În gama Ford a apărut un Raptor mai mic

Acum nouă ani în urmă apărea primul pick-up demențial din gama Ford cu denumirea Raptor, F-150, care a lansat și un segment cu totul nou pe piață. Până la apariția acestui model, astfel de modificări erau oferite doar de atelierele de tuning. Noul F-150 venea cu o suspensie modificată la greu cu o gardă la sol mărită la maxim, având posibilitatea de a cuceri drumuri avariate și văi la viteze mari. Consumatorii au apreciat intenția producătorului și F-150 Raptor a cunoscut o cerere peste așteptările inițiale. Acum a venit timpul pentru pick-up-ul de dimensiuni mai mici să meargă pe urmele fratelui său cu versiunea Raptor.
După rețeta F-150, Ranger Raptor diferă de versiunile standard cu o suspensie modificată și cadru dur fortificat. Amortizatoarele standard au cedat locul unor noi, livrate de compania Fox Racing Shox, care pot înghiți denivelările drumurilor avariate fără prea mult efort, asigurând un confort deosebit celor de la bord și, totodată senzații tari în timpul condusului. Puntea spate cu foi de arc a fost înlocuită cu una rigidă, iar în lățime noua versiune depășește 2,000 mm din cauza arcurilor evazate. Garda la sol a fost mărită până la 283 mm. Noul Raptor beneficiază de discuri de frână cu ventilare și un diametru de 332 mm, asemănătoare celor de la sport-car-uri.
Pentru noua versiune este prevăzută pentru prima dată unitatea turbodiesel 2.0 TDCi (instalată și pe alte modele din gama Ford) în varianta de top, cu două compresoare turbo, ce livrează aici 213 CP și 500 Nm. Propulsorul este cuplat la cutia automată cu 10 rapoarte, ce transmite cuplul pe ambele punți (puntea față poate fi deconectată, la alegere). La dispoziția șoferului sunt puse 6 regimuri de condus, selectate prin comenzile de pe volan, care modifică caracterul sistemului electronic anti-derapare și a motorului.
Ford Ranger Raptor va fi oferit doar în varianta cu o lungime de 5.4 m cu cabină dublă. Echipamentul la bord este unul bogat și include sistemul multimedia Sync 3 cu display tactil de 8 inch, cameră de luat vederi pentru mersul înapoi, sistem de climatizare automat, scaune sport și volan sportiv.
Premiera noii versiuni Ranger a avut loc în Thailanda, fiind prezentată, deocamdată, doar versiunea destinată Asiei și Australiei. Producția pick-up-ului va începe curând la uzina Ford din Thailanda, iar până la finele acestui an americanii vor prezenta și versiunea destinată pieței nord-americane, unde acesta ar putea avea un propulsor pe benzină.
0
2,693
GALERIE FOTO (13 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!