Top 20 cele mai remarcabile premiere ale anului 2017

Anul 2017 a fost unul fructuos la premiere auto. În acest an au fost prezentate generaţii noi şi versiunile actualizate a modelelor existente, iar noi propunem să vă amintim de cele mai remarcabile premiere al anului trecut în compilarea noastră de mai jos.
1. KIA Stinger.
Sedanul a fost prezentat oficial acum un an şi a venit cu un design inedit, depărtat de tendinţele stilistice actuale ale mărcii KIA, devenind şi cel mai puternic model de serie a producătorului sud-coreean. Modelul va concura cu Audi A5 Sportback şi BMW Seria 4 Gran Coupe, dar are un ampatament mai mare şi un preţ mai atrăgător. Stinger este oferit cu 3 motorizări: două turboaspirate pe benzină şi un turbodiesel. Motorizarea de top, ce are la bază un V6 Twin Turbo de 3.3 litri livrează 370 CP şi 510 Nm, ce-i permite să accelereze până la 100 km/h în 5.1 secunde, iar viteza maximă se limitează la 270 km/h.
2. Lexus LS.
Nava amiral a niponilor de a 5-a generaţie a fost prezentată la Salonul Auto de la Detroit şi a devenit, pe drept, cea mai răsunătoare premieră. Designul sedanului diferă simţitor de cel al al generaţiei precedente şi prezintă evoluţia stilului corporativ al mărcii nipone. La interior LS a primit materiale de cea mai înaltă calitate şi a beneficiat de cele mai noi sisteme de siguranţă şi infotainment. Deja în versiunea de bază, LS 500, sedanul este dotat cu noua unitate V6 Twin Turbo de 3.5 litri, care dezvoltă 421 CP şi 600 Nm. Motorul se cuplează la noua cutie automata în 10 trepte.
3. Toyota Camry.
Tot la Detroit şi-a serbat premiera cea de-a 8-a generaţie Toyota Camry, destinată pieţei americane, dar care nu a suferit schimbări ajungând şi pe celelalte pieţe, inclusiv cea europeană. Noul Camry a primit un design mai dinamic şi agresiv, distanțând-se de stilistica generaţiei precedente, iar blocurile optice faţă chiar au amintit de cele de pe generaţia a 6-a. Noua Camry a împărţit platforma cu noua generaţie Prius şi cu crossover-ul C-HR. Ca şi anterior, sedanul este oferit cu două motorizări pe benzină, de 2.5 litri şi V6 de 3.5 litri. Este disponibilă şi versiunea hibridă, cu sistemul THS II, ce are la bază benzinarul de 2.5 litri. Primele două motoare se cuplează la noua cutie automată cu 8 rapoarte Direct Shift, iar versiunea hibridă vine cu un variator stepless cu 6 viteze simulate.
4. Range Rover Velar.
Excepţionalul SUV, care a ocupat treapta între Evoque şi Sport în gama britanicilor, a fost prezentat la începutul lunii martie 2017. Velar părea a fi, mai degrabă, un concept, decât un model de serie, deoarece a venit cu un design şi soluţii revoluţionare şi îndrăzneţe. La exterior cel mai mult se evidenţiază blocurile optice LED îngustate şi mânerele ascunse în portiere, pe când la interior Velar este, practic, lipsit de butoane şi 3 ecrane imense, unul a planşei de bord digitale şi două tactile, pentru sistemul multimedia şi, respectiv, pentru comenzile sistemului de climatizare. Nu prea practic? Dar excepţional de frumos! Testul nostru cu noul Range Rover Velar îl puteţi accesa aici.
5. Volkswagen Arteon.
Noua navă amiral germană a fost prezentată oficial la Salonul Auto de la Geneva. Modelul a primit un design îndrăzneţ, evidenţiat în actuala gamă a germanilor, cu ce a şi reuşit să impresioneze publicul. Arteon devenit o evoluţie a modelului CC şi a căpătat o siluetă de fastback cu un interior spaţios şi portbagaj imens. Exteriorul noului Arteon a prefaţat stilul viitor al mărcii Volkswagen, însă la interior germanii au rămas fideli ergonomiei, Arteon primind o consolă aproape identică cu Passat.
