Automobilele redacţiei: deservirea şi verificarea lui Mercedes-Benz C-Class înainte de un drum lung
19 Septembrie 2017, 14:43
În ultima noastră relatare despre Mercedes-Bez C-Class, în care vă povesteam despre unele probleme tehnice pe care le-am întâmpinat şi rezolvat la acest automobil, încheiam cu un gând pozitiv: ne ziceam că ar fi bine să scoatem un pic automobilul redacţional din anturajul cotidian al capitalei şi al drumurilor găunoase, să-l scoatem într-o călătorie frumoasă, pe drumuri şerpuitoare. Acest gând a
ajuns să se adeverească de curând, aşa că avem o tonă de impresii noi, şi bune şi rele, să vă povestim despre C-Class în următoarele episoade ale relatărilor noastre! Să o luăm, însă, cu începutul!

Înainte de orice drum lung, mai ales din cel care presupune şi ieşirea pe autostrăzi, noi mergem întotdeauna la service pentru o balansare a roţilor.
Drumurile rele din Moldova dezechilibrează foarte repede balanţa ideală a forţelor centrifuge ale roţilor, iar atunci când ajungeţi pe autostrăzi la viteze de 120 km/h, vezi simţi mici vibraţii la fiecare turaţii ale roţilor. Pe lângă toate, mai aveam doar 1,000 km până la deservirea programată a automobilului, de la 72,000 km, aşa că ne-am zis să le facem pe toate deodată înainte de drum.
Între timp, un nou simptom deranjant apăruse în volan. În ultima relatare v-am povestit despre un joc al volanului pe care îl simţeam la frânări şi rotiri de pe loc ale volanului, iar cei de la service-ul oficial Mercedes-Benz din Moldova au identificat problema ca fiind cauzată de braţul inferior al roţii stângi faţă, braţ pe care l-am înlocuit cu unul nou. Paralel, ei au strâns caseta de direcţie, cauzând schimbarea senzaţiilor din volan.
Aveam impresia că e prea stânsă
caseta.

Mai nou, după pauze mai lungi, prima rotire a volanului se făcea cu rezistenţă din partea coloanei de direcţie. Forţam un pic nota, volanul se debloca şi apoi se învârtea normal mai departe. Nu e un simptom normal, fireşte. Aşa că, odată ajunşi la service acum, le-am spus mecanicilor să facă o verificare adiţională.
Cauza era simplă. Caseta de direcţie fusese strânsă prea tare de cei care au făcut această operaţie anterior. Ea a fost desfăcută din nou acum pentru a fi recalibrată. M-am mirat să descopăr că în interiorul casetei ea este uscată – nu în baie de ulei cum era odată. Mecanicul mult mai iscusit de acestă dată a scos componentele ei şi ne-a arătat zona de amortizare a şocurilor şi zona de reglaj, în intervalul căreia trebuie să se rotească acea coloană
a volanului. Şi mai mult m-am mirat să descopăr că această articulaţie este înconjurată de acea piesă de amortizare şi de plastic. Un soi de plastic dur, special, dar totuşi plastic. Poate o fi vorba de materiale noi, la fel de bune ca cele tradiţionale mai grele, dar totuşi singurul gând despre faptul că acolo producătorul a pus o piesă de plastic ce ţine toată această articulaţie mă face sceptic.
Coloana de direcţie a fost reglată, iar mecanicul a insistat să mergem la un scurt test drive pe drumuri rele, în care el să fie la volan, pentru a-şi estima corectitudinea lucrărilor. Foarte bine! Am ieşit, am mers şi dânsul a auzit sunete date de coloana de direcţie – reglajul era prea lejer. Am revenit în service şi a urmat un nou reglaj, de această dată a fost găsit echilibrul ideal. Din nou am ieşit la un scurt test
şi de această dată toate setările au fost corecte.

