Noua Honda Insight este tot mai aproape de lansare și se prezintă în varianta de serie

Noua generație Honda Insight va fi prezentată în varianta de serie la Salonul Auto de la New-York, iar peste puțin timp va fi dat și startul vânzărilor. Aceasta este cea de-a treia încercare a niponilor de la Honda de a repeta succesul modelului hibrid Prius de la Toyota, în dorința de a lansa un model hibrid aparte propriu, însă de această dată Insight nu se mai inspiră de la alte modele, căpătând o siluetă și un design propriu, care nu trădează apartenența acestuia la modelele electrificate.
Producția generației precedente Honda Insight a fost stopată în 2014, iar de atunci niponii au luat o pauză de aproape 4 ani pentru a identifica o nouă concepție pentru modelul său. Și uite că, cel puțin în materie de design, le-a reușit! Insight nu mai încearcă să pară un Prius cu sigla Honda, ci devine un model absolut independent, cu propriul stil și o siluetă care deloc nu sugerează despre propulsia electrică ce se ascunde în caroserie. Totodată, pentru a reduce costurile și obține un asemenea design exterior, Insight se inspiră mult de la modelul Civic. Aceste două modele împart aceeași platformă și dispun de un ampatament identic de 2,700 mm, ba chiar silueta dinamică Civic pare să fie preluată de Insight fără schimbări. Mulți vor spune că noul model este doar o variantă electrificată a modelului Civic, care cu noua generație a fost lipsit de propulsie hibridă, și vor avea dreptate. Designul părții frontale și a posteriorului, însă, sunt absolut originale la modelul hibrid.
Diferă și echipamentul standard, Insight fiind un model mai scump și mai dotat decât Civic. În dotările incipiente acesta se bucură de faruri full-LED, iar capota și capacul portbagajului sunt compuse din aluminiu de dragul scăderii greutății. Insight a mai primit și un interior propriu, diferit de cel al modelului Civic, dar dacă e să generalizăm, acesta are un design familiar tuturor modelelor noi din gama niponilor. Selectarea regimului cutiei de viteze prin intermediul butoanelor șoptește despre felul de propulsie a mașinii. Vitezometrul analogic este acompania de un ecran digital de 7 inch al computerului de bord.
Diferă și echipamentul standard, Insight fiind un model mai scump și mai dotat decât Civic. În dotările incipiente acesta se bucură de faruri full-LED, iar capota și capacul portbagajului sunt compuse din aluminiu de dragul scăderii greutății. Insight a mai primit și un interior propriu, diferit de cel al modelului Civic, dar dacă e să generalizăm, acesta are un design familiar tuturor modelelor noi din gama niponilor. Selectarea regimului cutiei de viteze prin intermediul butoanelor șoptește despre felul de propulsie a mașinii. Vitezometrul analogic este acompania de un ecran digital de 7 inch al computerului de bord.
Propulsia hibridă i-MMD este preluată de la alte modele hibride din gama Honda fără schimbări esențiale. Aceasta are la bază un benzinar aspirat natural de 1.5 litri cu ciclu Atkinson, acompaniat de două motoare electrice, dintre care unul este conectat direct la motorul cu combustie internă, având rolul unui generator, iar cel de-al doilea pune în mișcare puntea față. Sistemul este curios prin faptul, că cea mai mare parte a timpului acționează în regim electric, doar la viteze mari sau la accelerări bruște benzinarul fiind conectat direct la puntea față. Puterea totală a propulsiei constituie 153 CP și 267 Nm. Consumul urban garantat de producător nu va depăși 4.3 litri la fiecare sută de kilometri.
Motoarele electrice sunt alimentate de la o baterie situată sub bancheta spate, iar astfel Insight economisește spațiul prețios din portbagaj, care măsoară aici 428 litri, un volum identic portbagajului Civic. Totodată, capacitatea acumulatorului mult prea insuficientă poate oferi hibridei o autonomie de doar 1 milă (1.6 km) în regim pur electric.
Startul vânzărilor va fi dat în SUA la începutul verii acestui an. Producția va avea loc la uzina Honda dinstatul Indiana, SUA, unde în prezent mai sunt produse modelele Civic și CR-V. Pe piață Insight va fi poziționat ca un model de mijloc, între Civic și Accord, iar despre termenii de lansare pe alte piețe la moment nu se cunoaște nimic.
0
2,491
GALERIE FOTO (33 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!