Hyundai Kona: acum și în variantă electrică

Cel mai compact crossover din gama Hyundai a fost prezentat la începutul verii 2017. Pe piața europeană, cât și cea din SUA și Coreea de Sud acesta ocupă locul SUV-ului Creta, comercializat inclusiv și în țara noastră. Kona vine să atragă clienții europeni în primul rând prin designul său captivant și cu un preț mai accesibil, iar pentru a corespunde în totalitate tuturor doleanțelor posibile a clienților, Hyundai lansează Kona Electric, ba chiar în două versiuni complet electrice!
Versiunile diferă, evindent, prin preț, prin capacitatea acumulatoarelor, cât și cu puterea motoarelor electrice. Modelul de bază este pus în mișcare de un motor electric, ce interacționează doar cu puntea față și dezvoltă 135 CP și 395 Nm. Acest crossover poate accelera până la 100 km/h în 9.3 secunde, iar viteza maximă este limitată la 167 km/h. Motorul este alimentat de la o baterie de 39.2 kWh, ce oferă modelului o autonomie de până la 300 km după ciclul WLTP. Acumulatorul necesită circa 6 ore pentru încărcare deplină, iar de la un terminal de 100 kW acesta poate fi încărcat până la 80% în doar 54 minute.
Versiunea de top Long Range vine cu un motor electric de 204 CP, dar cu același cuplu maxim de 395 Nm. Această versiune are la bază o baterie de 64 kWh și dispune de o autonomie de până la 470 km, conform aceluiași ciclu WLTP. În acest caz, acumulatoarele au nevoie de aproape 10 ore pentru o încărcare deplină și 54 minute pentru un volum de 80% de energie de la un terminal de 100 kW. Această versiune se poate lăuda și co accelerație mai rapidă de 7.6 secunde, viteza maximă fiind, totuși, aceeași – 167 km/h.
Kona Electric are și trăsături exterioare puțin diferite de crossover-ul standard, ce vin să accentueze apartenența la segmentul automobilelor electrice. Astfel, noua versiune dispune de noi bare de protecție și este lipsită de grila radiatorului. Pentru o aerodinamică mai bună, noua Kona Electric este echipată cu jante speciale cu design personalizat.
La interior diferențele sunt mai mari. Printre cele mai evidente se enumeră tunelul central cu două nivele, cel de jos fiind destinat adăpostirii lucrurilor personale a pasagerilor, iar pe cel de sus își fac loc 4 butoane de selecție a direcției de condus, în locul levierului tradițional al cutiei de viteze. Tot pe nivelul de sus al tunelului central sunt amplasate câteva comenzi, printre care încălzirea/ventilarea scaunelor față și suporturi pentru sticle. Blocul comenzilor pentru sistemul de climatizare este absolut nou, iar consola centrală este dominată, ca la versiunile standard Kona de ecranul de 7 inch al sistemului multimedia. Sunt prezente și padelele "schimbătoarelor de viteze" pe volan, însă la Kona Electric acestea setează intensitatea sistemului de recuperare a energiei.

Un alt beneficiu al modelului electric, afară de reducerea costurilor de alimentare și excluderea poluării, este portbagajul. Din cauza lipsei rezervorului de combustibil, Kona Electric are un portbagaj mai voluminos cu 12 litri, față de versiunile standard – 373 litri.
Prețurile nu au fost anunțate, însă în varianta incipientă Kona Electric ar putea avea un preț foarte apropiat cu cel al versiunii complet electrice Hyundai Ioniq Electric, care are un preț de start de 31,600 euro în Germania. Crossover-ul electric va fi lansat în Europa în cea de-a doua jumătate al acestui an, iar mai târziu va fi urmat de crossover-ul electric cu sigla KIA – Niro EV, care va avea același substrat tehnic.
0
5,401
GALERIE FOTO (9 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!