interesante despre acest nou motor, care va înlocui, cel mai probabil, ambele versiuni ale propulsorului M274, de 1.6 litri şi de 2.0 litri, disponibil sub capota versiunilor anterioare C180 şi C200.
La momentul lansării lui C-Class facelift, germanii au confirmat doar versiunea C200, iar noul motor de 1.5 litri se va regăsi anume sub capota acesteia, înlocuind motorul tubo de 2.0 litri disponibil anterior (1,991 cm cubi). Puterea rămâne neschimbată, însă de 184 CP.
Noul motor, cu nume de cod M264
Noul propulsor de 1.5 litri este o versiune cu cilindree mai mică a motorului M264, de 2.0 litri turbo,
anunţat la sfârşitul anului 2016 de Daimler şi introdus pe E350 Coupe şi E350 cabriolet în 2017. Având aceeaşi cilindree de 1,991 cm cubi, ca şi motorul pe care îl succede, pe E-Class Coupe şi Cabriolet noul propulor M264 livrează 299 CP şi 400 Nm. Dar, marea noutate a acestui propulsor era introducerea unui sistem Mild Hybrid, unde generatorul lua funcţii de regenerare a energiei şi stocarea ei într-un sistem electric paralel de 48V, pe de o parte, dar şi de livrare a unui boost suplimentar de 14 CP şi 150 Nm în momentul accelerării, eliminându-se astfel aproape total orice urmă de turbolag, pe care ar putea-o avea motorul cu ardere internă.
Curios fapt, dar noul motor de 2.0 litri de pe A-Class, este, de fapt, acelaşi
propulsor, doar că fără sistemul Mild Hybrid, şi cu montare tranversală, având numele de cod M260.
Acum a venit şi rândul lui C-Class facelift, iar aici lucrurile sunt şi mai interesante. Germanii au creat o versiune cu cilindree mai mică a aceluiaşi motor de pe E350, dar au păstrat sistemul electric de 48 V şi sistemul Mild Hybrid. Şi numele de cod al motorului de pe C200 a rămas acelaşi M264, doar că aici el are o cilindree de 1,497 cm cubi şi livrează 184 CP putere maximă şi 280 Nm cuplu maxim.
La prima vedere, puterea maximă este identică celei de pe versiunea C200 de până la facelift, însă cuplul versiunii C200 anterioare era de 300 Nm, în