Test de consum pentru Ford Focus 1.0 EcoBoost redacţional: Chişinău-Iaşi-Chişinău
10 Aprilie 2018, 09:08
Ford lansează astăzi a patra generaţie a modelului Focus. Un bestseller la nivel internaţional, toate generaţiile anterioare fiind de succes. Iar garajul redacţiei noastre se poate lăuda cu un Ford Focus Mk III 1.0 Ecoboost, produs în 2016, despre care vă relatez deja de un an şi jumătate.
Pentru cei care nu au reuşit să citească articolele anterioare, vă prezint succint câteva date tehnice ale maşinii: sub capotă este instalat unul din cele mai reuşite motoare în 3 cilindri din lume, ce se poate lăuda cu titlul de "Cel mai bun motor al anului în categoria motoarelor de până la 1 litru"
deja al 6-lea an consecutiv. Există 3 nivele de putere: 100 CP / 170 Nm, 125 CP / 170 Nm şi 140 CP / 200 Nm. Eu am optat pentru versiunea incipientă de 100 CP. Consumul
oficial declarat de producător este de 5.7 l la sută în mediu urban, 3.9 l în mediu extra-urban şi 4.6 l în regim mixt. Cutia de viteze este una manuală în 5 trepte. Lista celor mai importante
dotări constă din sistem start / stop, ABS + ESP + asistent la ridicarea în pantă, 6 airbag-uri, volan tapiţat în piele, climatizor manual, computer de bord, geamuri faţă şi oglinzi
retrovizoare acţionate electric, sistem audio cu intrare USB. Portbagajul poate depozita până la 316 l, iar bancheta din spate poate fi rabatată.

Focusul a trecut cu bine iarna aceasta şi nu au fost înregistrate careva anormalităţi. La ultima ninsoare am deconectat pentru câteva minute sistemul de control al tracţiunii, pentru a vedea care sunt diferenţele de comportament. Am făcut asta cu gândul că oarecum va fi afectat şi ESP-ul, dar nu a fost să fie. La o simplă abatere de la traiectorie, maşina automat încerca să se stabilizeze înapoi, aşa că, pentru amatorii de derapaj controlat, acest model nu este recomandat.

Iar după ce baba Odochia şi-a scuturat cojoacele, în Moldova în sfârşit a venit primăvara. Cu acest prilej, am decis să facem o plimbare cu familia până la Iaşi. Dar, mai întâi de toate, o să menţionez un pic despre consum: dacă anterior conduceam cam 50/50 urban / extra-urban, în ultima perioadă am condus mult prin Chişinău. Înainte când făceam plinul, autonomia indicată era de 850-900 km. La ultimul plin înainte de călătorie, computerul de bord mi-a indicat doar 706 km, iar
iar consumul mixt global s-a mărit cu încă 0.1 l, ajungând la 5.9 litri / 100 km.

Să revenim acum la călătorie. Cu o zi înainte de plecare, maşina a primit
o baie spumoasă şi i-am suplinit rezervorul pentru soluţia de parbriz. Apoi am dus-o în garaj şi am lipit de parbriz un suport pentru telefonul mobil, deoarece urma să-l utilizez şi
în calitate de navigator. Mi-am adus aminte că aveam undeva un registrator video, aşa că l-am lipit şi pe el. Urmează oricum să trag o fugă pe la service-ul Ford pentru a conecta
registratorul direct la sursa de tensiune a maşinii, deasupra oglinzii retrovizoare, pentru a reduce la maxim vizibilitatea cablului. În aceeaşi zi am comandat online cartea verde şi taxa de drum pentru România.
În următoarea dimineaţa ne-am pornit la drum. De la ultimul plin al rezervorului, am reuşit să mai conduc prin oraş, aşa că autonomia indicată era de 674 km. Am resetat şi computerul de bord, pentru a vedea
care va fi consumul mixt în mică noastră călătorie de până la Iaşi. Înarmaţi cu o cafea gustoasă, drumul până la vama Leuşeni a fost foarte plăcut şi lejer. Totuşi, cei care nu circulă des în această direcţie, fiţi
atenţi, deoarece carosabilul este un pic deteriorat, fiind prezente în multe locuri gropi mici, dar tăioase. Am condus ca de obicei cu 90-95 km/h. Ajuns în vama noastră, am rămas surprins că în sfârşit, după atâţia ani, a fost exclusă taxa de acces la WC! Aleluia! :) Noi am fost într-o zi de luni, aşa că maşini practic nu erau în rând. Fiind cu copil mic, ne-am informat din timp cu privire la legea ce ţine de traversarea frontierei şi chiar aş vrea să vă informez şi pe voi. Dacă aveţi copii de până la 3 ani, aveţi dreptul să nu staţi în rând (Legea cu privire la frontiera de stat a Republicii Moldova, Capitolul VI,
Articolul 39, a). Dar după cum v-am zis, nu am avut necesitatea să facem referire la această lege, deoarece maşini în rând pratic nu erau. În România nu cunosc să fie o asemenea lege.

