Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Noul Mercedes-Benz Sprinter. Tot ce trebuie să ştiţi despre el, pe scurt

29 Aprilie 2018 - 13:54
Ilie Toma
Primele imagini şi informaţii au fost dezvăluite câteva luni în urmă, iar acum noul Sprinter a ajuns şi la momentul lansării pe piaţă, iar odată cu asta germanii au dezvăluit mult mai multe informaţii. Ştiind cât de popular e acest model în Moldova, ne-am gândit să facem o scurtă trecere în revistă a celor mai importante şi relevante secrete tehnice, pe care trebuie să le ştiţi despre noua generaţie Mercedes-Benz Sprinter.
Primul Sprinter care va fi disponibil şi cu tracţiune faţă, şi cu tracţiune spate, şi cu integrală

Da, noua generaţie Mercedes-Benz Sprinter face o schimbare majoră în acest sens. Chiar dacă cele mai multe şi mai principale versiuni rămân cu tracţiunea pe puntea spate, vor exista şi câteva versiuni mai accesibile, cu tracţiune pe puntea faţă.
Avantajul acestor versiuni este volumul mai mare de încărcare – cu 0.5 metri cubi mai mult faţă de versiunile cu tracţiune spate – fapt care se datorează lipsei arborelui cardanic de sub podeaua dubiţei. Sarcina maximă este de asemenea cu 50 kg mai mare. Pe lângă asta, şi înălţimea uşilor spate a crescut cu 8 cm.
Noile versiuni cu tracţiune faţă vor putea fi combinate cu o cutie de viteze manuală în 6 trepte, iar în unele regiuni şi cu o cutie automată cu 9 trepte, cu convertor de cuplu. Ampatamentul acestor ediţii variază de la 3,259 mm la 3,924 mm, iar spectrul de tonaj – de la 3.0 la 4.1 tone.
Versiunile cu tracţiune integrală vin cu un sistem 4x4 cuplabil manual sau automat. În regim automat, puntea spate e cea motrice în mod normal, puntea faţă fiind inclusă în condiţii dificile de condus. Atunci când sistemul e trecut în regim 4x4 permanent, puntea spate primeşte 65% de cuplu, iar cea faţă – 35%.
Gama de motoare – dieseluri de 4 cilindri şi de 6 cilindri

Cel mai popular motor rămâne în continuare sub capota noului Sprinter. Acesta are o capacitate cilindrică de 2.15 litri, cu o arhitectură de 4 cilindri în linie. Pe noul Sprinter acest motor va fi disponibil în 4 variante de putere – 114 CP, 143 CP, 163 CP şi 177 CP.
A fost păstrat şi motorul diesel V6 de 3.0 litri, noul Sprinter fiind astfel în continuare unicul van din segmentul său, ce oferă un motor diesel de 6 cilindri. Acest motor va livra 190 CP şi 440 Nm cuplu.
Suspensii, de la oţel la pneumatică şi chiar fibră de sticlă

Având o mulţime de variaţii de ampatament, volum de încărcare, sarcină şi motorizări, putem intui că şi la capitolul suspensiilor noul Sprinter e extrem de variat în posibilităţi. Spre exemplu, noua generaţie Sprinter poate veni cu suspensie pneumatică pe puntea spate, ce oferă un grad de confort sporit, dar şi posibilitatea de a modifica garda la sol, spre exemplu în momentul încărcării sau descărcării. Există şi o versiune de suspensie pneumatică special adaptată vanurilor de camping, cu căsuţe de vacanţe în spate, acea suspensie fiind gândită să minimizeze ruliul în viraje.
Pentru cei cu scopuri mai practice, puntea spate poate veni cu suspensie cu arcuri sau, atenţie(!), cu foi de arcuri, realizate din plastic ranforsat cu fibră de sticlă (GRP), o suspensie disponibilă atât pentru versiunile cu tracţiune faţă, cât şi pentru cele cu tracţiune spate. Avantajul acestei suspensii este greutatea mai mică şi lipsa oricărui risc de coroziune.
Faruri LED, sistem multimedia de nouă generaţie şi o mulţime de alte tehnologii

Da, noua generaţie Sprinter poate beneficia de faruri full LED, atât pentru faza scurtă, cât şi cea lungă. E o dotare opţională, fireşte, dar sporeşte esenţial vizibilitatea şi siguranţa la drum.
Noul Sprinter a primit şi o versiune simplificată şi mai practică a noului sistem multimedia al Mercedes-Benz, care se laudă cu o interacţiune mult mai intuitivă. Şi acesta e opţional şi poate oferi posibilităţi ultra-avansate de navigaţie, conectivitate, ba chiar şi monitorizare a flotelor pentru cei aflaţi în căutarea unor soluţii mai avansate.
Pe lângă asta, o mulţime de tehnologii vor asista şoferului – de la ajutor la menţinerea benzii până la cruise-control adaptiv, care va menţine o distanţă sigură în spatele unei maşini.

Preţurile pentru noul Sprinter pornesc de la 19,990 euro în Germania, fără TVA, valabil pentru cea mai puţin puternică motorizare, cu tracţiune faţă şi cutie manuală. Lista de opţionale este extrem de lungă, putându-l transforma într-un vehicul croit exact pentru necesităţile Dvs., dar acestea vor adăuga mult la preţul de bază.
Sprinter va avea o motorizare electrică din 2019 – eSprinter.

Având deja un Vito electrică în gamă, cei de la Mercedes-Benz nu puteau să nu se gândeacă şi la un Sprinter de nouă generaţie cu propulsie electrică. Acesta va oferi o autonomie de până la 150 km cu o încărcare şi va avea o sarcină de până la 1,000 kg şi un volum de încărcare de 10.5 metri cubi.
Vor exista două tipuri de baterii, cea mai mare, de 55 kWh, asigurând autonomia menţionată de 150 km. Ea va putea fi încărcată în 8 ore la o bornă de 7.2 kWh. Bateria mai mică, de 41 kWh, va asigura o autonomie de doar 115 km.
Mercedes-Benz eSprinter va fi propulsat de un electromotor de 114 CP şi 300 Nm. Viteza maximă va fi limitată la 80 km/h în regim standard, sau la 120 km/h când e nevoie de ceva mai mult dinamism.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (93 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter