E o maşină magnifică, lungă, greoaie în manevrarea în spaţii înguste, dar nicidecum grea în kilograme. Nu se simte ca având exces de kilograme, însă la fiecare viraj, intrare în spaţii adiacente, nemaivorbind de spaţii de parcare e nevoie de traiectorii speciale pe care să le înscrii cu volanul, lăsând întotdeauna suficient spaţiu pentru lungimea de peste 5.5 metri a maşinii şi pentru ampatamentul uriaş. Dar îi prinzi repede dimensiunile şi apoi toată această grijă suplimentară se transformă în parte plăcută a experienţei de la volan.
E foarte moale în reacţii, graţie suspensiei pneumatice şi ampatamentului lung, iar atunci când se trece prin zone mai denivelate, garda la sol a maşinii poate fi un pic sporită prin apăsarea unui buton. În acelaşi timp, volanul e bine conectat
cu roţile şi manevrarea lui Maybach e informativă chiar şi la executarea unor manevre mult mai îndrăzneţe.
Abia spre seara zilei de ieri, când am ieşit pe autostrada A3 spre Bucureşti, am îndrăznit să pun maşina în regim Sport nu are şi un Sport+, ca alte modele Mercedes, pentru că unui Maybach nu-i şade bine în ipostaze prea rebele. Ei bine, odată ce m-am văzut în Sport, am apăsat pedala până în podea şi am auzit, în sfârşit, sunetul delicios al motorului V8 de sub capotă răzbătând până în habitaclul mega izolat de orice sunete din afară. La peste 5-6 mii rpm, motorul sună aşa, de te poate aduce în extaz cât ai zice peşte! E pur şi simplu de nedescris cât de delicios este!
Şi în acelaşi timp, către sfârşitul zilei, spuneam că acest motor e absolut
perfect pentru talia şi greutatea maşinii, având forţă pentru a livra putere din belşug odihnindu-se. La turaţii maxime împinge cu efect, dar nu creează bruscări, tot în încercarea de a ţine sus ştacheta manierelor de aristocrat ale maşinii. Iar la 140 km/h pe autostradă, motorul are cam 1,750 rpm în treapta a noua, asigurându-vă o croazieră liniştită. V8-ul acesta toarce dulce, fără efort, sub capotă, spunându-ne încă o dată cât de potrivit e pentru acest Maybach.
Către sfârşitul zilei, Maybach înregistra un consum de 11.2 litri/100 km pe toată durata zilei! Da, cu un motor V8 de 4.0 litri sub capotă, un motor ce livrează 469 CP şi 700 Nm! Un asemenea consum la distanţe lungi îl obţineam acum un an, spre exemplu, cu BMW X4 xDrive28i, cu un motor de 2.0 litri turbo de 245 CP sub capotă, ba chiar