virajele strânse, dar ceea ce pentru C-Class înseamnă o abordare lejeră a virajelor, pentru alte maşini ar însemna o depăşire a limitelor fizice. Mergeam în regim Comfort, dar C-Class e atât de bine echilibrat inginereşte, încât şi în regim Comfort ia curbele strânse cu o precizie admirabilă şi un ruliu minim. Centrul de greutate coborât, suspensia cu 2 braţe mari pe puntea faţă şi 6 braţe pe puntea spate îl fac să facă faţă cu uşurinţă forţelor laterale.
Luam viraj după viraj ţinând volanul cu ambele mâini, în jurul orelor 9 şi 3, şi savuram maşina, la 88 mii km parcurşi, ca şi cum aş fi savurat-o la 5 mii km parcurşi. Reacţiile suspensiei erau întotdeauna echilibrate şi intuitive,
ştiam exact cum va reacţiona maşina în fiecare curbură de asfalt, fără oscilări de ecou, fără cea mai mică aluzie la pierderea controlului. Iar motorul şi cutia fac un tandem ideal, informativ până în cel mai mic detaliu, alături de frâne, astfel încât ştii exact cum şi cât să frânezi înainte de viraj, iar imediat ce apeşi pedala acceleraţiei un pic în viraje maşina trece de la un vector la altul lin, fără mutări bruşte de centru de greutate, şi ia o traiectorie precisă şi perfectă în viraje. Vă spunem cu mâna pe inimă, nici un sedan de segment D actual, pe care l-am condus, nu are o ţinută de drum mai precisă, mai savuroasă şi mai informativă decât C-Class. Puritatea senzaţiilor din ţinuta de drum
poate fi comparată doar cu sportive precum Mazda MX-5, sau renumitele broscuţe de la Porsche, dar acele sportive sunt mai rigide, evident.
Între timp, am primit multe mesaje de la cititori care au fost şi ei interesaţi să-şi cumpere un asemenea model în diverse motorizări şi, dacă ne citesc aici, i-am ruga şi pe ei să confirme aceste senzaţii savuroase în condus. Tocmai asta face din Mercedes-Benz C-Class W205 un model pe care să-l savurezi pentru plăcerea pură şi supremă în condus, pe care ţi-o oferă necontenit. E un model de care nu poţi să te plictiseşti niciodată. E un model care ţi se cuibăreşte în inimă şi-ţi rămâne acolo, chiar dacă vei ajunge