spun că ultimii vreo 1,500 km au fost parcurși în mare parte doar în oraș. Ultima dată când am făcut plinul, autonomia indicată era de 905 km! Eu sunt extrem de mulțumit de această cifră.

Urban

Computerul de bord îmi afișează atât consumul mediu, cât și cel în timp real. Când abia pornesc motorul, la relanti, îmi indică inițial 0.8-0.9 litri / oră (iarna 1.1-1.2 litri), apoi, când motorul își atinge temperatura necesară, poate scădea până la 0.4 litri / oră. Pornirile în treapta 1 pot părea infernale, la deal indicând și 35-40 litri / 100 km. Dar din observațiile făcute, în oraș aș zice că în mediu se consumă 6.5-7.5 litri, în cazul unui condus lejer. Am mai scris și într-un articol precedent, că în cazul motoarelor turbo, dozarea corectă a pedalei de accelerație poate fi cheia de succes către un consum optim. Vă spun cu inima pe mână, că deseori când conduc în oraș pe un drum drept, în treapta a 4-a, în limita vitezei legale, consumul oscilează între 3.2-3.8 litri! Și e suficient să fie doar un pic de vale, sub un unghi foarte mic și consumul scade sub 3 litri. De obicei, rotațiile motorului sunt în jur de 1,750 rpm.
Extra-urban

Aici am cea mai mare plăcere să mă uit la afișajul computerului de bord. Presupun că toți cunosc intrarea în Chișinău, din partea Stăuceniului. După ce trec de semafor, îmi iau viteză în treapta a 5-a până la 90 km/h, apoi iau piciorul de pe pedala de accelerație și mă uit cum computerul de bord îmi afișează 0.0 litri până la intrarea în Chișinău. Recunosc, până să intru în oraș viteza scade la 78-80 km/h, însă cei 1.9 km (conform Google Maps) îi parcurg fără a cosuma benzină.

Start/Stop

Haideți să revenim un pic la subiectul de la începutul acestui articol: ecologia și viitorul automobilelor electrice. Sunt sigur că ați observat valul mașinilor hibride ce au împânzit capitala, și nu numai. Personal cunosc 3 Nissan Leaf ce rulează prin capitală. Cine nu cunoaște, Nissan Leaf este un model electric, care se încarcă de la priza obișnuită de casă. Și asta mă bucură foarte mult! Cu pași mici, conaționalii noștri vor opta tot mai mult pentru automobilele hibride sau electrice.
Uitați-vă peste ce se întâmplă peste Prut: în luna mai, a fost inaugurată prima benzinărie din România, unde se regăsește și un post de încărcare a automobilelor electrice. Pentru mine, situația este destul de clară: business-ul combustibililor fosili va fi treptat orientat către cel al energiei electrice. Cu cât mai mult va fi dezvoltată infrastructura pentru mașinile "eco", cu atât mai multe vor apărea pe străzi. Și nimeni nu va avea de pierdut. Benzinăriile clasice se vor transforma în "benzinării" electrice. Și deseori mă gândesc că hibridizarea nu prea se merită, luând în considerație că există foarte multe motoare diesel ce oferă performanțe de consum mai bune. Dar aici ne ciocnim de alt aspect, și anume că mașinile ce rulează pe motorină s-au adeverit a fi mult mai nocive decât cele pe benzină, și asta în pofida faptului că emisiile de CO2 sunt mai reduse. Mai multe țări din Europa au confirmat deja că în câțiva ani, vor să restricționeze vânzarea de automobile noi, cu motoare diesel, focusându-se în schimb pe cele electrice. Și poate că în Moldova normele de poluare nu sunt deloc drastice, trendul automobilelor econome va continuă să crească.
Focusul pe care îl conduc are integrat și un sistem Start/Stop. Asta înseamnă că în anumite condiții, adică în 95% din cazuri, atunci când staționez la semafor, motorul se deconectează automat. Cum se reflectă acest lucru asupra consumului? E un pic mai greu de calculat cât se economisește în realitate, însă revin la argumentele mele în favoarea unor astfel de sisteme: eficiență și CO2 redus. În Chișinău există multe semafoare care indică mult timp culoarea roșie. Mai ales în unele zone centrale ale orașului. De ce motorul trebuie să funcționeze în unele cazuri până la 70-80 secunde, eliminând gaze nocive, când acesta pur și simplu poate fi deconectat automat, iar la o simplă apăsare a pedalei de ambreiaj, să fie repornit? Făcând un simplu calcul matematic, constatăm ușor că anual Focusul îmi poate economisi litri întregi de combustibil și mii de grame de CO2 neeliminat în atmosferă. Acum încercați doar să vă imaginați că jumătate din automobilele ce rulează în capitală, ar avea așa sisteme. Calitatea aerului ar înregistra schimbări? Eu cred că da. În mod pozitiv!

