Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

BMW R nineT şi R 1200 GS: acestea sunt motocicletele noastre expediţionale din apropiatul BMW Eleganza Grand Tour!

15 Mai 2018 - 08:45
Ilie Toma
În curând, dăm startul primei noastre expediţii în care motocicletele se vor duela cu automobilele, şi o vor face prin cele mai epice peisaje ale Europei! E prima expediţie PiataAuto.md / GT.md, care curprinde şi motociclete, iar, graţie celor de la BMW Group şi BMW Moldova, avem aliniate chiar din start două dintre cele mai legendare bijuterii BMW pe două roţi!
Îţi fură ochii şi-ţi inspiră dorinţa de libertate chiar dacă nu eşti un motociclist înrăit. Pentru că sunt create să emane spiritul libertăţii absolute, spiritul calităţii şi al savurării condusului lor! Iar pasionaţii veritabili ai condusului pe două roţi vor privi cu şi mai multă admiraţie aceste două modele BMW care vor merge în fascinantul Grand Tour! Aşadar, cele două motociclete din BMW Eleganza Grand Tour sunt R nineT şi R 1200 GS!

BMW R nineT

BMW R nineT e un roadster în lumea motocicletelor, iar designul său, evoluat dintr-un model clasic, ne-a cucerit pe noi, cei din echipa redacţională, din start. Modelul actual aduce un omagiu legendarului R 80 GS din anii ’80, dar credem că nu vom greşi dacă vom spune că modelul actual arată chiar mai cuceritor.
Cu o poziţie de condus uşor mai deplasată spre spate, BMW R nineT aduce astfel proporţiile clasice ale unui roadster BMW şi în acelaşi timp predispune la savurarea condusului de distanţe lungi. Iar sunetul motorului este cel care completează acest tablou în care tehnologiile moderne vin la pachet cu un design atemporal.

Şi dacă vorbim de sunetul motorului, trebuie neapărat să vă spunem ce bijuterie tehnică propulsează această motocicletă. E un motor boxer în 2 cilindri, amplasat longitudinal, iar propulsia se realizează prin arbore cardanic – o formulă definitorie pentru motocicletele BMW de mai bine de 90 de ani. Mai mult ca atât, motorul boxer de pe BMW R nineT e unul răcit cu aer!
Din capacitatea sa cilindrică de 1,170 cm cubi, motorul scoate 110 CP la 7,750 rpm, iar culul maxim ajunge la 116 Nm la 6,000 rpm. Turaţiile maxime ale motorului ajung, de altfel, la 8,500 rpm. Puterea e transmisă roţii spate prin intermediul unei cutii de viteze cu 6 trepte şi a unui arbore cardanic, aşa cum menţionam mai sus.

Construcţia cadrului este foarte specifică, fiind formată din trei elemente care se interpătrund. Furca telescopică din faţă e aceeaşi ca şi pe modelul S 1000 RR, iar cursa ei constituie 120 milimetri pe R nineT. Roata spate e fixată pe o suspensie de tip Paralever, care şi-a câştigat o reputaţie impecabilă în timp.

Şi acum, haideţi să trecem la cifre înţelese de toată lumea. Iar aceste cifre sunt de-a dreptul ameţitoare la această motocicletă expediţională din BMW Eleganza Grand Tour! Cântărind 222 kg la gol, acceleraţia de la 0 la 100 km/h a acestui R nineT constituie doar 3.5 secunde! Trei secunde şi jumătate!
Apropo, un minunat exemplar BMW R nineT se află chiar acum în showroom-ul BMW Moldova şi are un preţ de 17,156 euro cu tot cu opţionale!

BMW R 1200 GS

Cea de-a doua motocicletă e una mult mai cunoscută pe meleagurile noastre, întrucât R 1200 GS combină perfect abilitatea călătoriilor lungi, a performanţelor dinamice şi a capacităţilor de offroad, or, combinaţia acestor caracteristici e mult mai indicată pentru condiţiile de exploatare ale ţării noastre. De fapt, BMW R 1200 GS este şi cea mai populară motocicletă travel enduro din lume!
Bijuteria mecanică, ce propulsează acest bolid, e tot un boxer de 2 cilindri şi 1,170 cm cubi, dar răcirea acestuia se realizează deja şi cu apă, sau, mai exact vorbind, cu lichid de răcire. Motorul lui BMW R 1200 GS dezvoltă 125 CP la 7,750 rpm şi tot 125 Nm la 6,500 rpm. Puterea este transmisă roţii spate tot printr-o cutie de viteze cu 6 trepte şi un arbore cardanic.
BMW R 1200 GS cântăreşte 244 kg la gol şi poate accelera de la 0 la 100 km/h în numai 3.6 secunde! Consumul oficial declarat, în condiţii ideale, se cifrează la 5 litri/100 km, iar rezervorul are un volum de 20 de litri.
Oh, iar lista de tehnologii prezente la bordul acestei motociclete e atât de mare, încât ne-ar lua o veşnicie s-o enumerăm. Vi le vom spune pe parcurs, pe măsură ce le vom experimenta în expediţie, aşa vă va fi mult mai interesant!

Motocicletele, conduse de doi aventurieri experimentaţi!

Cele două motociclete vor fi încredinţate în mâinile a doi aventurieri cu experienţă – altfel nici nu se putea! Unul dintre ei este colegul nostru Dan Untură – colecţionar de motociclete clasice, de la Ural la BMW-uri din perioada interbelică şi postbelică, dar deţinător şi a câtorva motoare moderne superbe. Dan ne-a fost alături în mai multe expediţii automobilistice, iar acum pasiunea lui profundă pentru motociclete va ajunge la înălţimi nebănuite!
Bogdan Ghieş este un aventurier, care ni se alătură nouă pentru prima dată în această expediţie, dar care la activ expediţii private uluitoare în biografia sa! A traversat Europa până la capul vestic cu motocicleta, a înconjurat Marea Neagră cu motorul, a explorat Rusia sălbatică pe două roţi şi chiar a traversat tot Iranul pe motocicletă! Mai mult ca atât, în prezent Bogdan e şi proprietarul unui BMW R 1200 GS, în ediţia Adventure, aşa că GS-ul expediţional îi va fi foarte familiar!

Dacă tot am ajuns să vă prezentăm primii doi membri ai echipei de aventurieri, ne oprim astăzi aici înainte de a vă spune tot, pentru că în materialul de mâine vă prezentăm pe îndelete echipa de expediţionişti!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter