BMW Eleganza Grand Tour: pe trasee superbe din Elveţia, cu motociclete şi maşini! (VIDEO)
28 Mai 2018, 09:37
După o zi în care am savurat frumuseţile de la Concorso d’Eleganza la Villa d’Este, venise timpul să urcăm din nou la bordul motocicletelor şi automobilelor noastre BMW şi să apucăm calea unor trasee superbe. Dar, aşa cum s-a întâmplat de multe ori în această călătorie, realitatea ne-a desfătat cu privelişti mult mai frumoase decât am fi putut spera.
Traseul nostru urma de această dată o cale mai vestică, pentru că ne-am propus să ne îndreptăm spre Munchen prin Elveţia, dar nu oricum, ci cu o regulă strictă: nu ne atingem de autostrăzi. În primul rând, pentru că avem motociclete în coloană, cu care e mult mai plăcut să savurezi plăcerea unor trasee sinuoase, decât să turezi constant motorul mergând în linie
dreaptă, la viteză moderată. În al doilea rând, pentru că o bună parte din traseul nostru nu avea autostrăzi prin acele regiuni, şi asta ar fi însemnat să facem uz de ele pentru vreo maxim 70-80 de kilometri distanţă, iar în Elveţia, chiar dacă ai o distanţă mică de parcurs pe autostradă, ai deja nevoie de vinietă. Vinietele sunt doar anuale şi costă câte 40 franci atât pentru
motociclete, cât şi pentru automobile. Prin urmare, ne-am gândit că e mult mai indicat să savurăm traseele din afara autostrăzilor şi să descoperim Elveţia în inima ei ascunsă.

Ce bună a fost ideea asta! De îndată cum ne-am făcut intrarea în Elveţia şi am ajuns în Lugano, am zărit un indicator intrigant: Grand Tour. Iar odată ce noi suntem BMW Eleganza Grand Tour, indicatorul ăla părea să ne sugereze un traseu extraordinar, identificat de elveţieni, iar noi am fost extaziaţi să constatăm că o mare parte din traseul gândit de noi mergea chiar
pe Grand Tour-ul elveţian! Cu fiecare nouă virare crucială, zâmbeam la vederea unui nou indicator Grand Tour, care ne anunţa că încă suntem pe ruta superbă.

Iar frumuseţile care explicau marcarea acestei rute n-au întârziat să apară. Chiar din Lugano, ne mişcam pe malul lacului, pe un traseu plin de flori cu o privelişte de lux din ăla ce-a pornit de prin anii ’60, minim, şi care a rezistat în timp, părând şi astăzi admirabil. Ce mai, pe când alte ţări îşi rezolvau încă probleme elementare, date de ecoul perioadelor nefaste anterioare din
istorie, luxul era la el acasă pe aceste coaste şi tărâmuri elveţiene.

Când am lăsat oraşele în urmă, am continuat să ne mişcăm prin trasee fantastice, forma şi culoarea piesajelor schimbându-se în continuu. Drumuri pe trasee împădurite, mici dealuri pe alături de un relief magnific, zărire de munţi la orizont, traversare de sătucuri liniştite, pe pajiştile cărora pasc vacile elveţiene, traversare de oraşe mai mari cu străzi bine organizate, serpentine ale unor drumuri construite zeci de ani în urmă, când se savurau cu maşinile focoase de atunci, dar la fel de
savuroase şi astăzi, cu BMW-uri moderne, pe două roţi şi patru roţi!

