GENEVA 2018 LIVE: Premieră mondială - noul Lexus UX!

6 Martie 2018, 22:24
Redacția PiataAuto.md, LIVE din Geneva
La Geneva astăzi a avut loc premiera mondială a celui mai compact SUV din gama niponilor – Lexus UX. Modelul are o misiune importantă de a înlocui pe piață hatchback-ul CT200h, care nu s-a bucurat de o cerere destulă pentru a se menține pe banda rulantă. Curios este faptul, că noul crossover a fost dezoltat de echipa, care a lucrat la CT200h.
Amplasat pe o treaptă mai jos decât SUV-ul NX, noul UX este mai scurt decât acesta cu 145 mm, în schimb este mai lung cu 55 mm decât rivalul direct BMW X1, având o lungime de 4,495 mm și un ampatament de 2,640 mm, pe când pe modelele Audi Q3 și Ranger Rover Evoque le depășește la dimensiuni și mai mult (cu compacta Mercedes-Benz GLA, care este și una dintre cele mai mici din clasă, noul UX va concura, mai degrabă, doar formal).
Designul nu prea reușit și mult prea agresiv al conceptului prezentat în 2016 la Salonul Auto de la Paris a rămas doar denumirea și blocurile optice spate unite între ele, cât și dimensiunile, iar metamorfozele versiunii finale aduc doar beneficii modelului de serie, după părerea noastră. Adevărat, noul Lexus UX are un design armonios și captivant.
Interiorul Lexus UX pe cât este de familiar celor mai noi modele din gama niponilor, pe atât și asemănător cu cel al modelului CT200h, pe care-l înlocuiește. Aici își face loc planșa de bord digitală și ecranul sistemului multimedia cu un design foarte curios, în conformitate cu cele mai recente tendințe din industria smartphone-urilor "fără limite". Ecranul nu este unul tactil, ci este acționat prin intermediul unei planșe pe tunelul central. Prizele de aer ale sistemului de aer condiționat, aparent "obișnuite", uimesc prin iluminarea fonică cu inducție!
Substratul tehnic? Toyota se alătură celorlalți producători prin obiceiul de a construi mai multe modele din gamă pe o singură platformă modulară. În acest caz vorbim despre platforma GA-C, pe care sunt construite Toyota Prius, Toyota C-HR, noul Auris și, mai nou, Lexus UX.

Lexus rămâne fidel tradițiilor și nu se grăbește să folosească motoare turboaspirate. În varianta de bază Lexus UX 200 este echipat cu noua unitate aspirată natural Dynamic Force de 2.0 litri cu 171 CP la activ. Motorul se cuplează la noua transmisie Direct Shift, care combină un variator stepless și o treaptă mecanică, fapt ce permite mașinii să accelereze mai rapid, decât o fac modelele cu CVT-urile standard.
A doua motorizare este una hibridă, UX 250h, care combină aceeași unitate Dynamic Force de 2.0 litri cu un motor electric. În acest caz benzinarul dezvoltă 145 CP, iar împreună cu cei 33 CP dezvoltați de motorul electric, puterea maximă atinge 178 CP. Versiunea hibridă este disponibilă cu tracțiune pe puntea față, sau cu una integrală E-Four, iar în cel din urmă caz pe puntea spate este amplasat un motor electric adițional, care este acționat doar la accelerări bruște și este menit să sporească capacitățile SUV-ului în off-road.
Noul Lexus UX a debutat și cu pachetul F Sport, ce aduce modificări la exterior, pentru un look mai agresiv. Aspectul exterior este incendiat de o altă grilă a radiatorului și jante din aliaj de 18 inch cu design special. Modelele în această versiune se bucură și de alte scaune la interior cu suport lateral mai propunțat, cât și de o suspensie resetată.
Primii clienți din Europa se vor bucura de noul Lexus UX abia peste un an,în martie 2019, din cauza certificării conform noului standard WLTP, pe când pe celelalte piețe noul crossover va fi lansat deja în a doua jumătate al acestui an.
0
2,953
GALERIE FOTO (15 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!