Maşina bărbaţilor la maratonul femeilor: Volvo V90 Cross Country, vehiculul care a trasat direcţiile mai bine ca Google Maps

Volvo V90 Cross Country a fost cea mai specială maşină de la Women SUV Maraton. În primul rând, pentru că nu este SUV, dar a traversat prima prin toate provocările de offroad pe care le-a trecut mai apoi coloana de SUV-uri – a trecut prin râuri şi vaduri, pe pietriş şi denivelări masive, pe oriunde a fost pusă să treacă!
În al doilea rând, pentru că e maşina cu cel mai hi-tech sistem multimedia şi de navigaţie, ultimul fiind într-atât de detaliat prin toate colţurile Moldovei, încât ne-a lăsat la propriu cu gura căscată.

Deci imaginaţi-vă că sistemul de navigaţie al celor de la Volvo – zic al celor de la Volvo la general, pentru că acest sistem e comun şi pentru modele precum XC90, S90 sau V90 – deci, acest sistem ştie nu doar toate traseele naţionale asfaltate şi cariate, dar şi cam toate drumurile de ţară şi chiar şi o mare, mare parte din drumurile bătătorite simple pe dealurile Moldovei! Nici măcar Google Maps nu tratează aceste căi bătătorite drept trasee întotdeauna, dar sistemul de navirare al lui Volvo V90 Cross Country o făcea! La un moment dat, noi, bărbaţii de la bordul ei, chiar glumeam zicând că cei de la Volvo o fi făcut deja SUV-maratoanele lor tacite prin Moldova pentru a face hărţile lor să cunoască atât de bine Moldova.
Putem spune , prin urmare, clar şi răspicat: sistemul de navigare al celor de la Volvo astăzi este cel mai avansat şi mai detaliat în raport cu traseele Moldovei dintre toate mărcile şi sistemele de navigare native din lumea auto!

Aici nu vorbim de reflectarea aplicaţiilor de telefon pe sistem, pentru că acele aplicaţii nu sunt sisteme native, dar la Women SUV Maraton ne-am convins că sistemul Volvo e mai detailat şi decât Google Maps, şi e de departe mai detailat faţă de aplicaţia nativă a iPhone-ului de hărţi. Acestea pot fi reflectate pe ecranul maşinii prin interfaţa Apple CarPlay sau Android Auto în cazul telefoanelor pe bază de Android. Aceste interfaţe permit ca aplicaţiile autorizate de pe telefon, printre care şi aceste aplicaţii de navigare, să-şi înfăţişeze conţinutul pe displayul multimedia al maşinilor ce dispun de Apple Car Play, iar în cazul lui Volvo e foarte comod că afişajul acestei interfeţe nu ocupă tot display-ul sistemului. Display-ul fiind mare şi poziţionat vertical, afişajul CarPlay ocupă doar partea de jos, lăsând o mulţime de spaţiu liber pentru alte funcţii ale maşinii, iar atunci când călătoreşti foarte atent la multe alte chestii organizatorice, cum o făceam noi, această interfaţă a fost extraordinar de utilă.
Cum am trasat noi segmentele de traseu la Women SUV Maraton cu ajutorul lui Volvo V90 Cross Country? Ei bine, am folosit iniţial aplicaţia MyMaps a celor de la Google, direct din browserul unui calculator şi am creat o hartă cu multe straturi, unind punctele de reper pe diferite segmente, iar acolo unde au existat trasee de offroad pur, nerecunoscute de Google drept drumuri, am desenat cu creionul pe hartă. Am salvat această hartă online şi ne-am salvat link-ul de acces rapid la ea.

În Volvo am conectat telefonul – un iPhone 6S – cu cablu USB la sistemul multimedia al maşinii. Prima dată ni s-au cerut permisiune de paritate, după care telefonul se unea prin simpla conectare a cablului. Prin aplicaţia Google Maps de pe telefon am importat harta creată pe calculator anterior şi salvată online, iar acea hartă putea fi reflectată direct pe sistemul de navigare al maşinii. Totuşi, aplicaţia celor de la Google mai dădea uneori scurtături în afara traseului iniţial şi de aceasta am hotărât să o urmărim în regim de cooptare a poziţie curente cu harta pe care o creasem noi. Adică vedem harta totală cu zoom la regiunea în care ne aflăm, vedem dacă suntem pe traseul prevăzut sau aproape de el, dar urmează să virăm, etc, dar aplicaţia nu ne ghidează următorii paşi, ci doar ne afişează harta cu traseul şi poziţia noastră pe ea.
Anume acest regim Google Maps s-a dovedit a fi perfect de bun în cooptare cu sistemul de navigaţie nativ atât de bun Volvo. Pentru că foloseam Google Maps doar pentru tabloul general faţă de traseu, în timp ce setările următoarelor destinaţii pe fiecare segment le făceam pe sistemul de navigaţie nativ al lui Volvo V90 Cross Country! Şi, doamnelor şi domnilor, n-a fost nici un sat din Moldova, nici o denumire de traseu, pe care Volvo să n-o recunoască! Buteşti? Perfect, este! Buţeni? Perfect, este! Bahmut? Nici o problemă! Gordineşti? Este! Crocmaz? Este! Lozova? Toate sunt, şi sistemul ăsta genial de navigare cunoaşte toate drumurile către aceste sate, de asfalt, prundiş sau chiar pământ!