Aici se termină articolul meu despre tehnologiile eco-friendly din lumea automobilelor și care sunt regăsite la bordul Focusului redacțional, și vă spun o dorință pe care o am: tare vreau un Mondeo Hybrid! :) Am văzut unul pe străzile capitalei și mi-a făcut ziua mai frumoasă!
GALERIE FOTO (6 IMAGINI):
COMENTARII FACEBOOK:
MAI MULTE ŞTIRI:
Audi A6 și A7 beneficiază de noua motorizare mild-hybrid cu propulsor diesel sub capotă
17 August 2018 - 10:57
Audi anunță o nouă motorizare pentru A6 sedan, A6 Avant și A7 Sportback – 40 TDI. Motorizarea are la bază noua unitate turbodiesel de 2.0 litri și este poziționată pe o treaptă mai jos decât modelele în versiunea 50 TDI, ceea ce le va asigura și un preț mai accesibil. Precum și celelalte versiuni disponibile pentru cele două modele, noua motorizare...
Subaru anunță recall pentru Ascent, însă nu pentru a înlătura defecte, ci pentru a distruge SUV-urile
17 August 2018 - 09:08
Subaru anunță primul recall pentru SUV-ul de top Ascent. Niponii au depistat un defect de uzină la 293 unități Ascent, care urmează să fie returnate constructorului, însă nu pentru a înlătura defectul sau pentru lucrări de reparație, ci pentru a fi distruse, dată fiind imposibilitatea înlăturării defectului produs la primele etape de producție. Defectele celor 293...
(VIDEO) A reușit să prindă săgeata în zbor de la bordul unei Skoda Octavia RS
16 August 2018 - 17:24
Break-ul de performanță Skoda Octavia RS s-a angajat într-o misiune imposibilă – la bordul break-ului ceh instructorul de arte marțiale Markus Haas a încercat să prindă săgeata în zbor! Pentru a reuși performanța a fost nevoie, deci, de parteneri de încredere, care să facă posibilă reușita întregii echipe. Iar dificultățile au fost dictate de condițiile extrem...
Renault prezintă noul Logan Stepway - sedanul cu capacități sporite în offroad
16 August 2018 - 16:01
Divizia rusească a celor de la Renault a prezentat noul sedan cu capacități sporite în offroad – Logan Stepway. Sedanul se alătură, astfel, familiei Stepway, care pe lângă o gardă la sol mărită și ornamente funcționale din plastic pe caroserie, se mai disting printr-un nivel de echipare ceva mai generos, decât versiunile standard. Sedanul Stepway pare a fi cea...
Noul BMW Z4 se dezvăluie în primele imagini oficiale în spațiul web
16 August 2018 - 14:29
Noul roadster BMW Z4 se dezvăluie în primele imagini oficiale publicate în spațiul web. Pe primele poze roadster-ul prezintă designul lateral și posterior, inspirat de la noul coupe BMW Seria 8 și de la conceptul cu aceeași denumire, prezentat cu un an mai devreme. La interior modelul primește un bord inspirat din noul limbaj stilistic al companiei...
Noul BMW Seria 3 va primi cel mai puternic benzinar cu 4 cilindri dezvoltat vreodată de bavarezi
16 August 2018 - 13:38
BMW a publicat o serie de imagini cu noul sedan Seria 3, angajat în testele de performanță pe Nurburgring și a dezvăluit primele informații oficiale despre substratul tehnic a noii generații. Noul model va avea o greutate proprie mai mică, suspensii noi și cel mai puternic benzinar cu 4 cilindri produs vreodată de compania bavareză. Noul Seria 3...
Cupra, noul brand de mașini sport, va lansa primul automobil 100% propriu în 2019
16 August 2018 - 12:11
Diviziunea sport a celor de la SEAT, trecută în rândul brandurilor independente la începutul acestui an, va lansa un model 100% propriu, original, pe parcursul anului viitor. În prezent, Cupra dispune de un singur model în gama sa, un SUV sport dezvoltat pe baza modelului SEAT Ateca, însă anul viitor compania va lansa un model propriu, dezvoltat...
Programaţi-vă week-end-ul! De ce să vizitaţi Orăşelul Siguranţei SKODA duminică, 19 august?
16 August 2018 - 10:52
„Orăşelul siguranţei SKODA” este locul în care siguranţa rutieră va fi explicată şi demonstrată pe înţelesul copiilor. Totul se va desfăşura în Chişinău, în...
Au achiziționat un Mustang și l-au păstrat timp de 54 ani! Acum modelul are un preț de 100 ori mai mare
16 August 2018 - 09:32
În SUA a fost identificat prima unitate vândută a modelului Ford Mustang. Acesta a fost achiziționat de o familie la 15 aprilie 1964, adică cu 2 zile până la premiera sa mondială la Salonul Auto de la New-York. Acum 54 ani mai devreme primul model Mustang a fost achiziționat pentru un preț de 3,447.50 dolari americani, iar în prezent acesta este...
Infiniti prezintă primele imagini de teasing cu viitorul său monopost conceptual
15 August 2018 - 17:32
Infiniti a publicat primele imagini de teasing cu noul său monopost conceptual, premiera căruia va avea loc mai târziu în acest an. La crearea prototipului au participat diviziile de design din Japonia, Marea Britanie și SUA din cadrul Infiniti, proiectul fiind coordonat de Karim Habib, fostul designer-șef BMW, care a venit de curând în echipa constructorului...