Aproape de final: vânzările de automobile noi în Moldova în 2017 – cine şi cât a vândut, dar şi febra neverosimilă a SUV-urilor!

Au mai rămas doar două săptămâni până la sfârşitul acestui an, dar rezultatele pentru primele 11 luni ale anului la capitolul vânzărilor de automobile noi ne arată deja un tablou foarte curios pentru Moldova. Aşadar, haideţi să vedem împreună cine şi cât a vândut şi care au fost mărcile care au reuşit cele mai mari salturi în acest an în Moldova!
În primul rând, e important să spunem că vânzările de automobile noi sunt în creştere în anul 2017, iar noi menţionăm întotdeauna că acest indice e direct proporţional cu situaţia economică din ţară şi cu încrederea pe care o au oamenii şi companiile în efectuarea unor achiziţii semnificative. Aşadar, în cele 11 luni ale anului 2017 în Moldova s-au vândut deja mai multe automobile noi decât pe parcursul întregului an 2016. Dacă în 12 luni ale anului precedent s-au comercializat 4,186 de automobile, atunci din ianuarie până în noiembrie 2017 în Moldova s-au vândut 4,770 maşini noi.
Cele mai mari creşteri organice în primele 11 luni, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, le au mărcile Dacia (843 automobile vândute, +33.2%), Skoda (589 automobile vândute, +21.7%), Suzuki (272 automobile vândute, +90.2%), Renault (208 automobile vândute, +89.1%), Ford (179 automobile vândute, +68.9%), Nissan (123 automobile vândute, +66.2%), Mazda (68 automobile vândute, +36%) şi Toyota (480 automobile vândute, +54.8%). Există şi o creştere de peste 1800 de procente pentru KIA, însă acest salt e realizat pe fundalul unei stagnări absolute a vânzărilor în anul 2016 şi a schimbării distribuitorului acestei mărci. În primele 11 luni ale acestui an marca coreeană a vândut 174 de automobile în ţara noastră. Mai există şi alte salturi mari, însă cifrele absolute de vânzări ale acelor mărci se situează sub 50 de unităţi livrate până în luna noiembrie.
La nivel de clasament general, Dacia rămâne cea mai bine vândută marcă de automobile în Moldova, cu 843 de automobile vândute în primele 11 luni şi o cotă de piaţă de 17.7%. Pe poziţia doi şi-a fortificat prezenţa marca Skoda, care se îndreaptă cu încredere spre stabilirea unui nou record absolut de vânzări anuale. Marca cehă are şi una dintre cele mai echilibrate distribuţii de vânzări pe modelele sale, cifrele frumoase fiind asigurate de contribuţia mai multor modele de succes, multe dintre ele lideri în segmentele din care fac parte: Octavia (180 unităţi), Rapid (109 unităţi), Superb (170 unităţi), Kodiaq (deja cu vânzări de 82 de unităţi, deşi a fost lansat în luna aprilie). La 2 decembrie Skoda a lansat şi SUV-ul mai compact KAROQ în Moldova, care va contribui cu siguranţă la cuantumul total de vânzări pentru marca cehă.
Pe poziţiile 3 şi 4 se clasează Hyundai şi Toyota, urmate, tradiţional, de prima marcă premium din clasament – Mercedes-Benz. Reprezentanţii mărcii premium germane au reuşit către luna noiembrie să epuizeze aproape toate cotele de vânzări din acest an, alocate ţării noastre de către producătorul german, astfel încât acum preiau, practic, doar comenzile pentru anul viitor sau vând exemplarele comandate anterior în stocul local. În primele 11 luni ale anului au fost vândute 288 de exemplare noi Mercedes-Benz în ţara noastră.
Topul este urmat îndeaproape de Suzuki, cu 272 automobile vândute, rezultat care a calificat deja marca niponă pentru un record absolut la vânzări anuale în Moldova! Cu salturi similare se pot lăuda şi următorii clasaţi – Renault şi Ford, în cazul lui Ford vânzările lui Focus fiind cele care au făcut minuni. Top 10 este încheiat de Volkswagen.
Sunt şi mărci, însă, care au înregistrat scăderi masive la vânzări, cele mai pronunţate fiind în cazul Citroen (-81%), Datsun (-80%) şi Opel (-83.1%), în cazul lui Opel anticipându-se o redresare apropiată a vânzărilor.

La nivel de segmente au crescut aproape toate segmentele, cu excepţia D premium, a vehiculelor comerciale mari şi a maşinilor sport. Cea mai vertiginoasă creştere, însă, e realizată în segmentul SUV-urilor non-premium: +69.6%, în timp ce SUV-urile premium au crescut cu doar 5.2%. Totuşi, dacă vorbim în raport de cotă de piaţă, SUV-urile premium + cele non-premium cuantifică deja 48.9% din automobilele noi vândute! Asta înseamnă că fiecare al doilea automobil noi vândut în Moldova în 2017 este un SUV!
0
3,933
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!