Pagina principală
CITIRE ŞTIRE:
Automobilele redacţiei: Mercedes-Benz B-Class la 328 mii km parcurşi
7 August 2017 - 07:48
De Ilie Toma
A trecut mai bine de jumătate de an de la ultima noastră relatare despre automobilul redacţional cu cel mai mare parcurs – Mercedes-Benz B-Class W245. Şi dacă atunci marcam 300 mii km parcurşi, între timp pe odometru s-au mai adăugat încă 28 de mii de kilometri, astfel că cifrele maşinii ajung deja la valori cosmice.
Dar tocmai de asta exploatarea acestui B-Class e atât de interesantă şi specială, pentru că ne oferă nouă şi Dvs., cititorilor noştri, perspectiva specificului de exploatare la o vârstă când toate posibilele probleme ajung deja să iasă la iveală şi, de ce să nu recunoaştem, majoritatea maşinilor din Moldova încă se mai cumpără la mâna a doua, iar asta înseamnă că oamenii au şanse mult mai mari să exploateze maşini cu parcurs mare decât pe cele de 15-20 mi km, unde arareori poţi vedea vreo problemă ivită.

Aşadar, haideţi să vă spunem ce experienţe ne-a mai oferit B-Class-ul redacţional de la 300 mii încoace. Cei care vor să vadă experienţele noastre de la 0 la 300 mii km parcurşi, pot accesa link-ul cu indexarea tuturor relatărilor anterioare.
Mercedes-Benz B-Class la 328 mii km. Încă tânăr?

Cum se simte un Mercedes-Benz B-Class la un parcurs original atât de mare, dintre care majoritatea kilometrilor sunt făcuţi în Moldova? Întrebarea e cu atât mai interesantă, cu cât ţinem minte foarte bine cum arăta automobilul la 0 km parcurşi, când ieşeam cu el de pe uşile showroom-ului Mercedes-Benz Moldova, la 60 mii km, la 100 mii km, la 150, 200, 250 mii km şi tot aşa.
Şi adevărul e că abia acum, după 300 mii km maşina dă semne că a trecut deja într-o a doua vârstă drept prospeţime estetică. Pe caroserie, mai ales pe capotă, se pot vedea mici puncte de strat superior al vopsesei sărit, din cauza pietricelelor de pe drumurile noastre. Se mai pot vedea şi mici urme de altă natură, astfel încât, dacă priveşti atent de jur împrejurul maşinii, vei observa că maşina nu e tocmai la prima sa tinereţe deja. Şi capacele centrale de pe jante, care aveau semnul Mercedes-Benz printat cu albastru, şi-au ros vopseaua albastră, astfel încât au păstrat doar urma reliefată e emblemei. Totuşi, după fiecare spălare calitativă, B-Class îşi recapătă o prospeţime lucioasă frumoasă, datorată şi culorii cafenii, iar privindu-l obiectiv de la prima privire n-ai putea spune că are aproape 330 mii km parcurşi prin Moldova, ci ai fi tentat mai degrabă să-i dai vreo 140 mii km.
Aceleaşi simptome sunt valabile şi la interior, în mare parte fiind vorba de un simptom despre care am vorbit vreo sută de mii de kilometri în urmă, atunci când am dus B-ul la unica spălătorie chimică pe interior. La scurt timp după aia, o peliculă protectoare de pe butoanele de pe volan a început a se jupuia, iar asta a stricat aspectul lor vizual proaspăt. În rest interiorul nu are probleme vizibile de uzură.
Probleme în ultimii 28 mii km

Cu câteva luni în urmă, începusem să vă spunem despre o întâmplare în care maşina ne-a anunţat că bateria este slăbită, iar problema era de la generator, care nu încărca bateria la turaţii mici ale motorului. Acumulatorul, apropo, este acelaşi care era prezent pe maşină încă din prima zi, fiind bun şi astăzi, după 328 mii km parcurşi şi 8 ani de exploatare!