A fost o călătorie prin paradisul plăcerii de condus. A fost o călătorie lentă, cu maxim 80 km/h, cât e limita de viteză pe aceste trasee eleveţiene, iar prin oraş trebuia să avem grijă să nu depăşim 50 km/h, ori chiar 30 în unele zone restricţionale, dar necătând la viteza mică de deplasare, magnificul traseelor din jur te pun într-o stare aproape hipnotică, în care îmbibi toată frumuseţea din jur.
Motocicliştii noştri de pe BMW R nineT şi R 1200 GS au avut un avantaj şi mai mare. Ei au putut savura miresmele aerului din jur, date de iarba verde,
florile de mai sau chiar lemnul pădurilor prin care treceam. Doar o motocicletă îţi poate asigura aceste plăceri olfactive, ne spuneau entuziasmaţi
Dan şi Bogdan, iar noi, cei din tabăra maşinilor, n-aveam cum să nu le dăm dreptate. Cu siguranţă motocicltele au magia lor pentru un asemenea condus.
Nu mai ştim cât timp exact ne-am aflat pe Grand Tour-ul elveţian, dar nici un singur kilometru de traseu nu părea a fi mai puţin frumos mai departe. Am
ajuns pe Gotthard pass, urcând la înălţimi imense, pe alocuri pe trasee suspendate, şi vâzând văile elveţiene ca în palmă. Cei trei şoferi de Seria 6
Gran Turismo de ieri – Anatolie, Veaceslav şi subsemnatul – eram cu toţii încântaţi de aceste serpentine suspendate.
Apoi, când ne părea că am trecut ce-a fost mai greu, am constatat că avem în faţă Oberalpass, un pas montan şi mai abrupt în altitudine, iar în vârful lui am avut parte şi de o ploaie scurtă, dar intensă, care i-a impus pe motociclişti să-şi îmbrace echipamentul de ploaie.
De îndată ce-am trecut pasul, au revenit soarele şi împrejurimile verzi, iar Grand Tour-ul părea să fie la fel de savuros, chiar dacă nici nu mai eram siguri că ne aflăm pe acel traseul elveţian oficial, pentru că nu mai zăream deja indicatoarele. Dar a fost un Grand Tour excepţional pentru noi, pentru c-am savurat cele 3 motociclete şi 2 maşini în această zi la cea mai mică viteză, dar la cea mai mare doză de plăcere!

Traseul acestei zile îl vom publica împreună cu întreg traseul expediţiei,
după revenirea în ţară, întrucât ar trebui să-l refacem faţă de schiţa noastră iniţială, dar cu siguranţă îl veţi avea aici, cu toate detaliile şi îndrumările necesare ca să puteţi face şi Dvs. o parte sau întreaga călătorie BMW Eleganza Grand Tour. Şi dacă o faceţi cu un BMW – pe două roţi sau pe patru roţi – atunci ştiţi sigur că veţi avea aceeaşi plăcere în condus! Vă amintim, atât BMW Seria 6 Gran Turismo, cât şi R nineT sau R 1200 GS, pot fi văzute în showroom-ul Autospace BMW Moldova:, partenerul acestei expediţii, datorită căruia toate
aceste relatări epice au devenit posibile. Le puteţi admira pe viu şi vă asigurăm că vă vor lăsa impresii fascinante chiar şi în condiţii statice, nemaivorbind de condus.

În seara acestei zile expediţionale am ajuns la Bonaduz, un mic oraş elveţian cu o istorie de peste o mie de ani, situat între munţi şi văi de o frumuseţe ameţitoare. La intrarea într-un hotel superb, ne-a întâmpinat şi o motocicletă clasică Moto Guzzi, care se asorta perfect stilului expediţiei noastre. Am parcat cele 5 BMW-uri în
faţa hotelului şi am mers să savurăm una din ultimele seri ale BMW Eleganza Grand Tour, amintindu-ne să preţuim clipa acestei expediţii superbe. Zicem asta pentru că ne-a mai rămas o singură zi de mişcare spre Munchen, după care, în următoarea zi, vom lua din nou calea aerului cu cursele FlyUIA şi ne vom îndrepta spre patrie. Dar avem încă atâtea lucruri frumoase şi deocamdată nespuse să vă arătăm din această expediţie, încât povestea BMW Eleganza Grand Tour va continua pe PiataAuto.md / GT.md încă mult timp!
PiataAuto.mdIlie Toma
0
5,105
GALERIE FOTO (14 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!