Toyota Mega Cruiser – Hummer-ul nipon despre existenţa căruia nu aţi intuit!
6 Noiembrie 2017, 08:30
Cu toţii cunoaştem despre Toyota Land Cruiser, dar mai puţini cunosc despre existenţa Toyotei Mega Cruiser –
tot-terenul gigant inspirat din Hummer H1! Modelul nipon a avut o istorie
similară cu cea a lui H1, fiind destinat iniţial armatei japoneze, ca mai apoi să fie produs şi în versiune civilă, care a fost introdusă în ianuarie 1996.
Mega Cruiser rămâne a fi cel mai mare tot-teren creat vreodată de către cei de la Toyota, având o lungime de 5,090 mm, lăţime de 2,170 mm, înălţime de 2,075 mm şi un ampatament de 3,395 mm. În ciuda gabaritelor gigante, Mega Cruiser are o rază de întoarcere de
doar 5.6 metri, datorită roţilor spate ce virează în direcţia opusă celor faţă la un unghi de maxim 12 grade! Astfel de ax spate cu roţi viratorii nu avea nici
măcar legendarul Hummer H1! Un alt plus faţă de Hummer H1 este practicismul interiorului, care poate adăposti 6 persoane – cu două mai mult faţă de analogul american.
Tot-terenul nipon are o gardă la sol generoasă de 420 mm, iar unghiurile de atac şi degajare constituie 49 şi, respectiv, 45 de grade. Adâncimea vadului pe care îl poate trece este de 1.2 metri. Incredibil, dar acest
mastodont cântăreşte mai puţin de 3 tone, mai exact 2,850 kg. Sub capotă, amplasat după axul faţă, este propulsorul diesel supraalimentat de 4.1 litri în 4 cilindri, ce dezvoltă 155 CP şi 382 Nm. Propulsorul este cuplat la
transmisia automată în 4 trepte, tracţiunea este integrală permanentă, iar suspensiile sunt independente. Roţile au 37 de inch în diametru, iar jantele vin într-o dimensiune atipică – 17.5 inch.
Interesant este faptul, că sistemul de frânare nu este instalat în roţi, ci în apropierea diferenţialelor autoblocabile Torsen. Discurile de frână sunt ventilate pe ambele axe, iar diferenţialul central poate fi blocat prin rotirea unei rotule amplasate la interior.
Potrivit producătorului, circulând cu o viteză constantă de 60 km/h se poate obţine un consum rezonabil de 9.3 l/100 km, în condiţii reale însă, consumul poate ajunge şi la 25 l/100 km! Rezervorul este instalat între axe şi protejat de o placă metalică, volumul
acestuia fiind de 108 litri.

Mega Cruiser poate duce o greutate de 600 kg, fie echipament de salvare sau cercetare în condiţii extreme – anume cu acest scop şi a fost proiectată versiunea civilă.
În perioada 1996-2001 au fost produse aproximativ 150 de exemplare Toyota Mega Cruiser în versiune civilă.
Sunt tot-terenuri extrem de rare, foarte populare în Rusia, având preţuri
usturătoare însă, care depăşesc 100,000 de dolari!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
4,373
GALERIE FOTO (16 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!