Women SUV Maraton ajunge înapoi la Chişinău!

Ultima dimineaţă a maratonului a fost extrem de lungă, fiind scăldată de razele de răsărit din colţul sud-estic al ţării. Mai aveam un ultim sprint spre capitală, dar nimeni nu părea să se grăbească să-i dea startul.
Cele 9 maşini expediţionale – Volvo V90 Cross Country, Jaguar F-PACE, Opel Mokka X, MINI Countryman, BMW X1, Nissan X-Trail, Renault Kadjar, Suzuki Vitara şi satefy car-ul Hummer H3 – stăteau aliniate frumos în parcarea vinăriei, cu urmele noroiului şi ploii din ziua predecentă pe ele.

Noi, echipajul de bărbaţi care trasa ruta graţiei sistemului de navigare excepţional de bun din Volvo V90 Cross Country – am fost alintaţi în tot acest maraton, or, Volvo V90 Cross Country este unicul model cu suspensie pneumatică din această expediţie, iar habitaclul său alb este desfătat cu sunetul sinonim cu perfecţiunea al sistemului audio Bowers & Wilkins. În cele 4 zile ale maratonului, cu condus prin Moldova, n-am simţit nici urmă de oboseală, graţie unor scaune anatomice, dar şi graţie izolării fonice excelente. Izolarea habitaclului poate fi dedusă şi din starea absolut lipsită de praf în care a ajuns maşina suedeză către ultima zi a maratonului, deşi am condus mari porţiuni de drum prin praf intens.
Dar nici doamnele n-au fost negljate în confort. BMW X1 le-a plăcut atât de tare maratonistelor de la bordul lui încât una din ele arde de nerăbdare să-l cumpere după încheierea acestui maraton. În motorizarea xDrive20i din maraton, cei 192 CP şi cutia automată cu 8 trepte fac o combinaţie super dinamică şi plăcută în condus!
Jaguar F-PACE a fost fructul cel mai dorit de maratoniste, mai ales datorită aspectului său de felină, condimentat cu nervuri R-Sport şi o culoare de nota 10. Având şi cel mai puternic motor din toată coloana maratonului sub capotă, Jaguar F-PACE putea fi un ghepard cu gheare când şi-o dorea sau o pisică torcătoare atunci când cel de la volan îşi dorea confort.

Am spus-o şi la testul drive anterior şi o spunem şi acum, Jaguar F-PACE 25d Twin Turbo e atât de bun, încât nu mai ai nevoie de nici un argument pentru a-l vrea în garajul tău. Combinaţia motorului diesel de 240 CP şi a cutiei de 8 trepte, cu o ţinută de drum impecabilă, sunt exact elementele de care avea nevoie un SUV adevărat Jaguar!
Nissan X-Trail a fost maşina ultra-spaţioasă a acestui maraton, iar cu tot cu spaţiul imens ea rămâne eficientă, graţie motorului diesel cuplat la o cutie automată şi sistem 4x4. Şi, cu cei 177 CP la activ, merge extrem de bine. Are forţă de accelerare, are forţă de depăşire şi de a se impune pe asfalt atunci când se vrea. Iar în ofrroad e una din cele mai confortabile şi moi maşini din acest maraton.
Cu o suspensie moale se poate lăuda şi Renault Kadjar. Ah, cât face doar culoarea roşie a acestei maşini! Şi e benzină turboaspirată, cu o cutie automată cu dublu ambreiaj EDC. Renault Kadjar înseamnă spaţiu mai generos decât te aştepţi de la acest segment, confort excelent la drum şi chiar şi plăcere în condus, datorită unui volan foarte direct.
Suzuki Vitara S e o adevărată rachetă. Cu 140 CP la activ şi o dimensiune bine împachetată, acest SUV ia virajele cel mai încrezut, chiar dacă ajunge în semi-drift uneori. Dinamismul motorului e mai mult decât suficient, şi se simte pe viu, iar graţie unei cutii de viteze foarte bune, se simte mai dinamic decât Opel Mokka X, spre exemplu, care are un motor similar de 1.4 litri şi 140 CP sub capotă. De Suzuki te îndrăgosteşti ca de un spirit simplu şi onest, care poate să facă extrem de multe on road şi offroad şi le face cu plăcere, iar habitaclul cu sistem multimedia hi-tech îţi îmbunătăţeşte simţitor experienţa de la volan.
Opel Mokka X, la rândul lui, dă o senzaţie irepetabilă de agilitate, de maşină care e oricând gata să se strecoare în trafic, printre benzi, să iasă departe în afara asfaltului. Fiind mai îngustă ca celelalte, senzaţia de agilitate e mult mai accentuată. Motorul e foarte dinamic, doar cutia de viteze uneori mai face ca motorul să fie turat mai mult decât e necesar înainte de a schimba următoarea treaptă. Dotarea foarte generoasă a maşinii expediţionale, însă, oferă şi un sistem multimedia excelent, şi conectivitate Apple CarPlay şi sistem de navigaţie care recunoaşte principalele trasee ale Moldovei. Într-o asemenea dotare generoasă, Opel Mokka X e cu siguranţă o alegere foarte interesantă în segmentul SUV-urilor compacte.
Iar MINI a fost, ca întotdeauna, condimentul stilat al oricărui grup de maşini. Nu în zadar toate maratonistele au dorit s-o conducă măcar puţin, să guste din senzaţiile legendare ale unui MINI şi să se convingă că este sunt prezente şi pe un SUV MINI. Marea supriză a venit de la motorul turboaspirat de 1.5 litri şi 136 CP, care ni s-a înfăţişat într-o cu totul altă ipostază decât cea experimentată de noi anterior.
Dar toate aceste detalii vi le vom spune în câteva relatări următoare, atunci când fiecare maşină expediţională va fi caracterizată de maratonistele care au călătorit la bordul ei.