Noi, înainte de startul maratonului, ştiam că Volvo are un sistem de navigare foarte detaliat şi tocmai de asta am venit cu iniţiativa de a-i atribui lui Volvo V90 Cross Country rolul de prima maşină în coloană, de HI-TECH NAVI Men’s Car. Dar nici n-am putut bănui că sistemul ăsta de navigare cunoaşte chiar toate drumurile ţării, pe acolo pe unde arareori circulă vreo maşină!
Şi ştiţi care e partea cea mai formidabilă? Că Volvo ierarhizează foarte logic aceste drumuri – dacă eşti pe un traseu şi setezi o destinaţie ceva mai departe, nu te va duce niciodată prin hârtoape nenecesare, doar dacă ai decis chiar tu să abordezi aceste drumuri nepavate, el te va ghida prin ele ca să ajungi mai repede la un traseu cu prundiş sau asfalt!

Iar despre senzaţii eu, cel care am condus Volvo V90 Cross Country în toată această expediţie, aş vrea să vă spun ceva. Am condus pe trasee dificile, de o mare varietate. Am condus mult în fiecare zi, cu multă concentrare la ceea ce face coloana din spatele meu în oglinzile retrovizoare. Am condus pe offroad, pe asfalt şi prundiş şi să-mi spun de zeci de ori că probabil am parte de condiţiile cele mai izolate de intemperiile de afară. Eram purtat într-o stare de linişte absolută şi un confort ca pe perne de aer pe acest Volvo V90 Cross Country – era şi unica maşină din maraton cu suspensie pneumatică. Timp de 4 zile de condus aproape continuu pe drumuri atât de rele n-am simţit nici măcar o minimă durere de spate sau o oboseală musculară – pentru că scaunele Volvo sunt printre cele mai anatomice pe care le-a creat lumea auto în zilele noastre. Nu sunt mari şi pufoase, în stil opulent – dimpotrivă, sunt atletice şi kinetice, dar îşi fac treaba mai bine ca oricare altele!
Şi vreau să vă mai zic despre sistemul audio şi multimedia. Pentru mine, calitatea sunetului din sistemul audio e foarte important într-o maşină, mai ales la una premium. Iar în ultimii un an, doi, de când am avansat cu paşi rapizi în posibiltăţile telefoanelor mobile, e foarte important şi compatibilitatea sistemului multimedia cu telefonul. Iar Volvo are un sunet dumnezeiesc în maşină şi nu exagerez deloc. Vă spuneam şi mai mult timp în urmă, la un test drive din afara Moldovei cu Volvo, că sistemul Bowers & Wilkins este, probabil, cel mai curat şi cel mai perfecţionist în materie de sunet din toată industria auto. Şi nici prin coclaurile ţării noastre nu mi-a schimbat această părere. E un sistem care să vă dea senzaţii divine, de inteligenţă supremă şi de o calitate desăvârşită a vieţii de la bord chiar dacă de după geam maşina trece colţuri neumblate ale ţării. E un contrast izbitor, dar e un contrast pe care îl îndrăgeşti rapid şi îl vrei drept parte din viaţa ta. Şi e un contrast care a rămas valabil chiar şi atunci când ne-a prins furtuna aprigă din calea maratonului, iar de după geam pe scenă se juca apocalipsa.
Iar în dimineţile maratonului, eu îmi ascultam obişnuitele podcasturi de la BBC, tot prin integrarea aplicaţiei Podcasts de pe telefonul mobil cu sistemul multimedia al maşinii. Da, emisiuni online, descărcate în scurt timp după emisie şi ascultate când ţi-e comod prin sistemul ăla genial al maşinii.
Volvo e o maşină premium pentru oameni inteligenţi şi progresişti, nu pentru dinozauri care nici astăzi nu ştiu cum să conecteze un smartphone prin Bluetooth la maşină. Volvo şi sistemul ei multimedia îţi dau într-atât de multe posibilităţi hi-tech, încât nici noi, cei care ne vrem profesionişti în lumea auto, n-am reuşit să le explorăm în totalitate timp de 5 zile. Toate astea rămân pentru o experienţă de posesor auto al unei asemenea minunat Volvo, experienţă pe care am început să mi-o doresc tot mai mult şi mai profund după acest maraton.
Când eram mic, un puşti ce se juca cu maşinuţele, aveam un Volvo 760 GLE de jucărie. Era gri şi pătrăţos, repetând cu fidelitate modelul original. De atunci mi-am promis că într-o zi, fiind mare, îmi voi cumpăra Volvo şi Volvo devenise marca mea cea mai îndrăgită. Acest maraton mi-a arătat, ca nici un alt test drive, cât de fanstastică şi de specială e experienţa de la bordul unui Volvo din noua eră – XC90, XC60, S90, V90 sau V90 Cross Country şi tot acest maraton mi-a amintit de acea promisiune dată mie însumi încă în copilărie, care aşa şi n-a mai fost îndeplinită... Şi am roşit în faţa propriului eu. „Cum de am putut să neglijez acea promisiune până acum? Cum de am putut să cumpăr alte mărci şi să nu cumpăr un Volvo, cum i-am promis acum vreo 25 de ani puştoiului din mine?” Din acel moment al maratonului am imaginea habitaclului Volvo în mintea mea, cu sistem multimedia, cu sistem Bowers & Wilkins, cu materialele alea fine şi cu linişea absolută de zen din interior. E clar ce am de făcut mai departe. Trebuie să alerg şi să onorez acea promisiune, dată mie însumi, acum 25 de ani... Pentru că Volvo...
1
5,220
GALERIE FOTO (33 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!