Renault Kadjar la Women SUV Maraton: impresiile femeilor maratoniste despre el

Culorile intense pe automobile sunt destul de rare în ţara noastră, dar asta n-a fost şi cazul coloanei de SUV-uri de la Women SUV Maraton, unde au strălucit culori mai intense ca niciodată: albastru intens, două maşini roşii, două oranj, una albastră bleu-marin şi încă una maro.
Renault Kadjar a fost unul din protaniştii motorizaţi ce a venit în acest maraton în culoare roşie. Şi n-o să vă vină să credeţi, dar unele maratoniste şi-au asortat special culoarea manichiurii, a încălţămintei sau a hainelor cu cea a maşinii pe care ştiau că o vor conduce! Da, pentru doamne culoarea şi asortările de culori au mult mai multă importanţă decât putem crede noi, bărbaţii!

Renault Kadjar a fost unicul SUV din acest maraton, care a venit echipat cu tracţiune faţă, nu integrală, dar fetele ce-l conduceau au sesizat asta abia când am trecut vadul de apă de la Gordineşti. Atunci eu le-am menţionat în staţiile radio să fie mai prudente, că n-au tracţiune pe patru roţi, dar fetele n-au prea dat importanţă mesajului meu şi au continuat să abordeze vadul de apă cu Kadjar cu aceeaşi încredere cu care ar fi făcut-o cu o maşină militară. Şi Kadjar nu s-a împotmolit, nici măcar n-a intrat în dificultate, pentru că versiunile lui Kadjar cu tracţiune faţă primesc oricum sistemul Extended Grip, sistem care e o variaţiei a ESC-ului, cu funcţie de anti-derapaj şi control al turaţiilor – într-un cuvânt, chestii sofisticate şi tehnologizate se întâmplă, dar în rezultat maşina nu permite roţilor să derapeze prea uşor nici cu tracţiune faţă, astfel încât în majoritatea situaţiilor Renault Kadjar va înainta încrezut. Şi, la drept vorbind, dacă acest Kadjar din maraton a putut înainta peste tot unde au înaintat celelalte SUV-uri cu tracţiune integrală, aici vine imediat şi răspunsul pentru cei ce stau la îndoială dacă e bine să cumpere un SUV fără tracţiune 4x4 sau nu. Fiţi siguri, avantajele unui SUV în zilele noastre vin în primul rând de la garda la sol mai mare, de la poziţia înaltă în condus, de la spaţiu, şi doar în condiţii foarte avansate de la sistemul 4x4, aşa că un asemenea SUV cu tracţiune faţă se va descurca în toate situaţiile ordinare de exploatare a unui SUV.
Renault Kadjar e şi modelul care nu face abstracţie de dotări de siguranţă, oferindu-le pe toate încă în dotarea de bază. Dotarea superioară mai vine doar cu asistenţă la schimbarea benzilor, asistenţă de avertizare unghi mort şi sistem de recunoaştere automată a indicatoarelor rutiere.

Culoarea şi designul – au fost elementele cele mai apreciate de fete la acest maraton. Şi trebuie să fim de acord, prima impresie contează, iar Renault Kadjar are un design extraordinar de reuşit – bine proporţionat, foarte expresiv la partea frontală şi laterală şi foarte dinamic pe părţile laterale. Şi culoarea roşie îl prinde excelent, fie că viitorul posesor e o doamnă sau nu, dincolo de toate stereotipurile legate de culorile care li se potrivesc femeilor la maşini.
Alte două calităţi pe care fetele maratoniste le menţionau la fel de des când coborau din Kadjar erau spaţiul interior neaşteptat de mare în raport cu dimensiunile exterioare şi confortul suspensie – „moale şi confortabil”, cum spuneau ele. Da, suspensia lui Kadjar are acea setare preţioasă pentru ţara noastră, în care e reglată un pic spre mai mult confort, spre mai multă capacitate de absorbţie, dar în acelaşi timp, deşi în viraje există un ruliu iniţial, e suficient de fermă încât să asigure maşinii o ţinută încrezută.
Dar haideţi să vedem ce ne spun prin cuvintele lor doamnele care au condus cel mai mult acest SUV în expediţia noastră prin frumuseţile Moldovei.
Liubovi Dogari

