Automobilele redacţiei: Mercedes-Benz B-Class, eroul care a ajuns la 345,000 km şi încă e optimist

Da, dragii noştri, automobilul nostru redacţional a marcat deja cifra de 345 mii kilometri parcurşi, şi merge către ziua în care va împlini 9 ani de exploatare în redacţia noastră! Da, timpul trece nebănuit de repede, însă kilometrii se învârt la fel de nemilos, iar un asemenea parcurs a însemnat şi necesitatea de a face câteva lucrări importante la automobil.
Prima despre care vom vorbi este o lucrare planificată. Pe la 300-350 mii km, la motorul lui B-Class e necesară schimbarea lanţului de distribuţie, pentru prima dată în istoria sa. E o operaţie ceva mai complexă, care necesită decopertarea unei părţi de motor, iar odată cu asta se schimbă şi una din rolele esenţiale ce dirijează distribuţia. Lanţul pentru B-Class-ul nostru nu se afla în stoc la service-ul oficial Mercedes-Benz în Moldova, aşa că a trebuit comandat şi de data aceasta a venit mai greu ca de obicei, nefiind disponibil nici la depozitul regional, aşa că l-am văzut în Moldova cam peste vreo 4 săptămâni. Pesemne, europenii nu prea ajung să schimbe lanţul.
Lanţul vechi era într-o stare bună şi nu necesita o înlocuire urgentă, am făcut-o mai mult pentru că aşa e recomandarea producătorului, iar distribuţia corectă e cheia funcţionării longevive a motorului. Odată decopertat, motorul B-Class-ului nostru şi-a arătat măruntaiele, iar cei de la service au ţinut neapărat să ne spună că avem un motor într-o stare interioară perfectă. Lanţul nou a fost instalat, de rând cu rola noua şi garnitura, şi totodată motorul a primit şi un schimb de ulei şi filtre. Apropo, chiar şi la 345 mii km parcurşi, motorul nu consumă astăzi ulei şi n-a consumat niciodată! Între cele vreo 30 de schimburi de ulei pe care le-a văzut maşina asta în mâinile noastre, n-a fost nevoie niciodată să adăugăm ulei între schimburi! Niciodată! Ce ulei folosim? Întotdeauna acelaşi ulei original Mercedes-Benz, sintetic, din prima zi de exploatare până astăzi.

La aceeaşi intervenţie la service a trebuit să schimbăm şi toate cele 4 discuri de frână, cele din spate nefiind schimbate într-atât de mult timp, încât aproape că nu-mi amintesc cu siguranţă dacă au mai fost schimbate vreodată. Pe toate patru roţi a trebuit să punem şi plăcuţe noi, fireşte.
Am avut şi o defecţiune, despre care v-am spus mai mult timp în urmă şi pe care am încercat în zadar s-o remediem prin reparaţii. E vorba de generatorul maşinii. Mai mult timp în urmă, el începuse să scoată un zumzet neplăcut, apoi a refuzat să mai încarce acumulatorul. Atunci am venit la service, ni s-a propus încercarea de a-l repara, fiind vorba de nişte rulmenţi ai axului principal. L-am reparat, a început a genera din nou electricitate, însă zumzetul persista. A mai urmat o reparaţie pentru a-i reduce zgomotul, însă reducerea n-a durat mult.

La un moment dat sunetul devenise prea persistent pentru a avea încredere în acest generator şi ne-am zis că, deşi îşi îndeplineşte funcţia, economia de câteva mii de lei investite în reparaţii repetate nu ne va duce nicăieri, aşa că am decis să comandăm un generator nou. E usturător de scump, însă, costând vreo 16 mii de lei. Am lăsat maşina în service pe perioada comenzii generatorului, care a venit extrem de repede, cam într-o săptămână. Odată instalat noul generator, motorul de sub capotă se auzeau din nou doar sunete fireşti.
Ne gândeam chiar la o comparaţie ciudată: bateria maşinii – acumulatorul – n-a fost schimbat încă niciodată, iar generatorul a trebuit schimbat! E şi nostim, şi ciudat. Şi adevărul e că bateria chiar îşi îndeplineşte la fel de bine funcţia, până şi în condiţii friguroase de iarnă!