6. Volvo XC60.
Cel mai popular model Volvo – XC60 – şi-a serbat premiera la Salonul Auto de la Geneva. XC60 a prezentat evoluţia designului SUV-ului mai mare XC90 şi a căpătat un design mai dinamic. Prima generaţie a crossover-ului compact se bucura de o cerere foarte bună chiar şi la sfârşitul carierei sale, iar suedezii au lucrat mult pentru a oferi un produs superior calităţii modelului precedent, pentru a satisface clienţii săi. Construit pe aceeaşi platformă, ca şi întreaga serie 90, Volvo XC60 a beneficiat şi de aceleaşi motoare turboaspirate de 2.0 litri pe benzină şi motorină. Testul nostru cu noul Volvo XC60 îl puteţi accesa aici
7. Skoda Karoq.
Noul SUV compact Skoda a fost prezentat la sfârşitul primăverii 2017. Karoq este un model absolut nou în gama cehilor şi a venit să înlocuiască modelul Yeti. Karoq s-a bucurat de cele mai moderne tehnologii Skoda şi de soluţiile Simply Clever. SUV-ul compact oferă un număr mare de motorizări, de la 1.0 TSI, până la 2.0 TDI, cu putere cuprinsă între 115 şi 190 CP. Noi am testat şi am rămas impresionaţi de noul Karoq, iar mai târziu anume la bordul SUV-ului ceh am plecat în expediţia magică în Laponia.
8. BMW X3.
Noul SUV bavarez a fost prezentat la uzina mărcii din Spartanburg în lunai iunie 2017. Cea de-a 3-a generaţie BMW X3 s-a distanţat la materie de design exterior de modelul precedent, căpătând forme mai ondulare şi un look maturizat. Noul SUV a beneficiat de un surplus de 50 mm la ampatament, iar de acest spaţiu se vor bucura, în primul rând, pasagerii din spate. X3 s-a bucurat de cele mai noi tehnologii a bavarezilor, printre care sistemul de conduse semi-autonom şi nenumărate sisteme de asistenţă a şoferului şi de siguranţă.
9. Audi A8.
Noua navă amiral a producătorului din Ingolstadt a primit noul limbaj de design al germanilor care, în mare parte, rămâne fidel modelelor precedente şi a fost prezentat pentru prima dată pe conceptul Audi Prologue Concept. Blocurile optice faţă au primit noua tehnologie HD Matrix LED. Faţă de generaţiile precedente, noul A8 nu mai are o caroserie executată în întregime din aluminiu, ci una executată dint 4 materiale: aluminiu, oţel, magneziu şi fibră de carbon ranforsată, fiin mult mai rigidă şi rezistentă. În cazul unui impact inevitabil, suspensia pneumatică momentan ridică garda la sol cu 80 mm în partea impactului, pentru a spori siguranţa. Interiorul noii nave amiral germane este nu mai puţin revoluţionar, Audi A8 a primit 3 ecrane la bord, unul dedicat planşei de bord digitale şi două tactile, pentru sistemul multimedia şi cel de climatizare. Printre tehnologiile sofisticate se enumeră şi sistemul de pilot automat de nivelul 3, care permite deplasarea autonomă la viteze de până la 60 km/h, pe magistrale şi în ambuteiaje, fără implicarea şoferului, iar opţional mai este oferit şi sistemul de virare a roţilor spate, ce oferă o manevrabilitate excepţională la viteze mici şi mari.
10. Mercedes-Benz X-Class.
Noul pick-up a fost prezentat în vara 2017. Modelul pe cadru dur are la bază, de fapt, pick-up-ul Nissan Navara, care mai stă la baza pick-up-ului Renault Alaskan. Chiar şi aşa, inginerii germani au lucrat la greu pentru a distanţa modelul său de analogul nipon la maxim. X-Class a primit motoare şi suspensie modificate şi un interior cu materiale superioare celor de la interiorul pick-up-urilor cu care împarte baza. Pe la mijlocul acestui an, X-Class va fi disponibil cu unitatea turbodiesel V6 de 3.0 litri, dezvoltată de Mercedes-Benz şi echipată la modele precum E-Class şi G-Class. În dependenţă de versiune, X-Class poate tracta o sarcină totală de până la 1,050 kg şi remorci cu o masă toatlă de până la 3,500 kg.
11. Rolls-Royce Phantom.
Precedenta generaţie a etalonului luxului Rolls-Royce Phantom s-a menţinut pe "banda rulantă" 14 ani şi părea că nimic nu o va putea depăşi. Însă noua, cea de-a opta generaţie a sedanului de lux a demonstrat că chiar şi luxul suprem poate fi întrecut. Noul Phantom a păstrat o stilistică a designului recunoscută, evoluând uşor la toate capitolele. Sedanul a fost construit pe o nouă platformă din aluminiu, pe care se vor baza toate viitoarele modele Rolls-Royce. Noul Phantom este şi cea mai izolată maşină din lume, având 130 kg de material antifonic, geamuri duble şi cauciucur speciale Silent-Seal. Sub capotă îşi face loc noua unitate V12 Twin Turbo cu același volum de 6.75 litri, care dezvoltă 563 CP și 900 Nm, fiind cuplată la transmisia automată ZF cu 8 rapoarte. Versiunea standard accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.3 secunde, în timp ce Phantom Extended Wheel Base este cu 0.1 secunde mai lent.