Deci, cei de la service au identificat problema în generator şi ne-au propus să încerce să-l repare, în loc să-l schimbe, pentru că un generator nou ar fi costat vreo 12-13 mii de lei. Generatoarele modelelor BlueEFFICIENY au dirijare electronică de conectare şi deconectare a regimului de încărcare a bateriei, reducând sarcina pentru motor la urcarea în pantă, spre exemplu, şi sporind-o la coborârea din pantă, spre exemplu – totul pentru a genera mai multă electricitate din inerţie şi mai puţină din forţa propriu-zisă a motorului. Dar asta îl şi face un pic mai complex şi de aia şi problema apărută acum, probabil.
Reparaţia a putut fi făcută doar pe jumătate, fiind schimbat un rulment intern, iar o altă piesă interioară a fost comandată şi trebuia să mai revenim peste vreo două săptămâni. Generatorul, însă, deja încărca bine bateria. Am fost şi la al doilea tratament şi reparaţia a fost făcută până la urmă, cu o piesă neoriginală, pentru că recomandarea producătorului este să se schimbe tot generatorul în asemenea cazuri şi nu se vând separat foarte multe componente interioare. Cei de la service ne-au dat un sfat pietenesc de economisire a nişte bani, în viziunea lor. De fapt, putem remarca un fenomen firesc, că pentru B-Class băieţii de la service ne recomandă tot mai des soluţii de trecere la piese şi consumabile licenţiate, în locul celor originale, din considerente de parcurs mare al maşinii, de parcă ar vrea să spună că piesele originale nu-şi mai au justificare la asemenea cifre de parcurs. Noi, însă, o ţinem mai departe pe maxim original din ceea ce nu arde cu totul la preţ. Uleiul şi filtrele, spre exemplu, la deservirile programate, le punem şi astăzi din cele originale, în schimb ştim că şi astăzi, la 328 mii km parcurşi, B-Class nu consumă ulei câtuşi de puţin între intervalele de deservire, aşa că nu e nevoie să umblăm cu recipientul de ulei cu noi.
Ei bine, generatorul a fost reparat ca funcţionalitate, dar de la reparaţie încoace produce un zumzet deranjant. Funcţional e bun – încarcă, face tot ce trebuie să facă şi când treubie să facă, dar zgomotul ăla de fundal nu e plăcut şi ne face tot mai des să ne gândim la eventualitatea în care am comanda, totuşi, un generator nou în set, pentru a-l schimba şi a readuce sunetele de sub capotă la un nivel normal.

Aditivi Liqui Moly pentru curăţarea injectoarelor – mit sau realitate?

Ori de câte ori am întrebat la service de necesitatea curăţării injectoarelor, mai ales că maşina noastră rulează şi pe gaz natural comprimat, am fost asiguraţi că nu e necesară o asemenea intervenţie. Însă uneori, atunci când maşina funcţionează pe gaz natural, la vreo 2,000 rpm, motorul are o rezonanţă mai surdă un pic şi parcă ia mai greu turaţii până spre vreo 2,500 rpm, după care redevine din nou vioi. Dacă schimbăm la acele 2,000 rpm motorul la benzină, rezonanţa dispare imediat şi motorul se comportă absolut normal.
Mai nou, în unele dimineţi mai răcoroase, când porneam maşina dintr-o parcare subterană, la benzină, motorul funcţiona un pic, apoi mai „tuşea” un pic, scăpând câte un cilindru, parcă. Bujiile sunt încă proaspete, deci probabil e nevoie, totuşi, de o curăţare a injectoarelor, zicem noi.

Cei de la Mercedes-Benz service ne-au zis că cea mai simplă metodă de a curăţa injectoarele atunci când apar primele simptome ar fi adăugarea unor aditivi în combustibil. Ne-au recomandat un produs de la Liqui Moly, care costa vreo 140 lei, dar faţă de care eram cam sceptici. Ne-au recomandat să-l turnăm pe tot la un rezervor plin de benzină şi să parcurgem distanţa unui rezervor fără a trece la gaz, pentru a curăţa injectoarele.
Am făcut aşa, dar fără prea mari aşteptări. Dar, după epuizarea acelui rezervor, motorul nu mai are probleme la pornirea de la rece, funcţionează tactic şi bine, astfel încât aditivul chiar a funcţionat. La 2,000 rpm pe gaz, rezonanţa e încă prezentă, dar acolo probabil, trebuie să facem o curăţare amplă a injecţiei de gaz şi aici nici măcar service-ul oficial nu ne va convinge că ea nu e necesară după 328 mii km parcurşi, dintre care vreo 230 mii sunt parcurşi pe gaz, cel puţin. Există şi un element de injecţie a gazului sub capotă, care a adunat pe el depuneri uleioase de umidificare, semn că o curăţare n-ar strica deloc.
Şi astăzi, însă, o navetă extraurbană a lui B-Class ne poate indica un consum de 4.2 kg/100 km, ceea ce înseamnă cam vreo 6 cuburi de metan la sută, ceea ce se traduce într-un cost extrem de mic de carburant per kilometru.
Plăcere în condus? Practicism?