După ce am traversat podul, am dat de un carosabil care părea a fi după război. Chiar în vama României, prima ţară din UE prin care urmează să conduci, eşti întâmpinat de o zonă în care s-au stabilit gropile. Abia de-am putut să conduc cu 1-2 km/h prin ele.
Mai mult lucram cu ambreiajul. Erau prezenţi chiar şi reporteri de la o televiziune locală şi luau interviuri de la şoferi.

Ieşind din vamă, ne-am oprit la prima benzinărie pentru o cafea cu lapte. De la începutul călătoriei şi până aici am făcut 116 km cu un consum mixt de 4.6 l. Pare a fi cifra indicată oficial de producător, dar să nu uităm că din cei 116 km, 110 i-am condus numai în regim extra-urban. Deci consumul oricum este mai mare. Au urmat cei
mai grei 60 km până la Iaşi, datorită multitudinii de sate şi serpentine. Aici aş vrea să remarc cuplul motorului. La cele mai abrupte urcuşuri, Focusul nu a dat dovadă de lipsă de putere. Computerul de bord îmi sugera să trec în treapta a 4-a, având 60-70 km/h! Eu totuşi am decis să-i ofer mai multă libertate de turaţii motorului, aşa că
l-am lăsat cuplat în treapta a 3-a, circulând cu 3,000-3,500 rpm. Ajunşi la Iaşi, am circulat un pic prin oraş, ne-am plimbat prin magazinul unde orice basarabean se plimbă, iar seara ne-am dus spre taverna unde urma să ne cazăm, la margine de oraş. După ce-am parcat maşina, m-am uitat la
computerul de bord: 193 km parcurşi cu un consum de 4.8 litri. După o cină gustoasă, am tras un pui de somn liniştit.

A doua zi dimineaţa ne-am pornit direct spre Chişinău. Drumul înapoi a fost foarte liniştit, cu o privelişte
primăvăratică. Când am intrat în
garaj, odometrul indica 378 km parcurşi, iar consumul aşa şi a rămas la cifra de 4.8 litri. La începutul călătoriei credeam că o să obţin nu mai mult de 4.5 litri, luând în consideraţie experienţele anterioare, dar e foarte bine şi aşa.
Schimbarea anvelopelor de sezon

Imediat cum am ajuns acasă, am încărcat sacii cu anvelopele de vară: două în portbagaj şi două pe bancheta din spate. Aşa e când ai doar 316 l volum. Fiind o zi de marţi, nu erau chiar atât de mulţi doritori de a schimba anvelopele. Pentru prima dată, după
acest proces s-au declanşat doi avertizori pe panou: ambii indicau să verific presiunea în roţi. Meşterul m-a informat că este un lucru absolut normal pentru automobilele dotate cu senzori de presiune şi că după maximum 40 km, avertizarea va dispărea. Într-adevăr, a dispărut după vreo 5 km, dar pentru mine a fost
straniu oricum, căci nu este prima dată când am schimbat anvelopele. Obligatoriu am făcut şi verificarea unghiului geometric! S-a adeverit că roata din stânga-faţă avea un decalaj mare, care a fost reglat. Acum, unghiul este perfect la toate roţile. Vă recomand şi vouă să faceţi de fiecare dată verificarea unghiul geometric. Nu
lăsaţi pe altă dată sau până în momentul când observaţi deja că ceva nu este în regulă. E mai uşor de prevenit ceva, decât de reparat. A urmat o altă baie spumoasă pentru Focus, ca să arate bine înainte de
sărbători. I-am făcut şi plinul, iar autonomia indica deja 921 km.

Odată cu timpul frumos de afară, planific să aplic o soluţie de exterior pentru a şterge punctele de smoală
de pe maşină. De asemenea, o să fac încă o tură până la Iaşi, aşa că în următorul articol o să aflaţi dacă Focusul a reuşit să atingă cifre de consum de motoare diesel sau nu.
PiataAuto.mdPetru Amihalachioaie
3
23,463
GALERIE FOTO (37 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!