Premieră: Jaguar I-Pace - primul model complet electric de serie al britanicilor!

În seara zilei de ieri Jaguar a prezentat crossover-ul de dimensiuni medii, situat între E-Pace și F-Pace care este, totodată, și primul model electric de serie din gamă – noul Jaguar I-Pace! Inginerii britanici au promis acum 1,5 ani în urmă că varianta de serie a conceptului va avea un design foarte apropiat, și s-au ținut de cuvânt, I-Pace este aproape identic conceptului nu doar la exterior, ci și la interior.
Chiar dacă are dimensiuni destul de compacte (4,680 mm în lungime), I-Pace se poate lăuda cu un ampatament uriaș pentru această clasă de 2,900 mm (precum la Audi Q7 și Bentley Bentayga!). De la concept concept au fost preluate mânerele "ascunse" în portiere. Diferența cu conceptul o fac barele de protecție ușor retușate, oglinzile retrovizoare laterale au devenit mai mari, iar jantele de 23 inch au cedat locul unor de 22 inch prevăzute pentru dotările de top. În variantele incipiente I-Pace va fi echipat cu jante din aliaj de 18 inch.
Dacă e să comparăm designul interiorului al modelului de serie cu cel al conceptului, observăm că, deși concepția generală a rămas aceeași, mici schimbări, totuși, au intervenit. La I-Pace de serie pe bord își fac loc prizele de aer obișnuite, tapițerie din piele și inserții din lemn. Pe consolă își face loc ecranul tactil al sistemului multimedia, iar mai jos un alt ecran cu comenzile sistemului de climatizare. Un număr redus de butoane este, totuși, prezent la modelul de serie. Tunelul central ce separă scaunele din față a crescut în dimensiuni, iar cotiera centrală oferă mai mult spațiu de depozitare – Jaguar I-Pace este și un crossover practic. Volumul portbagajului măsoară 656 litri, iar cu bancheta din spate rabatată volumul poate fi mărit până la 1,453 litri.
Jaguar I-Pace este bazat pe propria platformă, creată special pentru automobile electrice, iar în viitor aceasta ar putea sta la baza altor modele noi. Chiar și așa, de dragul reducerii costurilor, I-Pace împrumută mai multe tehnologii de la frații săi din gamă. Astfel, suspensia și direcția sunt preluate în întregime de la Range Rover Velar, opțional fiind disponibilă o suspensie pneumatică.
La moment, I-Pace va fi disponibil într-o singură versiune – EV400. Crossover-ul este pus în mișcare de către două motoare electrice, ce livrează câte 200 CP fiecare, montate pe ambele punți. În total acestea dezvoltă 400 CP și 696 Nm cuplu maxim. Greutatea proprie a I-Pace constituie 2.1 tone, iar puterea dezvoltată este suficientă pentru a oferi crossover-ului posibilitatea de a accelera până la 100 km/h în 4.8 secunde!
Pentru început Jaguar I-Pace va fi oferit doar cu o singură variantă de baterie, montată în podeaua crossover-ului, de 90 kWh, care-i permite modelului să parcurgă distanțe de până la 480 km cu "un singur plin", conform ciclului WLTP. Crossover-ul a fost testat de britanici și în condiții extreme în Suedia la temperaturi ai aerului de -40 grade Celsius și a făcut față cu dârzenie încercărilor. Pentru încărcare deplină de la o priză obișnuită, I-Pace va avea nevoie de 10 ore, însă conectat la una de 100 kW bateriile vor acumula 80% din energie în circa 40 minute.

Publicul va face cunoștință cu noul model la Salonul Auto de la Geneva. Producția de serie va începe puțin mai târziu în acest an la uzina companiei Magna Steyr din Austria, unde acum se produce E-Pace. Prețul de start pentru I-Pace în Marea Britanie constituie 63,500 lire sterline.
0
2,649
GALERIE FOTO (40 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!