Deşi nu e o maşină puternică, având doar 116 CP la activ, B-Class-ul e în continuare plăcut în condus. Volanul e în continuare informativ, deşi din start setarea lui e un pic mai spre confort. De altfel, caracteristica volanului nu s-a schimbat deloc în cei 328 mii km parcurşi şi maşina n-a avut nici o problemă tehnică la acest capitol.

Poziţia înaltă la volan şi scaunele foarte confortabile, datorate „pachetului confort”, bifat în lista de opţionale, şi-au justificat fiecare cent cheltuit pe durata exploatării. B-Class e o maşină cu care călătoreşti cu plăcere la drum lung, iar portbagajul mare o face şi foarte practică. O bicicletă, spre exemplu, poate încăpea uşor în portbagaj dacă e mai mică, sau poate necesita rabatarea segmentului mai mic de banchetă spate dacă e mai mare.
Cu siguranţă înaintea iernii maşina va mai avea nevoie de un service mai mare, întrucât la ultima deservire tehnică am schimbat doar uleiul şi filtrele, la un cost de vreo 2,000 lei. Amortizoarele faţă, de marcă Sachs, ţin cel mai mult dintre toate pe care le-am avut până acum, având deja vreo 130 mii km parcurşi şi încă nu dau semne că ar trebui schimbate. Vom avea nevoie şi de un nou set de anvelope de iarnă, iar cele de vară, montate acum, îşi trăiesc ultimul sezon de exploatare. Însă per total maşina denotă în continuare o bună fiabilitate, dacă e să ne uităm şi la cifrele de parcurs pe care a reuşit să le înregistreze până acum.
Suntem întrebaţi tot mai des dacă nu avem de gând s-o vindem şi să trecem la un alt automobil. Faptul care ne opreşte e tocmai intreţinerea tehnică foarte bună şi adeseori piperat de scumpă pe care am făcut-o până acum pentru acest automobil, şi care i-a asigurat întotdeauna o stare tehnică foarte bună, cu mult mai bună decât un orice alt automobil cumpărat la mâna a doua din acelaşi an. De mult ori şi cei de la service-ul Mercedes-Benz Moldova nu obosesc să ne repete că exemplarul nostru B-Class este în cea mai bună stare tehnică dintre toate modelele de aceeaşi generaţie care le vizitează service-ul, un fapt destul de plăcut pentru noi, fireşte. Şi în acest context, preţul de piaţă a unui asemenea automobil, cu asemenea parcurs şi an de fabricaţie, e deja destul de mic şi parcă nu suntem tocmai entuziasmaţi să-l vindem la preţul pieţei, ştiind cât de mult am investit în starea lui tehnică impecabilă în toţi aceşti ani.
Dar, în acelaşi timp, nici o maşină nu poate sta veşnic în proprietatea ta, aşa că nu excludem că va veni şi acel moment când un cumpărător mai pasionat ar putea-o achiziţiona, sau vom decide noi că e timpul să ne luăm la revedere şi să o expunem la vânzare. Deocamdată, însă, continuăm să avem grijă de Mercedes-Benz B-Class la fel de bine şi să-l savurăm în continuare în procesul de exploatare, deja pentru al 9-lea an! Da, 8 ani compleţi s-au împlinit acum câteva luni, iar acum mergem pe al 9-lea! Habar n-aveam în anul 2009 că vom ţine atât de mult această maşină în redacţia noastră, dar iată că acest Mercedes-Benz, deşi în formă compactă de Tourer, a reuşit să ne cucerească şi să stea nedezlipit de noi în acest răstimp! Un fel de „The Best or Nothing”, ce mai, sau, cum ar spune alţii, aici e fiabilitatea şi rezistenţa Mercedes-Benz în acţiune. Cert e că noi suntem extrem de satisfăcuţi de toată exploatarea maşinii, deja de la 0 la 328 mii km parcurşi, aşa că îi urăm în continuare la mulţi kilometri fiabili înainte!
GALERIE FOTO (41 IMAGINI):
COMENTARII FACEBOOK:
MAI MULTE ŞTIRI:
Subaru aduce la Geneva un nou concept din seria Viziv
16 Februarie 2018 - 16:11