Am avut şi o scurtă discuţie cu acest mecanic veteran. Mă întreabă dacă sunt mulţumit de automobil. Zic în general da, foarte, dar începe să mă cam deranjeze numărul de mici adresări, mici problemuţe, şi-mi creează senzaţia unei maşini mult mai gingaşe decât se lăuda a fi odată
C-Class. Îmi destăinuie că e proprietarul unui W204, adică generaţia precedentă a lui C-Class şi-mi zice „da, e adevărat, nu sunt maşini rele, dar sunt mai gingaşe decât cele de dinainte. Eu cu W204 n-am absolut nici o problemă ani la rând. Din păcate
fiecare nouă generaţie face un pas înainte în tehnologii şi-n opţiunile pe care le oferă şi un pas înapoi la fiabilitate.” Nimic mai adevărat, mă gândesc. Şi dacă acest gând vine de la cel care vede în fiecare zi adevărul tehnic despre toate aceste automobile,
şi vechi, şi noi, tindem să credem că e o mare sămânţă de adevăr în asta.

Am făcut, desigur, şi deservirea tehnică standard a maşinii, cu schimbarea tututor filtrelor, inclusiv a celui de polen, precum şi schimbarea uleiului. Ne
bucură faptul că motorul nu
consumă în continuare ulei, prin
urmare de la o deservire la alta, în
intervalul celor 12,000 km,
niciodată n-a trebuit să adăugăm
ulei. Am făcut şi verificarea şi
corectarea geometriei roţilor, dar şi
balansarea. Toate lucrările, inclusiv
recalibrarea direcţiei, ne-au costat 4,347 lei.
Am ieşit din service şi m-am convins că senzaţiile din volan sunt cele corecte. Nu simţeam vreun joc al acestuia, senzaţiile la rotire erau cele pe care le ştiam de demult, iar pe parcursul
următoarelor ore şi zile ne-am convins că după pauzele lungi rotirea are lor fără probleme.

Eram, deci, pregătiţi pentru noua călătorie de peste 5,000 km pe care o planificasem. Aveam în faţă ţări noi de parcurs, trasee interesante, iar în seara de dinainte deja făceam inventarul tuturor documentelor. Carte verde, paşapoarte, asigurări medicale, plinul de combustibil, aplicaţiile necesare pe
telefon, cabluri, compresor de roţi în portbagaj, trusa medicală şi voila, suntem pregătiţi. Trebuia doar să dăm fuga la cel mai apropiat magazin după nişte chestii de luat la drum.

Urcasem la volan, apucasem aşa, mai special volanul în mână, cu gândul la traseele frumoase ce ne aşteaptă. Îi ziceam parcă maşinii „tocmai ai fost verificată complet, eşti din nou în stare ideală şi ai 5 mii km de drum frumos
în faţă”. În acel moment mi se aprinde pe ecranul dintre cadrane un mesaj roşu alarmant: „Auxiliary battery malfunction” (Disfuncţionalitate a bateriei auxiliare, n.r.). Ce naiba? Care e treaba cu acest mesaj, care baterie auxiliară, că nu ştiu C-Cass să aibă vreo una?

Pornesc spre magazin oricum alarmat. O parchez, o închid, deschid telefonul şi caut online, unde găsesc că e
vorba de un releu, o chestiuţă adiţională a sistemului electric, în circuit cu bateria principală, care iese din funcţie şi care trebuie înclouită. Între timp mesajul meu de pe bord devenise din roşu în alb. Am revenit după 15 minute din mazagin, am pornit maşina, mesajul dispăruse. Nici urmă de el. Am oprit, am repornit, am mai inspectat un pic maşina. Nimic.
Totul era absolut bine. A doua zi
trebuia să pornim foarte dimineaţă,
nu aveam timp de o verificare la
service. Ne-am împăcat cu
gândul că fie problema fusese una
temporară şi dispăruse, fie va trebui
să apelăm la vreun alt service
din afara ţării dacă ea va
reapărea pe durata călătoriei
noastre.
Aşa că am decis să nu ne abatem de la planul călătoriei. Urma să pornim în road trip-ul nostru de 5 mii de kilometri cu C-Class! Dacă a fost o decizie bună sau nu, dar şi ce peripeţii incredibile ne-au însoţit în această călătorie, aflaţi din următoarele relatări!

Pe curând!
PiataAuto.mdIlie Toma
2
9,438
GALERIE FOTO (18 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!