Automobilele redacţiei: Ford Focus - cheltuielile anuale și pregătirea mașinii de iarnă

În luna noiembrie s-a împlinit exact un an de când am achiziționat mașina pe care o conduc zi de zi, anul întreg: Ford Focus 1.0 EcoBoost. Am reușit să parcurg puțin sub 20.000 km, reușind să fac la sfârșitul lunii august și prima deservire tehnică la dealerul oficial Ford în Moldova. Cei 100 CP și 170 Nm pe care îi livrează micul motor turboaspirat în 3 cilindri au propulsat căluțul de origine americană, produs în Germania (Saarlouis), fără nici un rateu. Nu a fost o zi în care să nu se pornească din prima rotire a cheii, indiferent dacă afară era cald sau frig și nu am nimerit niciodată în vreo situație în care să regret faptul că am optat anume pentru acest model.
Fiind dotat cu o cutie manuală de viteze cu 5 trepte care, apropo, sunt foarte lungi (în treapta a doua pot atinge 100 km/h), și datorită stilului meu de condus ceva mai lejer, am reușit să înregistrez în primii 15.000 km un consum de 5.9 litri / 100 km în regim mixt. Computerul de bord #1 nu a fost resetat niciodată, așa că la cei 18.500 km consumul mixt de asemenea este situat la 5.9 litri, iar computerul de bord #2 înregistrează perioada de după deservirea tehnică, cei 3.500 km de până acum fiind conduși cu un consum mediu de 5.7 litri / 100 km, deși recunosc că în ultimele două luni am condus mașina un pic mai sprinten, deseori motorul fiind mai turat decât de obicei.
După cum vă puteți da seama, odată cu împlinirea unui an, a trebuit să fac revizia tehnică obligatorie, asigurarea RCA + CASCO (mașina e procurată în leasing) și desigur - schimbarea anvelopelor pe cele de iarnă. Asta a însemnat cheltuieli ceva mai mari timp de o lună, însă nu am avut încotro. Haideți să le luăm pe rând și să vă relatez cum a decurs fiecare proces în parte.
Asigurările RCA + CASCO

Pentru cei care nu cunosc, în luna martie anul curent, am avut parte de o mică tamponare, în urma căreia bara de protecție spate a Focusului a primit o mică zgârietură. Mașina fiind nouă, în stare impecabilă pe atunci, vroiam să-i păstrez acel aspect și să beneficiez de reparația și vopsirea barei de protecție, pe baza despăgubirii asigurării CASCO, însă din motiv că nu a fost chemată poliția la fața locului, compania mea de asigurări a refuzat să efectueze lucrările de reparație la dealerul oficial Ford, propunându-mi un alt service.
Deoarece nu eram încântat de această idee, tot amânam ziua în care să predau mașina la service-ul neoficial. Într-un final, am refuzat reparaţia. Dar iată că în noiembrie urma să expire contractul, iar eu știam că voi perfecta unul nou cu o altă companie, deoarece nu mi-a plăcut abordarea companiei actuale. Am solicitat de la compania de asigurări să-mi ramburseze cash banii pentru reparație, însă, din nou, angajatul cu care am discutat a încercat să mă convingă să facem un pic mai diferit, deoarece procesul este mai complicat și durează. Soluția pe care mi-a propus-o, era să beneficiez totuși de acea reducere la acel service, indiferent de automobil. Adică poate să vină oricine (prieten, rudă, etc.) și să beneficieze de oricare reparație gratuită din partea lor, în limita sumei de bani stabilite inițial. Am căzut de acord. Dar odată cu asta, m-au pierdut și în calitate de client.
În următoarele zile, am încheiat un contract CASCO pe următorul an cu o altă companie. Prețul achitat - 470 Euro. Mi s-a propus și o variantă mult mai ieftină de la o altă companie 360 Euro, însă condițiile erau într-atât de deocheate, încât am decis să achit mai mult, pentru a nu regreta ulterior. Pe urmă mi-am comandat online asigurarea RCA, care m-a costat 390 lei. Aceste două asigurări, împreună cu rata lunară de leasing, au totalizat o sumă destul de mare pentru mine, însă după cum am scris și mai sus, în următoarele 12 luni voi sta fără griji.
Revizia tehnică obligatorie