12. BMW M5.
Una dintre cele mai tari premiere ale acestui an este sedanul bavarez de performanţă. Noua generaţie este cea mai puternică, cea mai rapidă şi cea mai revoluţionară din istoria modelului. Sub capota noului M5 îşi face loc unitatea modernizată pe benzină V8 bi-turbo de 4.4 litri cu 600 CP şi 750 Nm la activ. Cutia automată cu 8 rapoarte transmite cuplul pe ambele punţi – pentru prima dată în istoria modelului. Dar sistemul de tracţiune este unul revoluţionar, la alegerea şoferului cuplul poate fi transmis în proporţie de 100% doar pe puntea spate! Cu tracţiune pe ambele punţi noul M5 accelerează până la 100 km/h în 3.4 secunde, iar viteza este limitată electronic la 250 km/h, iar cu pachetul M Drivers’s Package la 305 km/h.
13. Porsche Cayenne.
La momentul apariţiei sale în 2002, SUV-ul german a stârnit nemulţumiri şi critici în rândul fanilor, care susţineau că Porsche trebuie să lanseze doar coupe-uri sport. Însă cei de la Porsche au insistat şi au lansat modelul, iar până la urmă nu au dat greş: timp de două generaţii şi 15 ani de existenţă, Cayenne a fost vândut într-un număr de circa 760 mii exemplare, fiind cel mai vândut model din gamă. Succesul acestui SUV i-a determinat pe germani să lanseze un coupe cu 4 uşi, Panamera, şi SUV-ul compact Macan. Bucurându-se de cerere constantă, Cayenne, aparent, şi-a păstrat aproape neatins designul exterior, însă toate elementele de caroserie sunt noi, fireşte. Interiorul este dominat de ecranul tactil imens al sistemului multimedia. În ciuda echipării mult mai bogate și a listei numeroase de sisteme moderne, noul Cayenne este cu până la 65 kg mai ușor, iar graţie modernizărilor poate atinge viteza de 100 km/h în mai puţin de 5 secunde.
14. Dacia Duster.
Sfârşitul verii 2017 ne-a adus noua, cea de-a doua generaţie a SUV-ului românesc, care cu siguranţă merită un loc în acest top, fiind un model foarte important cât pentru cei de la Dacia, atât şi pentru clienţii din Moldova. Noul Duster este construit pe platforma generaţiei precedente, are aceleaşi motoare uşor modernizate, iar designul exterior a cunoscut o evoluţie, în loc de revoluţie. Dar trebuie să recunoaştem că noul model arată foarte bine şi mult mai modern decât generaţia precedentă. O mică revoluţie noul Duster a suferit-o la interior, unde ecranul tactil al sistemului multimedia şi-a făcut loc mai sus pe consola centrală, astfel fiind mai uşor de utilizat. Blocul climateric arată foarte bine şi vine cu 3 rotile cu ecrane monocrome cu afişaje a sistemului de climatizare, asemănător celor de pe Audi TT. Afară de aceasta materialele la bord au cunoscut o îmbunătăţire, iar plasticul, care tot a rămas rigid, are o factură mai plăcută pentru ochi. Vă invităm să apreciaţi testul nostru cu noul Dacia Duster în Moldova.
15. Volvo XC40.
Cel mai compact SUV din gama suedezilor şi-a serbat premiera la sfârşitul lunii septembrie 2017 în Milano. Volvo XC40 se bazează pe platforma modulară pentru modele compacte Volvo CMA, care va sta la baza tuturor modelelor din seria 40. SUV-urile se bucură de o cerere enormă la nivel mondial, iar suedezii contează foarte mult pe micuţul XC40, care este şi primul SUV de astfel de dimensiuni din gama lor. Sub capota noului XC40 îşi fac loc motoare turboaspirate cu 3 cilindri pe benzină de 1.5 litri, iar pentru versiunile de top sunt prevăzute şi unităţile de 2.0 litri, cunoscute după modelele XC60 şi seriei 90. Volvo XC40 a beneficiat de cele mai noi tehnologii Volvo, printre care o sumedenie de asistenţi şi sisteme de siguranţă.
