Mazda a patentat un diesel în 4 cilindri dotat cu două turbocompresoare şi un compresor electric!

Cei de la Mazda au patentat în SUA un propulsor diesel de nouă generaţie, care va utiliza două turbocompresoare convenţionale, dar şi un compresor electric! Noul diesel are 4 cilindri şi este montat, atenţie, nu transversal ci longitudinal!
O asemenea montare a propulsorului o are doar Mazda MX-5, care este un sport-car cu tracţiune spate. Nu credem că un motor diesel se va regăsi sub capota lui MX-5, astfel, intuim că acesta va fi utilizat pe o nouă platformă, probabil, dezvoltată pentru viitoarea Mazda6. În aşa configuraţie, acest propulsor va putea oferi tracţiunea faţă (observaţi elementele circulare în partea de jos a motorului), dar şi tracţiunea integrală, atunci când în capătul transmisiei va fi anexat un arbore cardanic.
O asemenea arhitectură de mai mulţi ani o utilizează cei de la Audi pe modele precum A4, A6 sau A8. Astfel, acestea pot fi atât cu tracţiune faţă, cât şi cu tracţiune spate, având propulsorul amplasat longitudinal. Un amplasament identic al motorului îl avea maşina de curse Mazda6 Grand-Am GX, dotată cu un diesel twin-turbo Skyactiv-D.

Cele două turbocompresoare convenţionale sunt amplasate în partea colectorului de evacuare unul deasupra celuilalt şi vor lucra secvenţial, iar compresorul electric (18), amplasat în partea colectorului de admisie, va genera presiune independent de rotaţiile propulsorului, fiind utilizat pentru a exclude aşa numitul „turbolag”, care apare la turaţii joase.
Dieselul supraalimentat va utiliza şi un intercooler răcit cu apă, va avea sistem de recirculare a gazelor EGR, filtru de particule DPF şi sistem de gestionare a supapelor de evacuare VVT. O altă invenţie ingenioasă este intercooler-ul, care fiind amplasat direct pe colectorul de admisie, previne acumularea picăturilor condensate de apă, care datorită amplasamentului vor ajunge direct în motor îndată ce for fi create şi nu se vor acumula în intercooler. Potrivit patentului, această invenţie poate fi aplicată şi pentru propulsoare pe benzină, unul din cele două turbocompresoare poate fi exclus, iar numărul cilindrilor poate fi mai mare sau mai mic de 4. Reamintim, că cei de la Mazda au anunţat recent noul propulsor pe benzină Skyactiv-X care va utiliza aprinderea prin comprimare, similară propulsoarelor diesel şi va ave un compresor.
0
2,410
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!