Din 2013 până în prezent niponii ne tot alintă cu conceptele sale din seria Viziv. La Salonul Auto de la Geneva din martie curent Subaru va aduce un nou concept din seria Viziv, al șaselea la număr, care a primit denumirea Concept Tourer. În teaser-ul publicat de nipono este arătat posteriorul automobilului, care pare a fi un break sau un crossover...
În acest week-end, la 17 şi 18 februarie, noul Volvo XC40 se prezintă la Chişinău
16 Februarie 2018 - 13:47
În acest week-end pasionaţii auto din Moldova vor avea parte de un nou eveniment intrigant. Noul Volvo XC40, cel mai mic SUV al mărcii suedeze, se va...
Mercedes-AMG G 63 poate fi comandat în prima ediție specială Edition 1
16 Februarie 2018 - 10:58
Germanii au prezentat prima ediție specială a off-roader-ului său monstruos Mercedes-AMG G 63 Edition 1. SUV-ul are un exterior și habitaclu căptușit în culoare neagră, cu accente contrastante de culoare roșie...
Premieră: noul KIA Ceed
16 Februarie 2018 - 09:33
A fost prezentată noua generație a hatchback-ului destinat, în primul rând, pieței europene KIA Ceed. Modelul sud-coreean a căpătat un design absolut nou, mai echilibrat, cât și un habitaclu regândit. Noul KIA Ceed a primit o siluetă mai dinamică, comparativ cu generația anterioară. În înălțime modelul a pierdut 23 mm, și măsoară acum 1,447 mm...
General Motors închide una din uzinile sale din Coreea de Sud
15 Februarie 2018 - 15:12
General Motors (GM) a anunțat intenția de a închide uzina sa din orașul Gunsan, Coreea de Sud. Uzina își va încheia activitatea până la finele lunii mai al acestui an, iar cei peste 2 mii angajați vor fi concediați. Aceasta este una din cele 4 uzine a americanilor din Coreea de Sud, ajunsă în posesia americanilor în 2002...
Confirmat: versiunea electrică Opel Corsa va fi lansată peste doi ani
15 Februarie 2018 - 13:38
Noua generație a hatchback-ului sub-compact Opel Corsa va fi lansată anul viitor, prima versiune complet electrică al acestuia fiind lansată cu un an mai târziu, în 2020. Acest fapt a fost confirmat direct de compania germană, care a mai adăugat că viitorul vehicul electric va fi produs la uzina concernului PSA din Zaragoza, Spania...
Premiera noului Volvo V60 va avea loc pe 21 februarie (Video)
15 Februarie 2018 - 10:43
Noua generație a break-ului Volvo V60 va fi prezentată pe 21 februarie! Producătorul a publicat primul teaser video cu noul break, iar premiera va fi transmisă live pe pagina oficială a companiei pe rețeaua de socializare Facebook...
Noul Ford Focus a fost deconspirat!
15 Februarie 2018 - 09:17
Noul Ford Focus a fost deconspirat – în spațiul web a fost publicată prima poză cu automobilul necamuflat, unde putem savura revoluția designului compactei americane aproape în totalitate! Actuala generație Ford Focus, a treia la număr, se află pe banda rulantă din 2010. Atunci modelul venea cu un design vizibil evoluat...
În sfârşit, se întâmplă: Skoda Kodiaq primeşte versiunea de top Laurin & Klement, iar odată cu ea şi noi motoare!
15 Februarie 2018 - 09:07
Skoda Kodiaq a reuşit deja să-şi adjudece titlul de bestseller în cea mai mare parte a ţărilor în care este prezentă de un an încoace, însă până acum îi lipsea o interpretare de top Laurin & Klement, interpretare de care
Limuzina Mercedes-Maybach vine cu modificări ale designului la Geneva
14 Februarie 2018 - 14:06
Din moment ce brandul Maybach a fost exclus din gama Daimler, fiind înlocuit cu noul Mercedes-Maybach, limuzina de lux a primit un design foarte apropiat de sedanurile S-Class, iar pentru a oferi mai multă exclusivitate versiunilor de lux, germanii au oferit limuzinei un aspect exterior distinctiv cu noul pachet de modernizări, ce va fi prezentat...