16. Audi A7 Sportback.
Prima generaţie Audi A7 Sportback s-a menţinut pe banda rulantă 7 ani – în strictă conformitate cu regulile nerostite a industriei auto. Apărut în 2010, modelul a făcut furori în rândul pasionaţilor auto, având un design excepţional de coupe cu 4 uşi de dimensiuni mari cu forme perfecte. Noul A7 Sportback a prezentat evoluţia îndrăzneaţă a generaţiei precedente, cu un design şi mai agresiv. Pentru prima dată Audi A7 Sportback este oferit, în echipările de top, cu blocuri optice faţă HD Matrix LED cu tehnologia laser, iar cele din spate sunt unite între ele şi sunt full-LED. Interiorul este inspirat de la nava amiral Audi A8, şi vine cu o planşă de bord digitală şi două ecrane tactile pe consolă şi tunelul central, unul destinat sistemului multimedia şi unul sistemului de climatizare. Audi A7 Sportback dispune de sistemul inteligent Audi AI, care oferă condusul semi-autonom şi parcare autonomă, şi poate fi echipat cu până la 39 sisteme de asistenţă, menite să asigure siguranţa celor de la bord.
17. BMW X2.
Noul SUV compact al bavarezilor cu silueta coupe a completat gama de modele cu astfel de caroserie BMW. A rămas să ne aşteptăm doar la un eventual BMW X8, după lansarea celui mai mare SUV din gamă X7? Noul BMW X2 se bazează pe corssover-ul BMW X1 dar are un design mult mai atrăgător, dinamic şi dârz. Bazat pe platforma fratelui său mai practic, BMW X1, în dotările de bază X2 vine cu tracţiune pe puntea faţă, opţional fiind disponibilă cea integrală. Habitaclul şi motoarele sunt identice crossover-ului X1.
18. Jeep Wrangler.
Ca şi legendarul Gelandewagen, Jeep Wrangler îşi merită faima printr-o istorie îndelungată şi este apreciat de către clienţi ca un off-roader neînfricat. Ca şi noul G-Class, imaginile oficale ale căruia au fost scurse în spaţiul web de curând, noul Wrangler a rămas fidel designului său de odinioară, dar s-a bucurat de noile tehnologii din gama concernului FCA. Blocurile optice faţă şi-au păstrat forma celor de pe generaţia precedentă, dar sunt conturate cu lumini de zi de tip LED arătoase. Noul off-roader va fi disponibil şi cu propulsie hibridă, ce îmbină un benzinar turboaspirat de 2.0 litri cu un motor electric, ce dezvoltă în comun 272 CP şi 404 Nm cuplu maxim. Motoarele se cuplează la o cutie manuală cu 6 trepte, sau la una automată cu 8 rapoarte. Standard SUV-ul vine oferit cu tracţiune pe puntea faţă, cea integrală fiind oferită opţional.
19. Mercedes-Benz CLS.
Cea de-a treia generaţie a coupe-ului cu 4 uşi al producătorului din Stuttgart ar putea fi una dintre cele mai tari premiere ale anului, dacă fanii şi pasionaţii auto nu ar critica atât de dur designul noului Mercedes-Benz CLS. Noul model a fost lipsit de versiunea practică Shooting Brake şi va fi lipsit şi de versiuni de performanţă CLS 63, pentru a nu concura cu viitorul coupe cu 4 uşi Mercedes-AMG GT. Interiorul noului CLS este inspirat de la actualele S-Class şi E-Class, fiind dominat de două ecrane imense în formă de tablete pentru planşa de bord digitală şi sistemul multimedia.
20. Lamborghini Urus.
Cea mai tare premieră a fost şi printre ultimile din întreaga industrie auto pentru anul 2017 – Lamborghini Urus a fost prezentat acum exact o lună. Modelul de serie are un design inspirat de la conceptul cu acelaşi nume, prezentat încă în 2012, dar adoptă un look mult mai brutal şi agresiv decât conceptul. Urus a preluat de la Audi unitatea V8 cu 2 turbocompresoare de 4.0 litri, ce dezvoltă aici 650 CP şi 850 Nm. Cuplul este transmis către ambele punţi instantaneu, în proporţie de 40:60, de către cutia automată ZF cu 8 rapoarte. Accelerând până la 100 km/h în 3.6 secunde, până la 200 km/h în 12.8 secunde, şi având o viteză maximă de 305 km/h, în ciuda greutăţii de circa 2,200 kg, Urus este un adevărat super-SUV. La interior domină fibra de carbon şi 3 ecrane: al planşei de bord digitale, al sistemului multimedia şi, respectiv, al sistemului de climatizare.

Automobilele sunt plasate în top în ordine cronologică, de la începutul anului 2017. Iar Dvs, dragi cititori, care premieră al anului trecut o consideraţi cea mai importantă? Care premieră a fost neglijată de noi în acest top? Care model credeţi că ar trebui exclus din acest top? Vă învităm să ne comunicaţi părerea Dvs. în comentarii!
0
2,739
GALERIE FOTO (60 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!