Liubovi Dogari, alături de Olga Serjant, este cea care a fost aproape de nedespărţit de Renault Kadjar şi e una din fetele care şi-a asortat ţinuta cu maşina. „Este o maşină perfectă pentru oraş – uşor de manevrat, foarte bine echipată, cu comenzi bine amplasate în interior. Eu am avut treabă pe parcursul maratonului cu oglinzile foarte mari – pe de o parte, îmi asigurau o vizibilitate în spate şi pe lateral foarte bună, pe de altă parte, ele, împreună cu forma rotunjită a parbrizului, uneori îmi părea că-mi astupau vizibilitatea în curbele din faţă, mai ales când iei o curbă de seprentină, cum luam noi în regiunea Ţibirica. Ori poate sunt eu cam mică de statură – deşi nu sunt – şi trebuia să-mi fi reglat scaunul mai sus.”

Sub capota acestui exemplar expediţionist Kadjar se afla un motor turboaspirat pe benzină, de 1.2 litri şi 130 CP, cuplat la o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj EDC. Şi Liubovi Dogari, şi celelalte maratoniste care au condus-o, au apreciat cât de bine şi logic operează această cutie, deşi Liubovi a menţionat că n-ar fi fost împotrivă la un pic mai mult cuplu motor, probabil pentru că în viaţa de zi cu zi conduce un van familist cu cuplu de valoare mai mare.
Şi mai multe păreri

„Iute şi destul de încăpător. La început pare un pic nesigur în viraje periculoase, dar să fim sinceri, asemenea viraje, abordate la asemenea viteze, nu prea există în oraşe şi în călătoriile de zi cu zi. Renault Kadjar are un raport calitate-preţ foarte bun, aşa că nu ezitaţi să-l cumpăraţi dacă vă face din ochi, dragi femei”, zice Cristina Frolov, cea care conduce în viaţa de zi cu zi un SUV mare bavarez. Eh, dacă unei doamne obişnuită cu un SUV premium, Renault Kadjar a reuşit să-i creeze impresii atât de bune, asta spune mult despre ceea ce oferă cu adevărat Kadjar la bord!

Apropo, Dan Untură – unul din organizatorii noştri maratonişti – a cumpărat chiar el astă iarnă împreună cu soţia sa un Renault Kadjar, optând pentru o motorizare diesel de 110 CP. Maşina lor consumă în viaţa reală cam 5 litri la sută în regim global şi, după cum zice Dan, „Cristina alimentează Kadjarul cam o dată în lună, într-atât de econom este”! Iar practicismul spaţiului şi confortul este confirmat şi de ei, după o exploatare de câteva luni bune a acestui model!
Sistem multimedia, conexiune Bluetooth şi USB – toate interfeţele moderne de conectare sunt prezente pe Kadjar, iar cei ce vor platformele de top, pot opta pentru sistemul de top R-Link 2, care vine cu ecran mare, conectivitate internet şi sistem de navigare, dar şi funcţii extinse de conectivitate multimedia cu telefonul. De asemenea, audiofilii pot opta şi pentru un sistem audio BOSE, cu o calitate desăvârşită a sunetului. Aceste două opţiuni din urmă nu erau prezente pe maşina expediţională, dar e bine să ştiţi că le puteţi comanda atunci când vă configuraţi Kadjarul dorit.
Ah, da! Preţul! Cât costă un asemenea Renault Kadjar focos, roşu, cu toate dotările, precum cel din maraton? Preţul normal cu tot cu opţionale este de 19,800 EUR, dar această combinaţie e supusă în prezent unei promoţii şi, la ofertă specială, se vine cu un preţ de doar 18,200 EUR! De asemenea, aceeaşi combinaţie de motor, dar în dotare medie ZEN fără opţionale suplimentare şi accesorii, porneşte de la 16,800 EUR! Noi am spune că e un preţ de neegalat pe piaţă, iar la cât de mult oferă un Renault Kadjar astăzi putem spune un verdict de neclintit, şi anume că e una din cele mai raţionale şi plăcute alegeri în segmentul SUV-urilor din Moldova!

Călătoriţi, exploraţi Moldova şi lumea, dragii noştri!
0
5,767
GALERIE FOTO (31 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!