Premieră: Lamborghini Urus!

După o serie de imagini şi clipuri video de teasing, Lamborghini Urus şi-a serbat premiera mondială! Design-ul noului SUV italian se inspiră de la conceptul, ce poartă același nume, prezentat în 2012, însă modelul de serie are un look mai brutal şi mult mai agresiv decât modelul prezentat acum 5 ani!
Urus este primul SUV şi primul automobil de serie cu 4 uşi Lamborghini pentru ultimii 24 ani. Primul SUV produs de Lamborghini a debutat încă în 1986 – modelul LM002 a fost revoluţionar pentru acele timpuri, având un design cu totul diferit de super-car-urile italiene din acele timpuri şi un motor V12 de 450 CP. Primul automobil de teren Lamborghini a fost produs timp de 4 ani şi a fost ales de circa 300 cumpărători. Prin intermediul SUV-ului italienii intenţionează să-şi dubleze vânzările. Astfel, dacă în 2017 producătorul a reuşit să comercializeze aproape 3,500 automobile, atunci pentru 2018 se planifică circa 7,000 unităţi vândute.
Construit pe platforma MLB Evo, Urus are dimensiuni apropiate SUV-ului Bentley Bentayga: 5,112 mm în lungime, 2,016 mm în lăţime şi 1,638 mm în înălţime. Deja în dotarea incipientă Urus beneficiază de amortizatoare reglabile electric. Sub capota Urus nu vor avea loc propulsoare V10 sau V12 – Urus a preluat de la Audi unitatea V8 de 4.0 litri cu două turbocompresoare, ce dezvoltă la acest model 650 CP şi 850 Nm cuplu maxim. O putere impunătoare, având în vedere că acelaşi motor dezvoltă 550 CP şi 770 Nm sub capota Porsche Cayenne Turbo, iar unitatea W12 de pe Bentley Bentayga are "doar" 608 CP la activ. Motorul de sub capota Lamborghini Urus mai corespunde perfect şi normelor ecologice – într-o manieră de condus mai potolită motorul deconectează câțiva cilindri pentru o eficienţă maximă.
Propulsorul se cuplează la cutia automată ZF cu 8 rapoarte, ce transmite cuplul instantaneu pe ambele punţi în proporţie de 40:60. Performanţele noului Urus sunt şi ele remarcabile: SUV-ul atinge viteza de 100 km/h în 3.6 secunde, 200 km/h în 12.8 secunde, iar viteza maximă constituie 305 km/h şi asta având o masă de circa 2,200 kg! Lamborghini Urus a beneficiat de mecanismul de direcție pe puntea spate, care poate roti roțile la un unghi de până la 3 grade, îmbunătățind manevrabilitatea la viteză mică și sporind stabilitatea viteze maxime.
Şoferul poate alege unul dintre cele şase regimuri de condus: Strada, Sport, Corsa, Neve, Sabbia şi Terra, ultimile două, destinate off-road-ului, fiind opţionale. Garda la sol în regim off-road este reglabilă, între 158 şi 248 mm. Frânele sunt carbon-ceramice şi au un diametru de 440 mm cele din faţă şi, respectiv, 370 mm frânele spate – record absolut pentru automobilele de serie. Din cauza discurilor de frână de dimensiuni mari, deja în dotarea incipientă Urus vine "încălţat" în jante de 21 inci, opţional fiind disponibile jante de 22 şi 23 inci.
Interiorul este dominat de 3 ecrane: unul al planşei de bord digitale, unul destinat sistemului multimedia cu conexiuni Apple CarPlay şi Android Auto, şi al treilea pentru sistemul de climatizare. Ca şi la super-car-urile italiene butonul de pornire a motorului se află sub capacul de culoare roşie situat pe tunelul central, care este înconjurat de comenzile cutiei automate de viteze. Bancheta din spate, în dependenţă de dotare, poate adăposti până la 3 persoane, iar opţional se poate opta pentru două scaune separate cu reglaje electrice pentru cei din spate. Portbagajul are un volum record pentru Lamborghini – 616 litri standard şi 1596 litri cu bancheta din spate rabatată.
Lamborghini Urus va fi produs la uzina italienilor din SantAgata Bolognese. Livrările vor începe în primăvara 2018, iar preţul de start pentru Europa constituie circa 171,500 euro.
0
5,031
GALERIE FOTO (17 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!