M-am trezit într-o sâmbătă dis de dimineață și m-am îndreptat către cea mai apropiată stație de revizie tehnică. Am achitat costul serviciului + taxa de drum (aproximativ 800 lei) și așteptam să fiu invitat la revizie. Îmi făceam un pic griji, să nu găsească inspectorul careva "neregularități", sau mici abateri, care m-ar fi impus să fac o vizită pe la service-ul oficial pentru înlăturare. Când mi-a venit rândul, nici nu am reușit normal să intru în boxă, că inspectorul mi-a spus să ies din mașină și să-i prezint triunghiul de avariere, extinctorul cu termen valabil și trusa medicală. Eu și uitasem de ele. De fapt, setul întreg mi-a fost oferit cadou de către salonul Ford, când am cumpărat mașina.
Mai departe nu a urmat nimic. Am fost informat că pot să plec. Așa că am plecat, fiind un pic confuz, dar totodată și bucuros. Pentru ce-am mai venit, dacă practic nu s-a verificat nimic? Probabil că inspectorul deja a avut parte de multe situații cu mașinile noi, și nu s-a mai complicat. La final, am aplicat abțibildul rotund de tip nou pe numerele de înmatriculare. Încă un lucru bifat ca făcut, pe un an înainte.
Schimbarea anvelopelor

Ultimul lucru pe care l-am făcut la sfârșitul lunii, a fost schimbarea anvelopelor pe cele de iarnă. Dețin setul Debica pe care l-am procurat anul trecut tot de la dealerul oficial. Am optat pentru serviciile unui centru specializat în anvelope, la care mă deservesc deja de vreo 6 ani. Procesul a decurs bine, fără careva surprize.

În salonul lor erau expuse și diferite jante. Până în acel moment nu mă gândisem niciodată să debarasez Focusul de capacele decorative și să-l "încalț" în jante mult mai frumoase. Dar unele modele de-acolo mi-au captat într-atât de mult atenția, încât am zis că n-ar fi rău să-i fac poate în vară un cadou mașinii mele. :)
Pe final, deoarece ne așteaptă înainte 3 luni de iarnă, am aprovizionat rezervorul pentru parbriz cu soluție de sezon. Dar nu înainte de a șterge suprafața vizibilă de sub capotă, cu șervețele umede. Puteți să încercați și voi. Motorul va arăta mult mai curat și nu există riscul de a defecta ceva, ca în cazul unei spălări sub presiune, cu furtunul. Iar dacă tot vine vorba de iarnă, anul trecut, într-o zi cu ninsoare, am ieșit pe un poligon să fac câteva cerculețe cu frâna de mână, însă atunci intervenise ESP-ul, așa că îmi stricase toată plăcerea. Recent am răsfoit manualul de utilizare al mașinii și-am aflat că sistemul poate fi dezactivat din setările computerului de bord. Verificat - da, există posibilitatea. Așa că anul acesta sper că voi reuși să primesc doza de plăcere pe poligon, în caz că vom avea parte de zăpadă.
În articolele anterioare, mai scriam uneori despre anumite detalii minore care mă deranjează. Dar iată că am descoperit unul care m-a pus pe gânduri. Airbag-ul pasagerului nu poate fi dezactivat. Am consultat și manualul de utilizare și-am aflat că nu toate motorizările / versiunile Focusului sunt dotate cu această opțiune. Ar fi trebuit să am o manetă ON/OFF în sertarul pentru mănuși. Se observă că în acel loc forma plasticului este tăiată corespunzător, dar lipsește maneta. Din acest motiv, soția nu poate conduce mașina, fiind cu copilul mic, deoarece scăunelul lui trebuie să fie amplasat pe scaunul pasagerului, iar airbag-ul trebuie să fie dezactivat (asta scrie chiar și în manualul de utilizare). Nu pot să înțeleg din ce motiv pe anumite versiuni nu există această opțiune.
Astea fiind spuse, aștept cu nerăbdare prima zăpadă, iar ulterior o să vă relatez în continuare despre exploatarea Focusului redacțional pe timp de iarnă. Dacă aveți întrebări specifice ce țin de acest model, nu ezitați să le adresați în comentarii.

P.S. Dar voi, cum v-ați pregătit automobilele de iarnă?
3
3,867
GALERIE FOTO (44 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!