La Detroit a debutat noua generație Hyundai Veloster

Cea de-a doua generație Hyundai Veloster și-a serbat premiera oficială la Salonul Auto de la Detroit. Modelul a rămas fidel tradiției concepute de prima generație și a primit o caroserie asimetrică cu 3 portiere, combinând practicismul cu silueta unui sport-coupe.
Da, cuvântul "sport" poate fi atribuit noii generații fără îndoială – Veloster s-a bucurat de noi propulsoare mai performante și o suspensie spate independentă. Ca și anterior, suspensia față este una de tip McPherson, iar locul barei de torsiune de pe suspensia spate a generației precedente a fost preluat de noua suspensie multi-link, menită să ofere mai multă stabilitate la viteze mari. Noul Veloster este mai atașat, la partea frontală, de actualul stil corporativ al mărcii, decât generația precedentă, care era evidențiată pe lângă frații din gama producătorului sud-coreean cu un design individual și linii ascuțite. În schimb, la posterior noul Veloster este un adevărat coupe cu haion îngustat și bară de protecție ridicată cu difuzor integrat.
Interiorul este și el inspirat de la cele mai noi modele Hyundai și are un design mai elegant, față de generația precedentă. Chiar și așa, sportivitatea noului model este dictată de imitația neaccentuată a unui cockpit în jurul șoferului. Planșa de bord nu poate fi digitală nici contra plată, însă Veloster beneficiază de computerul de bord Supervision Cluster destul de informativ și comod în utilizare, situat între cele două cadrane de bord, cunoscut după modelele lansate mai devreme. Bordul este dominat de ecranul sistemului multimedia executat în forma unei tablete de 7 sau 8 inch.
În lista opțiunilor noului Veloster sunt incluse lumini de zi de tip LED și faruri adaptive, sistemul de menținere a benzii de circulație, sistem de monitorizare a unghiurilor oarbe, sistem wireless de încărcare a gadget-urilor, conexiuni Apple CarPlay și Android Auto. De fapt, Veloster nu aduce nimic nou la acest capitol, toate aceste opțiuni fiind disponibile pe majoritatea modelelor din gama sud-coreenilor, dar nici nu ar trebui să facă revoluție.
Pe piața americană Hyundai Veloster va fi oferit cu 2 motoare pe benzină, unul aspirat natural de 2.0 litri cu 4 cilindri în linie (149 CP și 180 Nm) și unul turboaspirat de 1.6 litri (acesta fiind motorul de top pentru Veloster) cu 4 cilindri, cu 203 CP și 264 Nm cuplu maxim. Ambele motoare sunt cuplate standard la o cutie manuală cu 6 trepte, iar opțional pentru primul motor este disponibilă o cutie automată cu 6 rapoarte, pe când pentru motorul turboaspirat este prevăzută o cutie robotizată cu 7 trepte și dublu ambreiaj. Producătorul a evitat să divulge performanțele acestor motoare.
Pe lângă versiunea standard, coreenii au prezentat versiunea sport Veloster N, pentru prima dată pentru acest model. Pe lângă un design ușor modificat și jantele speciale de 18 inch, modelul de performanță dispune de o unitate turboaspirată de 2.0 litri, ce livrează 278 CP și 352 Nm. Versiunea sport se bucură și de o cutie manuală cu 6 trepte revizuită, de o suspensie adaptată și sistem de frânare mai performant. Producătorul declară că Veloster N este capabil să accelereze până la 100 km/h în 6.1 secunde.
Producția noului model asimetric Hyundai va începe în martie la uzina companiei din Coreea de Sud, iar startul vânzărilor este planificat pentru cea de-a doua jumătate al acestui an. Producătorul nu a oferit informații despre termenii lansării noului model pe alte piețe.
0
2,082
GALERIE FOTO (40 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!