Premieră: noua generaţie Ford Focus. Tot ce trebuie să ştiţi despre ea

Multaşteptatul eveniment s-a produs: Ford a dezvăluit noua generaţie a modelului Focus, unul din cele mai bine vândute modele din lume. De fapt, de la apariţia primei generaţii Focus, în 1998, Ford a vândut aproape 7 milioane de exemplare Focus în Europa şi peste 16 milioane de exemplare ale aceluiaşi model în toată lumea. Prin urmare, miza pentru apariţia noi generaţii a fost extrem de mare.
Ford vorbeşte în termeni predictibil de pompoşi despre noul Focus, menţionând o filosofie human-centric de creare a noului model, care ne-a amintit nouă imediat de Mazda 3 şi filosofia anunţată de niponi pentru generaţia următoare. Dincolo de vorbele pompoase ale celor de la Ford, există şi fapte care ne bucură, dar şi fapte care mâhnesc.

În primul rând, noul Focus a fost creat pe o platformă tehnică absolut nouă, numită C2, care va sta la baza multor modele viitoare. Dacă am citi doar textul scris cu litere mari din comunicatele de presă ale celor de la Ford, am fi tentaţi să spunem că, spre deosebire de tendinţele actuale de simplificare inginerească maximă, în care până şi hatchback-uri precum Golf sau A-Class adoptă arhitecturi simpliste ale suspensiilor pentru motorizările incipiente, noul Focus rămâne fidel ţinutei de drum care l-a făcut legendar şi va avea suspensie multilink pe spate în toate motorizările sale. Însă, bucuria ne este stinsă de precizările cu text mărunt, care ne spun clar că, la fel ca şi concurenţii săi, Focus va fi oferit cu o bară de torsiune pe puntea spate în motorizările incipiente. Aceasta va avea o arhitectură aproape identică celei de pe Fiesta ST şi va fi oferită pe motorizările de 1.0 litri pe benzină şi 1.5 litri diesel. Totuşi, trebuie să recunoaştem că pe Fiesta ST suspensia cu bară de torsiune îi asigura maşinuţei o ţinută de drum impecabilă.
Gama de motoare ne este cunoscută de pe noua Fiesta, cuprinzând ultimele versiuni ale motorului EcoBoost de 1.0 litri – de 85 CP, 100 CP şi 125 CP, dar şi propulsorul EcoBoost de 1.5 litri, cu patru cilindri în linie, în versiuni de 150 CP şi 182 CP. Amatorii de diesel vor putea opta pentru fie pentru dieselul de 1.5 litri de pe Fiesta, în versiuni de 95 CP sau 120 CP, fie pentru un motor diesel de 2.0 litri, cu 150 CP şi 370 Nm la activ. Motorul turbo cu 3 cilindri, pe benzină, are şi sistem de dezactivare a unui cilindru.
Ford Focus a primit şi o nouă cutie de viteze automată, cu 8 trepte, care se laudă cu algoritmi mult mai inteligenţi şi mai adaptivi stilului de condus şi care va fi operată nu printr-un levier, ci printr-o rotulă amplasată pe tunelul central, cam cum se întâmplă la modelele Jaguar.
La interior, de altfel, şi-au făcut loc o mulţime de tehnologii şi sisteme noi, precum head-up-display-ul (HUD), primul pentru un model european Ford. Şi acesta e similar cu ceea ce putem găsi pe modelele Mazda3, fiind vorba de o placă de sticlă poziţionată în faţa şoferului, cu proiectarea informaţiilor esenţiale. Un alt sistem e cruise-control-ul adaptiv cu posibilitatea de a stopa şi reporni maşina în fluxul de trafic şi care poate funcţiona până la viteze de 200 km/h. De asemenea, asistentul la parcare poate parca acum maşina în spaţiile disponibile prin simpla apăsarare a unui buton de confirmare.

La capitolul siguranţei debutează sisteme precum recunoaştere indicatoarelor de ciruclaţie, asistentul la menţinerea benzii şi, desigur, frânarea automată de urgenţă. Faruri opţionale full-LED pot beneficia de iluminare adaptivă în viraje, pe baza scanării a 65 de metri în faţa vehiculului de către o cameră specializată. Beneficiind de toate aceste sisteme, noul Ford Focus se califică pentru nivelul 2 în treptele de condus autonom al vehiculelor.
Ergonomia interiorului e clară până şi din primele imagini, mai clar şi mai prietenos de atât nici că se putea. Sistemul multimedia vine de pe noua Fiesta şi noi l-am apreciat deja ca fiind unul extraordinar de bun, iar partea care ne bucură şi mai mult este că, asemeni lui Fiesta, noul Focus va fi oferit şi cu sistemul audio B&O Play, pe care l-am savurat la testul drive cu Fiesta de acum jumătate de an.
Noul Focus se laudă şi cu materiale decente de interior, unele din ele venind parcă din segmentul premium. La fel ca şi Fiesta, Ford Focus va fi disponibil în mai multe interpretări de design şi execuţie – Active, ST, Vignale şi Titanium.
Ca şi până acum, Ford Focus va fi asamblat la uzina Ford din oraşul Saarlouis, Germania. Producătorul a prezentat astăzi versiunile hatchback şi break a noului model, urmând ca unele pieţe să primească în scurt timp şi o versiune sedan.
2
2,778
GALERIE FOTO (35 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!