Motorul Ford EcoBoost de 1.0 litri, recunoscut cel mai bun a șasea oară consecutiv

27 Iunie 2017, 14:22
Redacţia PiataAuto.md, cu referire la Ford Moldova
De curând au fost anunţate rezultatele concursului anual Motorul Internaţional al Anului – „International Engine of the Year”, iar motorul tricilindric Ford EcoBoost de 1.0 litri şi-a adjudecat din nou titlul de cel mai bun din categoia de până la 1,000 cm cubi. Compact și puternic, motorul cu trei cilindri rămâne neînvins în această categorie chiar de la apariția sa în 2012.
Juriul a apreciat mai ales îmbinarea eficienței, economiei și a tehnologiilor avansate, caracteristice acestui motor. În prezent, propulsorul EcoBoost de 1.0 litri are deja 10 premii „Motorul internațional al anului”, printre care tripla victorie în toate nominalizările și titlul de „Cel mai bun novice”.

„Apariția motorului EcoBoost de 1,0 litri a fost un moment crucial în istoria motoarelor compacte și econome. El a stabilit un nou punct de reper pentru motoarele compacte grație sistemului ultramodern de injectare turbo EcoBoost, injectării directe a combustibilului și sincronizării duble a arborelui de distribuție, - relatează Joe Bakaj, vicepreședintele secției de elaborare a produselor companiei Ford of Europe. – Chiar și cu 10 premii „Cel mai bun motor al anului”, noi tot tindem să rupem tiparele în proiectarea agregatelor de forță și să oferim cumpărătorilor și mai multe avantaje în utilizarea renumitului motor compact”.

În prezent, Ford EcoBoost, de 100 CP, 125 CP și 140 CP este instalat pe fiecare al cincilea automobil Ford, comercializat în Europa, pentru Fiesta acest indice fiind de două din cinci, adică de 40 la sută.
La concursul „International Engine of the Year” din acest an, la categoria 1,0 litri au participat 35 motoare, cu 9 mai multe ca în anul de debut pentru EcoBoost.

„Micuțul EcoBoost rămâne cel mai bun motor de 1,0 litri, cu trei cilindri, chiar dacă pe scenă au apărut altele noi”, – spune Dean Slavnich, copreședintele celui de-al XVII concurs „Motorul internațional al anului”, care s-a desfășurat în or. Stuttgart, Germania „Ne uimește faptul, că este unicul motor, care continuă în fiecare an să obţină victoria”.

EcoBoost de 1,0 l este echipat cu tehnologia deconectării cilindrului, care deja din 2018 le va permite cumpărătorilor să reducă cheltuielile de exploatare, deconectând automat unul din cilindri, dacă nu este nevoie de toată puterea motorului, la deplasarea din inerție sau cu viteză redusă și fără încărcătură majoră pentru motor.

Este un exemplu perfect al ingineriei progresive, grație căreia compania Ford poate oferi cumpărătorilor posibilitatea de a alege din gama de motoare econome pe benzină, diesel sau electrice. Tehnologia dată poate conecta sau deconecta un cilindru în doar 14 milisecunde - de 20 mai rapid ca o clipire a pleoapei – fără a pierde puterea sau caracteristicile de rulare.

Vă reamintim că de curând şi redacţia PiataAuto.md exploatează un Ford Focus cu motor 1.0 EcoBoost, iar impresiile despre motor şi automobil le puteţi găsi întotdeauna pe prima pagină a site-ului.
0
6,903
GALERIE FOTO (1 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!