Lecţia de inginerie şi grijă faţă de resurse de la Toyota: de ce niponii au anunţat că dezvoltă un nou tip de electromotor
20 Februarie 2018, 13:59
S-ar părea că tehnologia electromotoarelor nu mai poate ascunde nici un secret, iar construcţia lor e simplă ca bună ziua, fiind
învăţată de cei mai mulţi dintre noi în primii ani de fizică la liceu. Dar există şi aici multe lucruri nespuse, pe care Toyota ni le dezvăluie astăzi
În primul rând, automobilele au nevoie de electromotoare cu adevărat puternice, iar construcţia unor asemenea electromotoare prevede
folosirea magneţilor pe bază de neodim (în engleză – neodium). Problema cea mare este că neodimul e un zăcământ extrem de rar în scoarţa terestră, iar odată cu sporirea numărului de automobile electrice în viitor, disponibilitatea acestuia va deveni mai mult decât critică.
Cei de la Toyota, însă, au acţionat cu premeditare şi, deşi înlocuirea neodimului în electromotoarele de o asemenea performanţă era considerată inoportună, inginerii niponi au dezvoltat un nou tip de magnet, care înlocuieşte circa 50% din neodimul folosit cu o combinaţie din
alte materiale, reuşind în acelaşi timp să menţină caracteristicile înalte ale compoziţiei magnetice rezultate. Astfel, dependenţa de neodimul tot mai critic va fi redusă la jumătate în cazul viitoarelor modele hibride şi electrice Toyota, iar această soluţie vine cu mult timp înainte ca disponibilitatea
neodimului să devină cu adevărat o problemă în lume. Ce mai, o atitudine admirabilă!
Inginerii niponi mai au încă de muncit la noul material, însă au trecut deja bariera de confirmare a tehnologiei lor,
urmând ca ea să-şi găsească locul în modelele de producţie în viitorii ani.
PiataAuto.mdIlie Toma
0
2,137
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!