Benzină, turbo, 2.0 litri M 260
Un al doilea motor nou pe benzină este unul de 2.0 litri, turbo, tot cu 4 cilindri în linie, evident, cu numele de cod M260. Acest propulsor va fi prezent sub capota versiunii A250 şi va aduce performanţe extrem de picante pentru un hatchback de talia lui A-Class: 224 CP şi 350 Nm! Noul motor debutează cu o tehnologie numită CAMTRONIC, care constă, de fapt, într-un arbore cu came ajustabile la admisie, care dictează astfel deschiderea ajustabilă a valvelor de admisie. Sună ingenios, dar rezultatul acestei tehnologii nu e deloc nou pentru industria auto, fiind prezent de decenii bune pe modele motoare.
Mai impresionantă se vrea a fi tehnologia CONICSHAPE, care debutează pe acest motor. Aşa cum sugerează denumirea, cilindrii sunt realizaţi nu în formă cilindrică, ci cu o uşoară deviere conică, ceea ce îi transformă în trunchiuri de con în zona deformării. Practic, ideea este să se reducă rezistenţa la frecarea bielelor pe acea zonă dilatată a cilindrului, dar ideea e tocmai ca să se asigure izolarea celor două părţi a bielelor una de alta, nu? În caz contrar, vom avea un consum garantat de ulei în funcţionare. Inginerii Mercedes-Benz nu ne destăinuie încă prea mult despre detaliile constructive ale acestei tehnologii, aşa că ne rămâne să le descoasem în viitor. Ei ne asigură, totuşi, că au aplicat inele circulare speciale pe biele, că motorul va face uz de un ulei special şi că, paradoxal, însăşi pistoanele motorului vor conţine conducte de răcire a acestuia.
Complexităţile inginereşti ale noului motor nu sfârşesc aici, însă. Turbina acestuia are acum o valvă de evacuare controlată electronic. Dacă anterior exista un acţionator pe bază de vacuum, acum acesta e înlocuit de unul acţionat electric, care-şi raportează poziţia electronic către creierii motorului în timp real şi astfel poate fi dirijat pentru o precizie mult mai mare a intensităţii de compresie a aerului de admisie de către turbină.
Fluxul de ulei în motor este de asemenea asigurat la cerere, pe baza senzorilor şi a intensităţii variabile a pompei de ulei. Fireşte, un termostat controlat electronic va asigura un management optim al temperaturii motorului, dar asta nu mai e un element absolut nou.
Ambele motoare pe benzină vor fi produse la uzina Kolleda din Thuringia, Germania, iar în viitor producţia lor va avea loc şi la alte uzine din lume.