Cât discutam noi în staţiile radio impresiile date de aceste automobile, uite că am ajuns la un câmp de grâne, cu o scurtă ieşire în offroad.
Fetele – majoritatea dintre ele îmbrăcate în ie – ne-au rugat să le oferim timp pentru nişte ultime poze superbe în sânul roadelor naturii, chiar dacă eram cu mult în urma programului. Lanul ăsta avea grâne neobişnuit de mari, pentru că aici ne-a dus Jana, cea care ştia un secret despre el, şi anume că a fost fertilizat cu produse nutritive naturale Fito Horm. Fetele în ie arătau impecabil în acest lan!...
Eu, cel care dorm cel mai puţin în această expediţie, aveam din nou o durere de cap, însă n-am vrut să mai deranjez medicul expediţiei şi mi-am făcut o automedicaţie cu un Dexalgin, ştiind că toate echipajele au câte o trusă medicală oferită de cei de la Berlin-Chemie.
Se lăsă de seară când ne apropiam de capitală. Şi ne apropiam tot pe un traseu întortocheat de offroad, încât în cel mai frumos punct de vârf al lui, oraşul era la spatele coloanei de maşini. Însă era un loc perfect ilustrativ pentru acest moment de final, în care maşinile era între culorile naturii, cu Chişinăul pe fundal.
Şi doar seara superbă de la Nobil Luxury Boutique Hotel – partenerul nostru în această expediţie – putea pune un ultim semn de exclamare acestui minunat Women SUV Maraton. Eram la etajul 7, la terasa View Cafe, care oferă o privelişte fantastică asupra oraşului. Cu toate maşinile parcate, am putut ciocni simbolic câte o cupă de Apriori pentru încununarea acestui maraton. Doamnele au abordat de această dată ţinute mai sobre şi mai elegante, potrivite atmosferei cu care şi-au propus să ne alinte partenerii noştri de aici.
Partea în mişcare a Women SUV Maraton ia sfârşit aici. Însă mai urmează multe de tot să vă spunem în relatările următoarelor zile. Cum s-a simţit fiecare din maşini în mâinile doamnelor? Cât au consumat maşinile? Care a fost cea mai eficientă şi mai onestă la consumul real? Ce peripeţii au rămas nespuse? Şi mai ales, vom publica şi harta detaliată cu indicarea celor mai frumoase locuri relevate de acest maraton feminin de excepţie!

Eh, fiţi alături de noi în continuare pentru toate aceste relatări!
0
6,919
GALERIE FOTO (49 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!