Cum arăta strămoşul lui Mercedes-Benz S-Class, care debuta acum 50 de ani

Mercedes-Benz făcuse o adevărată senzaţie la salonul auto de la Geneva din 1968, prin debutul public al lui 300 SEL 6.3, în caroserie W109. Era modelul de top al germanilor, strămoşul actualului S-Class, iar noi ne-am gândit să aruncăm o privire retrospectivă la imaginea unei maşini perfecte de acum 50 de ani!
În primul rând, senzaţia pe care o cauzaseră germanii la Geneva venea de la performanţele limuzinei, demne de un sportcar adevărat. Motorul V8 de 6.3 litri de sub capotă era capabil să dezvolte 250 CP la 4,000 rpm şi, deoarece trebuia să lupte cu o greutate de doar 1,780 kg, putea accelera limuzina de la 0 la 100 km/h în numai 6.5 secunde! Iar motorul ştia să-şi livreze puterea neobservat, fără efort, făcând limuzina să plutească până şi în momentele celor mai intense acceleraţii! Nu e de mirare că primii şoferi ce apucaseră pe atunci să conducă limuzina îi lăsau adesea cu gura căscată pe autobahn pe proprietarii de Porsche 911, obişnuiţi să fie regii autostrăzilor, atunci când călcau acceleraţia şi Mercedesul aparent inofensiv îi lăsa departe în urmă, or, Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 putea prinde o viteză maximă de 220 km/h!
La interior, volanul era neobişnuit de mare chiar şi pentru acea perioadă, dar planşa de bord conţinea doar materiale desăvârşite. Într-o eră când airbag-urile erau doar o idee în elaborare, centrul volanului modelelor Mercedes era făcut intenţionat moale, tocmai pentru a amortiza impactul cu faţa şoferului în cazul unui accident. Tot din polimer moale era realizată şi planşa de bord, dar şi căptuşeala interioară a uşilor, astfel încât toată această ambianţă trebuia să protejeze ocupanţii în orice scenariu de impact.
Acum 50 de ani, acest Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 avea deja suspensie pneumatică, dotată cu un sistem de reducere a ruliului în viraje! Deci, practic, maşina compensa cu presiune forţele fizice centrifuge din viraje. Ba chiar suspensia îşi putea ajusta şi garda la sol!
Frânele erau gândite să facă faţă performanţei, aşa că 300 SEL 6.3 avea discuri de frână ventilabile pe ambele punţi, de un diametru foarte generos. Modelul mai oferea deschidere automată a tuturor geamurilor – o dotare standard foarte rară pentru acea perioadă, dar şi turometru sau lacăt centralizat, acţionat prin vacuum.

Acestea fiind spuse, nu vă va mai uimi prezenţa unei cutii de viteze automate cu 4 trepte pe acest model, sau prezenţa unui sistem inovativ de injecţie pe motor, în locul tradiţionalelor carburatoare.
În anul 1968, această maşină de vis costa 40 mii de mărci în Germania, un preţ exorbitant, dar pe care puteai să-l înţelegi imediat ce apucai să conduci această limuzină Mercedes-Benz. Astăzi, 300 SEL 6.3 e unul din modelele preferate ale colecţionarilor, fiind vândut la preţuri apropiate de 100 mii euro. Între 1968 şi 1972, modelul a fost produs în 6,526 exemplare – o cifră ce semnifica un succes admirabil de vânzări pentru standardele de acum 50 de ani.
0
3,054
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!