La venirea iernii, apropo, a trebuit să cumpărăm şi un set nou de anvelope de iarnă, întrucât cele de dinainte se uzaseră deja. Am optat de această dată pentru Yokohama wDrive V905, disponibile la un preţ destul de raţional. În condiţiile de iarnă care au urmat, le-am putea oferi o notă de 8.5, poate 9 în unele condiţii, având dificultăţi pe gheţus, însă o performanţă bună pe zăpadă. La primăvară vom avea nevoie şi de anvelope de vară, întrucât şi setul de anvelope Toyo, de care am fost foarte mulţumiţi, s-a uzat deja.
Am mai schimbat şi doi pivoţi la suspensia faţă. Pe lângă asta, am schimbat şi amortizoarele faţă, optând tot pentru Sachs. Data trecută, cu o sută şi ceva de mii de km în urmă, am schimbat amortizoarele faţă împreună cu suportul superior, optând pentru suportul Lemforder. De acestea din urmă, însă, n-am fost mulţumiţi, întrucât produceau un zgomot neplăcut la culisarea roţilor în jos pe denivelări. Le-am răbdat, însă acum, dacă tot am decis să schimbăm amortizoarele, am optat pentru suporturi originale Mercedes-Benz, la o diferenţă de preţ acceptabilă. Am întrebat şi de arcuri noi, întrucât la 345 mii km, ar cam fi cazul să montăm şi arcuri noi, cel puţin pe puntea faţă, dacă vrem să avem o ţinută de drum foarte proaspătă. Arcuri nu erau în stoc şi am fost asiguraţi că putem să facem această operaţie peste 30-50 mii km fără nici o grijă, întrucât nu e nici o urgenţă cu arcurile actuale.

La 345 mii km farurile luminează cam slab deja, probabil lentilele fiind de vină în primul rând. Se simte mai ales dacă treci de pe C-Class cu full LED pe B-Class cu lumini halogene cu lentile. E cam dificil uneori noaptea pe asfalt umed şi întunecos în afara oraşului, mai salvându-ne luminile de ceaţă. Există soluţii şi pentru asta, însă ori sunt ieftine şi puţin durabile, ori sunt scumpe şi nu prea ne arde nerăbdarea să plătim pentru ele.
Mercedes-Benz B-Class rămâne o soluţie perfectă pentru călătorii de familie, fie că e vorba de o plimbare de week-end până în parc, fie de o călătorie mai lungă. Bancheta rabatabilă şi portbagajul mare permite depozitarea cu uşurinţă a unei biciclete de mărime medie, rabatând doar 40% din bancheta spate şi lăsând loc pentru unul sau doi copii cu centurile cuplate.
Şi apoi, cu toate aceste lucrări tehnice descrise mai sus făcute, avem în continuare un ataşament special faţă de această maşină, care ne-a fost alături cu fidelitate atâţia ani. Am pornit tot cu ea la drum şi în ziua aia cu ninsori puternice din Moldova, trebuind să parcurgem vreo 200 km prin ţară, pe care i-am făcut cu încredere. Climatizarea încălzeşte excelent pe timp de iarnă, iar înaintarea se face cu încredere, chiar dacă dincolo de geam viscoleşte intens.
Şi nu contează cifra de pe odometru, atât timp cât substratul tehnic al maşinii e menţinut într-o condiţie cu adevărat bună. Ştim că poate ar fi deja timpul să-i găsim un succesor, însă ataşamentul faţă de acest Mercedes-Benz B-Class nu ne împinge să ne grăbim la acest pas. Şi în acelaşi timp, un asemenea Mercedes, care priveşte optimist în viitor şi la cei 345 mii km parcurşi, îţi inspiră şi un respect aparte pentru marca, a cărei emblemă o poartă pe capotă, dar şi pentru service-ul cu adevărat calificat pe care îl are Mercedes-Benz în Moldova.
1
12,277
GALERIE FOTO (18 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!